Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 17

Discussie: Ik heb geen Clou !

  1. #1

    Standaard Ik heb geen Clou !

    Ik ben bezig met de zoveelste zelfbouw Telecaster met een quilted Maple top en zou deze graag gaan waterbeitsen in de kleuren die je vindt in dit plaatje: http://www.robertmolema.com/mooi.jpg
    Wie weet welke kleuren Clou Poederbeits ik daarvoor moet mixen en de verhoudingen of nog andere tips. Moet ik het kale hout eerst nog voorbewerken eerst om dit bijna zwarte effect te krijgen?


    Laatst gewijzigd door robertmolema; 30 januari 2018 om 18:02

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    Clou is zo oldschool (ik werk zelf liever met Transtint, Clou is wat beperkter maar werkt ook)

    eniewee, dit is een double stain burnt tiger/tiger eye. voor de eind kleur kun je Clou geel gebruiken maar voor de schaduwkleuren heb je een acryl nodig.
    Eerst smeer je de body in met bijvoorbeeld burnt Umber van Schmincke of Brasilian Brown van het zelfde merk (airbrus verf), die laat je licht Drogen (hij is nagenoeg dekkend) en daarna verwijder je hem met een oud wit (!) tshirt en thinner, je haalt de kleur niet volledig weg maar er blijft een "beige" waas achter op het hout. als je daarna met een geel er over heen gaat, presto tiger eye !
    will je hem warmer krijgen dan moet je wat amber toevoegen (Clou oak)

    je kunt ook de schuur techniek toepassen; eerst een donkerbruin (Clou of ecoline) over Body, laten Drogen en dan nagenoeg volledig weer wegschuren, dan weer warm geel er over en bijna het zelfde (de eerste techniek heeft meer 3D effect na gebruik)
    life sucks and then you die

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robertmolema Bekijk bericht
    Wauw, ik heb weinig met elektriek, maar deze vind ik echt knettermooi! Alleen heeft hij een donkerzwart ebben toets nodig met iets minder plompe inleg .

  4. #4

    Standaard

    Moet ik deze hebben voor de eerste laag. Het is me niet direct duidelijk 'wat' het precies is. Verf? Beits? Iets anders? En is 120ml zoals in de link genoeg?

    https://www.vanbeekart.nl/p/schminck...t-umber/54984/
    Dunning Kruger Effect rulez!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    dat is het, het is eigenlijk verf voor in de airbush (hij is melk dik) en zo'n flesje is meer dan genoeg . burnt Umber geeft tigers eye zoals de steen tijgeroog) en zoals PRS hem heeft , ik breng hem zelf aan met een sponsje en hij is goed te verwerken (smeer goed uit)

    de Suhr versie die wat roder/warmer is in je Foto die doe je met Brasilian Brown
    life sucks and then you die

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    btw je kunt wat experimenteren door wat meer of minder van de schmincke weg te halen met paint thinner
    mocht je het resultaat nog te donker vinden dan kun je het laatste stuk ook nog wat schuren met 400 grit schuurpapier, de thinner heeft zijn werk dan al gedaan (de thinner lost de verf op en die trekt dan vooral in de schaduw kant van de vlam of quilt waardoor de vlam geaccentueert wordt maar nog wel beweegt als je de gitaar in het licht beweegt
    life sucks and then you die

  7. #7

    Standaard Subtiele sunburst?

    En Fred Dons, heb je nog tips voor de hele subtiele sunburst die deze heeft?
    Of dat een kwestie van op de juiste plaats meer of minder Schmincke weg halen na het aanbrengen?
    Je helpt me goed op weg, super! Bedankt!
    Dunning Kruger Effect rulez!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    deze is goed nat-op-nat te doen, als je de laatste gele laag hebt aangebracht ga je met iets verdunde acryl (verdunnen met water) rondjes maken van binnen naar buiten met behulp van een sponsje.
    liever eerst te veel dan te weinig verdunnen (donkerder maken gaat gemakkelijker dan lichter maken)
    life sucks and then you die

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    nog 1 tip, als je een strakke fakebinding will hebben dan moet je de zijkant van de maple top niet eerst afronden maar recht laten, als je dan klaar bent met stainen dan schuur het als nog een flauw rand je aan de zijkant die je daardoor gelijk schoon schuurt
    life sucks and then you die

  10. #10

    Standaard

    Die snap ik wel, denk ik, je bedoelt dan dat je de nog niet alle echt ingetrokken gele waterbeits wat gaat verdunnen om het wat lichter van kleur te maken, denk ik. Maar wat bedoel je precies met acryl?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top