Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 38
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kobus Bekijk bericht
    Wat voor cabinet zou het beste zijn voor de Origin 20 head? Ik ben op zoek naar een vintage geluid voor thuis.
    Ik zou gaan voor een 1x12 cab met een WGS Retro (lijkt op de V30 maar zonder die uppermidspike).
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  2. #22

    Standaard

    Oké bedankt voor de tip!

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Vintage Marshall sound... zou ik voor een 2x12 met Greenbacks gaan

  4. #24

    Standaard

    Afgelopen zaterdag bij de start van een optreden begaf mijn JCM 2000 DSL het. Zekering vloog eruit, en ook de 2 reserves die ik bij had vlogen er uit zodra ik van stand-by naar aan ging. De enige fatsoenlijke amp tech in de buurt wou me maandag niet helpen wegens te druk. Probleem dus, want gisterenavond had ik weer een optreden. Omdat mijn verjaardag er aan komt stelde mijn vrouw voor een nieuwe amp als cadeau te gaan halen. Dat moest ze dus geen twee keer zeggen. Vermits er geen enkele winkel in de buurt open was dus naar de Music Store gereden.

    Daar een Marshall Origin 50h getest en meegenomen. Een heel ander beest dan mijn JCM, maar gezien ik in een classic rock coverband speel leek me het wel een interessante optie. Vooral tevreden van Led Zep achtig lead werk. AC/DC sound moet ik nog aan tweaken. Sowieso nog maar weinig tijd gehad om me er echt vertrouwd mee te maken. Ga vanavond een paar uurtjes er mee door brengen om een antal goede sounds proberen te vinden die ik op het podium kan gebruiken.
    Laatst gewijzigd door Rafke Pafke; 28 augustus 2018 om 15:11

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.064

    Standaard

    Ben benieuwd naar jouw bevindingen. Op papier klinkt het ook voor mij heel interessant, maar vooralsnog een "too good to be true" gevoel erbij.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarkS Bekijk bericht
    Ben benieuwd naar jouw bevindingen. Op papier klinkt het ook voor mij heel interessant, maar vooralsnog een "too good to be true" gevoel erbij.
    Dat heb ik ook een beetje.

  7. #27

    Standaard

    En ja... dat is het is het in feite ook.

    Na een avondje alleen met deze amp moet ik toegeven dat ik eigenlijk totaal niet tevreden ben met de aankoop. Eigenlijk ben ik er niet in geslaagd een geluid uit te krijgen dat een glimlach op mijn gezicht toverde. In tegendeel, in plaats dat het me aanspoorde om te spelen, hield het me telkens opnieuw tegen omdat het gewoon niet goed genoeg was.

    Het grootste probleem is de "ice pick" die er in het geluid zit. Er valt geen ontkomen aan, zelfs niet met de treble, tilt en presence knoppen helemaal naar links. Ook spelen met de tone knop van mijn gitaar of de instellingen van pedaaltjes deden niks af.

    Maar daarnaast, de crunch klinkt niet echt lekker. Pedaaltjes brengen wel wat verbetering maar onvoldoende. Riffs of akkoorden op de dikste snaren klinken als een brij. Beste resultaat met pedalen was met een Big Muff, maar ja, dat is nu niet iets dat ik veel gebruik in feite. Leadwerk klonk wel meer dan behoorlijk, maar ook daar blijft die ice pick een probleem.

    Dus nee, ik had gehoopt op een zeer simpele Marshall maar wel een degelijk geluid. Maar dat is het dus niet.
    Jammer, want qua uitzicht is het een plaatje en ook niet al te zwaar, wat mijn rug ook wel fijn vindt.

    Dus ja, ik denk dat ik maar eens terug rij naar de Music Store rij om te ruilen. Misschien dat de Silver Jubilee Mini meer in de lijn ligt van wat ik verwacht. Iemand ervaring met die amp?

    Eventueel andere suggesties voor een head in min of meer dezelfde prijsklasse? Mag één kanaals zijn. Moet er een goede classic rock sound mee kunnen neerzetten.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Die silver jubilee mini vind ik zelf heerlijk qua crunch en leads.
    Als het geen Marshall hoeft te zijn zou ik zeker engl checken. Een Blackmore head is echt een hele lekkere simpele amp. Ruil of verkoop je die DSL?

  9. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Die silver jubilee mini vind ik zelf heerlijk qua crunch en leads.
    Als het geen Marshall hoeft te zijn zou ik zeker engl checken. Een Blackmore head is echt een hele lekkere simpele amp. Ruil of verkoop je die DSL?
    Nee, die DSL hou ik normaal gezien. Dat zal ofwel mijn main amp blijven, ofwel de back-up worden, al naargelang hoe goed mijn nieuwe amp meevalt. Maar momenteel is die DSL stuk. Ik weet nog niet wat het probleem is en hoe ernstig het is. Hopelijk valt het mee, maar is uit 1997 dus de gevreesde bias drift kan er voor iets tussen zitten. Dus het zal nog te bezien vallen of die nog te redden is.

    Houdt die Silver Jubilee Mini zich staande in een bandrepetitie?

    Die blackmore head zal ik zeker eens checken, bedankt!

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 april 2009
    Locatie
    rijkevorsel city hellgium
    Berichten
    965

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rafke Pafke Bekijk bericht
    Nee, die DSL hou ik normaal gezien. Dat zal ofwel mijn main amp blijven, ofwel de back-up worden, al naargelang hoe goed mijn nieuwe amp meevalt. Maar momenteel is die DSL stuk. Ik weet nog niet wat het probleem is en hoe ernstig het is. Hopelijk valt het mee, maar is uit 1997 dus de gevreesde bias drift kan er voor iets tussen zitten. Dus het zal nog te bezien vallen of die nog te redden is.

    Houdt die Silver Jubilee Mini zich staande in een bandrepetitie?

    Die blackmore head zal ik zeker eens checken, bedankt!
    Ik weet niet wat het budget is, maar als je naar engl gaat kijken kan je misschien de retro 50 ook eens checken, ik heb een paar weken geleden eens een keertje op die combo kunnen spelen, en als ik zie dat je Led Zep en AC/DC sounds aangeeft zou deze echt wel iets voor jou kunnen zijn.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top