Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234
Weergegeven resultaten: 31 t/m 38 van 38
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.064

    Standaard

    Dat Ice Pick verhaal is wat ik in andere gebruikers reviews ook al tegen kwam.
    Jammer!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rafke Pafke Bekijk bericht
    En ja... dat is het is het in feite ook.

    Na een avondje alleen met deze amp moet ik toegeven dat ik eigenlijk totaal niet tevreden ben met de aankoop. Eigenlijk ben ik er niet in geslaagd een geluid uit te krijgen dat een glimlach op mijn gezicht toverde. In tegendeel, in plaats dat het me aanspoorde om te spelen, hield het me telkens opnieuw tegen omdat het gewoon niet goed genoeg was.

    Het grootste probleem is de "ice pick" die er in het geluid zit. Er valt geen ontkomen aan, zelfs niet met de treble, tilt en presence knoppen helemaal naar links. Ook spelen met de tone knop van mijn gitaar of de instellingen van pedaaltjes deden niks af.

    Maar daarnaast, de crunch klinkt niet echt lekker. Pedaaltjes brengen wel wat verbetering maar onvoldoende. Riffs of akkoorden op de dikste snaren klinken als een brij. Beste resultaat met pedalen was met een Big Muff, maar ja, dat is nu niet iets dat ik veel gebruik in feite. Leadwerk klonk wel meer dan behoorlijk, maar ook daar blijft die ice pick een probleem.

    Dus nee, ik had gehoopt op een zeer simpele Marshall maar wel een degelijk geluid. Maar dat is het dus niet.
    Jammer, want qua uitzicht is het een plaatje en ook niet al te zwaar, wat mijn rug ook wel fijn vindt.

    Dus ja, ik denk dat ik maar eens terug rij naar de Music Store rij om te ruilen. Misschien dat de Silver Jubilee Mini meer in de lijn ligt van wat ik verwacht. Iemand ervaring met die amp?

    Eventueel andere suggesties voor een head in min of meer dezelfde prijsklasse? Mag één kanaals zijn. Moet er een goede classic rock sound mee kunnen neerzetten.

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.064

    Standaard

    Een JVM410H heb je op MP ook voor 700-750, klinkt ook prima op laag volume.
    Laatst gewijzigd door MarkS; 29 augustus 2018 om 13:20

  3. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarkS Bekijk bericht
    Een JVM410H heb je op MP ook voor 700-750, klinkt ook prima op laag volume.
    Bedankt voor de tip, maar al mijn amps tot hier toe waren 2dehands. Deze keer wil eens voor nieuw gaan.
    Die Silver Jubilee Mini ligt nog net binnen mijn budget. Ik hoop dat dit me geeft wat ik zoek. Morgen namiddag ga ik terug naar de Musicstore.

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Maar ff heel simpel geredeneerd.
    Laat die DSL gewoon maken.
    Dat de zekeringen eruit knallen duidt 99% op eindbuizen die aan vervangen toe zijn.
    Kost je hooguit 150-200 euro inclusief vervangen voor, eindbuizen en een algehele check en schoonmaken en nakijken vd amp. Aangezien die DSL je main amp is zou ik daarvoor gaan.

  5. #35

    Standaard

    Ja die DSL laat ik ook maken hoor. Deze nieuwe wordt waarschijnlijk back up en versterker voor thuis. Dan kan de DSL in de repetitieruimte blijven. Scheelt een hoop gezeul. En mocht de nieuwe me erg goed bevallen gebruik ik em ook voor optredens.

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    En klinkt het nog schel als je de Tilt knop op 1 hebt staan?

  7. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ateng Bekijk bericht
    En klinkt het nog schel als je de Tilt knop op 1 hebt staan?
    Yep, tilt, presence en treble allemaal links gezet en noten op de g, b en hoge e snaar klonken nog steeds zeer onaangenaam in de oren.

    Intussen zonder problemen kunnen inruilen in de winkel. En het is de Silver Jubilee Mini geworden. Bij de eerste aanslag op mijn gitaar wist ik het al in feite. Zal er een NAD topic over aanmaken.

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Die combo versie van de jubilee mini zorgt bij mij voor een lichte GAS aanval. Wat een sound uit dat ding!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top