Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 5 EersteEerste ... 345
Weergegeven resultaten: 41 t/m 47 van 47
  1. #41
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Een Bax, key music of Thomann b stock kan ook nog een andere reden hebben dan een klant-retour.

    Ze krijgen een gitaar van de leverancier. Bij hun inspectie blijkt dat er een klein defect is (ja, dozenschuivers controleren soms ook hun goederen bij binnenkomst). Dan kan de leverancier kiezen om de winkel een korting te geven en die korting resulteert in b stock. Een reden kan zijn een klein defect in de lak, pot of pickup schakelaar die vervangen moet worden in de winkel, dat soort kleine zaken. In principe is een bstock een prima gitaar alleen is er ergens in de keten korting verrekend en dat zie jij terug als klant. Een plank met getordeerde hals of brak fretwerk zal nooit bstock worden

  2. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Uiteraard, maar ik had 'm eerder op de motorkap van een oranje wagen gelegd. Ik associeer Ibanez ook niet direct met natuur.... maar da's mijn ding (geen Ibanez fan).
    Dan ik je gerust stellen 😃. Moest wachten tot de OR open ging. Toen wat foto’s genomen van de gitaar in de pisstrook naast de parkeerplaats. Vandaar dat de kleur bruin wat oververtegenwoordigd is 😀😀😀😀
    Ibanez RGD 2120Z ISH, RGD 2127Z ISH, RGD V-Custom en Gibson RD Artist
    EVH5150III 6L6 <>BOSS MS-3
    Hotone Ampero + Ampero Control

  3. #43
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.265

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Er wordt echt wel gerepareerd bij de dozenschuivers hoor. Dan wel teruggeschoven naar fabrikanten.
    Is niet zwart/wit, zal een kosten/baten analyse aan voorafgaan.
    Op gitaren < zeg 800 euro ?
    Kosten van die dingen in proces gooien voor reparatie door de leverancier, of zelf aan werken, bij bijvoorbeeld slecht fretwerk ?
    Die zijn een stuk hoger dan 50 pleurie korting rekenen B stock, laatstgenoemde is bovendien zoveel gemakkelijker, ennuhhh na reparatie is zo een instrument natuurlijk nog altijd B stock, dus waarom zou je ?
    Ik heb het Thomann weleens voorgesteld; fix it, en stuur me dezelfde gitaar dan maar terug.
    Doen ze niet hoor.
    Ze sturen je met liefde kosteloos een nieuw exemplaar, maar je gitaar vlakken of refretten ?
    Daar dragen ze geen zorg voor.
    Waarom denk je dat dat is ?
    Uiteindelijk is het allemaal niet zo een drama ook, mits je zelf de noodzakelijke TLC kunt verlenen, of er rekening mee houdt dat er 100, 200 ? Pleurie voor nodig is om de gitaar alsnog bespeelbaar te maken.
    Had je uiteindelijk ook betaald bij de ouderwetse muziekzaak.
    Korting die je krijgt bij de dozenschuivers, is voor het risico dat je neemt.
    Ennuhhh, expertise; ik ben 3 maanden bezig geweest met die lui om gespecificeerd te krijgen of mijn bouzouki een truss rod heeft of niet.
    Moet je eerst voorbij sales die je moet uitleggen wat een truss rod is, denk je 'die vragen het een tech wel, want die lopen daar wel rond'.
    Nee dus.
    Hebben ze Matsikas voor moeten benaderen, ze wisten het zelf niet.
    Reden dat ik het vroeg ?
    Stond zowel met als zonder gespecificeerd op hun site.
    Ik heb er gewoon niet zoveel vertrouwen in.
    Kan je veel zelf fixen ?
    Prima.
    No prob.
    Kan je dat niet ?
    Koop er dan niets, en zeker geen B stock.
    Ik heb het over gitaren nu.

    Verstuurd vanaf mijn ONE E1003 met Tapatalk

  4. #44

    Standaard

    Ik waag mij aan gitaren die ik kan aanraken. Nieuw of tweedehands, of B-stock maakt mij niet uit. Maar het betekend af en toe wel naar de andere kant van het land rijden omdat er niet wordt verstuurd.

    Elke gitaar is anders. Mocht je ooit eens de kans krijgen bij een winkel om twee "identieke" (of drie, of vier... als dat kan) gitaren naast elkaar uit te proberen, dan zou ik die kans echt even grijpen. De verschillen zijn subtiel, maar aanwezig. Ik ga af op mijn oren en het gevoel, en veel minder op het uiterlijk (hoewel dat wel meespeelt natuurlijk).

  5. #45
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Het is eerder zo dat ik mij niet meer waag aan tweedehands spul aangeboden door particulieren. Niet alleen gitaren maar ook apparatuur. Ook bij iemand langsgaan biedt niet altijd soelaas want bepaalde defecten laten zich alleen periodiek zien. En dan zul je zien dat het defect zich net niet toont wanneer jij het aan het uitproberen bent.
    Heb je eenmaal betaald en heb je het ding thuis staan, dan kan de verkoper altijd zeggen dat jij het gekochte verpest hebt. Garantie tot de deur. Nee geef mij dan maar B-stock.

  6. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Het is eerder zo dat ik mij niet meer waag aan tweedehands spul aangeboden door particulieren. Niet alleen gitaren maar ook apparatuur. Ook bij iemand langsgaan biedt niet altijd soelaas want bepaalde defecten laten zich alleen periodiek zien. En dan zul je zien dat het defect zich net niet toont wanneer jij het aan het uitproberen bent.
    Heb je eenmaal betaald en heb je het ding thuis staan, dan kan de verkoper altijd zeggen dat jij het gekochte verpest hebt. Garantie tot de deur. Nee geef mij dan maar B-stock.
    Mja, opzich heb je daar ook wel een punt. Maar ik ben zelf niet vies van een beetje solderen of sleutelen aan een versterker (ja, ik weet wat ik doe), en bij een gitaar kun je de meeste problemen wel vinden door hem echt goed te bekijken. Bijvoorbeeld even onder de truss-rod cover om te kijken of de imbus dol is gedraaid, in de cavity kijken of iemand heeft lopen klooien, een rechte hals kun je ook zien. Bij een versterker open ik hem altijd even om te kijken of eraan is gerommeld. Slecht soldeerwerk is voor mij een deal-breaker daarbij.

    Met wat kennis en een goed oog kun je bij een gitaar wel zien of er iets mis is, bij een versterker is dat een stuk lastiger. Maar gelukkig ging het hier alleen om gitaren. Also, '81 Les Paul's of leuke begin jaren negentig Ibanezjes liggen helaas niet in de winkel, ook niet als B-stock. Ja, er is zeker een risico, en dat moet je altijd in je achterhoofd houden.

    En zeker als "beginnende" gitarist of als je geen verstand hebt van electronica, dan moet je echt heel goed overwegen of je de gok wel wil wagen.

  7. #47
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.497

    Standaard

    Update : het is geen b stock geworden maar een nieuwe squier vm jaguar tegen een soldenprijs in the guitar bar.
    De gitaar is daar perfect afgesteld en er werd een staytrem brug gemonteerd.

    Ik ben erg blij met deze gitaar. De kwaliteit ervan verbaast me echt. (Muv de oorspronkelijke brug die herhaaldelijk "inzakte".)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top