Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 september 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    4.353

    Standaard Beste pickup van de wereld voor Niels

    Vraagje aan de pickup-aficionado’s. Hier heb ik echt te weinig kaas van gegeten.

    Projectje strat HSH waarbij ik voor mijn hals PU op zoek ben naar een humbucker die gesplit goed en niet iel en dun klinkt maar als HB niet meteen mega uber veel output heeft. Ik heb het idee dat dit een eeuwig concessie ding is en je ergens moet inleveren. Eigenlijk dus zowel als BH als gespit lekker bluesy maar dan in twee smaakjes.

    Verder: Wat kan ik dan het beste als midden PU gebruiken? Standje 2 en 4 moeten het goed doen en redelijk ‘traditioneel‘ klinken. Moet ik dan iets hebben dat de output van de nek PU gesplit matcht?

    Dus. Tips, ervaringen, afraders, anekdotes, en al het andere dat je kwijt wil is van harte welkom.
    Alvast bedankt.
    prut...

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    ik heb ontzettend veel plezier van de Suhr DSV neck pickup, gesplitst klinkt hij in standalone en in combi met een enkelspoel in het midden als een echte enkelspoel (niet te dun)

    voor de middenpickup is voor alleen belangrijk dat jij reversewound reverse polarity is, ik gebruik hem nooit als einige pickup maar altijd in combi en door middel van de hoogte afstellen combineer ik hem met de neck of brug pickup
    life sucks and then you die

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.963

    Standaard

    Ik heb een keer een gitaar getest met een air norton in de neck. Deze was ook te splitten en vond ik zeer stratachtig klinken. Als humbucker een mooie volle ronde sound zonder al te veel output (je moet voldoende output hebben om in balans te zijn met je brug humbucker).
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Ik heb de air Norton in de brug icm een paf van dimarzio gehad in mn eerste echte gitaar, een us strat. Kan ik de ts zeker aanraden. De beste combi om je strat sound te behouden. 👍

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.645

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nellyrocks Bekijk bericht
    Vraagje aan de pickup-aficionado’s. Hier heb ik echt te weinig kaas van gegeten.

    Projectje strat HSH waarbij ik voor mijn hals PU op zoek ben naar een humbucker die gesplit goed en niet iel en dun klinkt maar als HB niet meteen mega uber veel output heeft..
    dat laatste is het eeuwige misverstand. output of bv ohmse waarde zegt weinig tot niks.
    de Henry waarde zegt veel meer.

    ik raad je aan je eens te verdiepen in wat topics/artikelen op deze pagina van Bill Lawrence
    http://billlawrence.com/Pages/All_Ab...ickupology.htm

    daarbij, wat voor sound zoek je in die neckbucker in split of parallel stand?

    ik heb nu een humbucker in cort strat achtige die ik redelijk single coil krijg met de Basscut uit een PTB toonregeling van G&L
    wat ook een leuke optie is is om een blend potmeter aan de humbucker te koppelen waarbij je al draaiende van vol humbucker langzaam naar split modus gaat.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops Bekijk bericht
    wat ook een leuke optie is is om een blend potmeter aan de humbucker te koppelen waarbij je al draaiende van vol humbucker langzaam naar split modus gaat.
    Heb ik recent ook weer eens gedaan. Nu met een Fat Pat in een Les Paul op de halspositie. Dat gaat van dik en vol naar een redelijk overtuigende stratklank zonder een al te grote volume drop. Het leuke is dat je de "stratsound" traploos dikker kan maken.


    Gepost met Tapaworst
    147-c Guitars

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top