Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 47
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard

    Wat ik mis in deze discussie is de vraag: waarom stuurt iemand iets terug?
    Er wordt in de meeste gevallen vanuit gegaan dat er iets mis is met het product, terwijl het vaak een kwestie is van dat iets niet voldoet aan de verwachtingen van de eerste koper. Kortom, dan is er niets mis mee, maar gaat het om smaak.
    Toch niet je geluid, anders dan verwacht, enz. enz.
    De "dozenschuivers" maken het ons gemakkelijk om zeer opportunistisch dingen te laten komen, omdat het toch weer probleemloos retour kan.
    En ik heb er dan geen enkele moeite mee om de korting op zo'n B-stock ding op te strijken. Volle garantie en als er dan onverhoopt toch iets tegenvalt dan wordt het C-stock!!!
    Ik heb onlangs een digitale instap-piano gekocht bij Thomann voor een kennis. Een deel van de toetsen deed het niet, nieuw uit doos. Retour en een 100% nieuwe gekregen, vanzelfsprekend zonder kosten en minimale moeite. Werd bij me afgehaald aan de deur. Ik ga er vanuit dat die gerepareerd wordt en dan als B-stock wordt verkocht. Die is dan gecontroleerd! Die zou ik als klant wel gewild hebben voor 20% minder!
    Tot slot: in menig muziekwinkel staan talloze gitaren die meer bespeeld zijn vóór verkoop dan die B-stock gitaren bij de internetaanbieders. Niet erg, vrij logisch zelfs, maar toch....
    Laatst gewijzigd door guitarkid; 1 februari 2018 om 11:25
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jasper. Bekijk bericht
    Ik heb al eens een pickup gekocht waarvan er ook 1 b-stock op de thomann site stond. Na even twijfelen toch de nieuwe maar gedaan.
    Ik kreeg toch nog overduidelijk een b-stock toegestuurd. Zat vol met krassen.
    Dat heet toch "relic"? Die zijn duurder!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.357

    Standaard

    Ik verwacht niet dat er veel gerepareerd wordt bij de dozenschuivers eigenlijk.
    En ik vermoed dat alles dat weer normaal de verkoop in kan, normaal de verkoop in gaat; als in kleurtje viel tegen, doos dicht & retour, dat weet geen mens, waarom zouden ze dat B-stock pleuren ?
    Ennuh.
    Juist liever bespeeld gedurende jaren, dienstjaren getuigen van bepaalde positieve eigenschappen, in plaats van weggemoffelde gebreken.
    Krijg je van die MP adds; schitterende gitaar, beter dan een zus & zo, maar moet gaan, want ben toch into iets anders, lees; na de garantietermijn kwam ik erachter dat er toch (te)veel aan rammelt.
    Effectje of keyboardje zou ik best B-stock durven kopen, gitaren niet.
    Laatst gewijzigd door Tupelo; 1 februari 2018 om 13:14

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Ja.
    Kreeg ook een gebruikt pedaaltje voor de prijs van een nieuwe van de jongens & meisjes van Keymusic. Nou ben ik een super relaxte vogel maar het is niet netjes afgezien dat je ze de kost zou moeten geven die gelijk naar gitaarnet rennen om moord en brand te schreeuwen.
    Ondertussen zijn er wat krasje bijgekomen maar die van Keymusic kan ik nog DUIDELIJK zien. Wat denken jullie.. alsnog een mail op hoge poten naar die toko? Tis wel een tijdje geleden hoor.

    Die Hard is geen Kerstfilm!

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    Ik verwacht niet dat er veel gerepareerd wordt bij de dozenschuivers eigenlijk.
    En ik vermoed dat alles dat weer normaal de verkoop in kan, normaal de verkoop in gaat; als in kleurtje viel tegen, doos dicht & retour, dat weet geen mens, waarom zouden ze dat B-stock pleuren ?
    Ik weet dat natuurlijk niet zeker, maar ga er toch wel een beetje van uit dat er gerepareerd wordt in veel gevallen.
    Ik denk dat je wel heel goed kunt zien of iets uit de verpakking is geweest. Het is mij bijv. nog nooit gelukt om iets weer exact zo in de doos te krijgen als toen ik het nieuw kreeg. Of het nou om een stofzuiger, digitale piano of een harddisk gaat. M.n. dat plastic er weer zo strak om heen krijgen nekt me....
    Overigens, ik ben er van overtuigd dat al die winkels incalculeren dat er een bepaald percentage retour komt.
    @Pepe: ik ging alsnog terug!!! Wat denken ze wel?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

  6. #36
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Ja.
    Kreeg ook een gebruikt pedaaltje voor de prijs van een nieuwe van de jongens & meisjes van Keymusic. Nou ben ik een super relaxte vogel maar het is niet netjes afgezien dat je ze de kost zou moeten geven die gelijk naar gitaarnet rennen om moord en brand te schreeuwen.
    Ondertussen zijn er wat krasje bijgekomen maar die van Keymusic kan ik nog DUIDELIJK zien. Wat denken jullie.. alsnog een mail op hoge poten naar die toko? Tis wel een tijdje geleden hoor.

    Die ziet er fantastisch uit!

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door herrieman Bekijk bericht
    Laatst nog een B-stockje met vette korting bij een dozenschuiver gekocht en aansluitend laten opleuken.

    Ziet er prima uit.... maar als je iets uit wilt laten springen moet je het een contrasterende achtergrond geven.

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ziet er prima uit.... maar als je iets uit wilt laten springen moet je het een contrasterende achtergrond geven.
    Camouflage is hot tegenwoordig.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Camouflage is hot tegenwoordig.
    Uiteraard, maar ik had 'm eerder op de motorkap van een oranje wagen gelegd. Ik associeer Ibanez ook niet direct met natuur.... maar da's mijn ding (geen Ibanez fan).

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    Ik verwacht niet dat er veel gerepareerd wordt bij de dozenschuivers eigenlijk.
    En ik vermoed dat alles dat weer normaal de verkoop in kan, normaal de verkoop in gaat; als in kleurtje viel tegen, doos dicht & retour, dat weet geen mens, waarom zouden ze dat B-stock pleuren ?
    Ennuh.
    Juist liever bespeeld gedurende jaren, dienstjaren getuigen van bepaalde positieve eigenschappen, in plaats van weggemoffelde gebreken.
    Krijg je van die MP adds; schitterende gitaar, beter dan een zus & zo, maar moet gaan, want ben toch into iets anders, lees; na de garantietermijn kwam ik erachter dat er toch (te)veel aan rammelt.
    Effectje of keyboardje zou ik best B-stock durven kopen, gitaren niet.
    Er wordt echt wel gerepareerd bij de dozenschuivers hoor. Dan wel teruggeschoven naar fabrikanten.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top