Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 47
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.586

    Standaard

    Als ik iets nieuws wil, kijk ik altijd eerst of het als B-stock beschikbaar is. Scheelt gewoon een heleboel centen. En in de meeste gevallen krijg je de volledige (3 jaar bij Thomann en Bax) garantie, plus 30 tot 60 dagen op zicht. Heb al veel B-stock dingen gehad, van gitaren tot Kemper tot monitoren. Alle gitaren die ik als B-stock heb gekocht, daar mankeerde niets aan, in nagenoeg alle gevallen was de verpakking beschadigd of zelfs vervangen door een eigen merk doos. Kemper ook niets mis mee. Enige wat niet okay was, was een B-stock poweramp van Samson. Na uitpakken deed hij helemaal niets. Nou en, retourneren en een nieuwe bestellen. I love internet aankopen. En als regelrechte muzikant graag voor een dubbeltje op de eerste rang.

    Wat betreft garantie, volgens mij is het wettelijk geregeld dat de leverancier twee jaar garantie MOET geven op dit soort producten, maar dan kan iemand die er voor geleerd heeft vast meer over zeggen.

    Ik zit nu te wachten op B-stock Waldorf Rocket, via Thomann.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Key Music noemt het een tweedehands gitaar en dan hoeven ze geen 2 jaar garantie te geven.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.586

    Standaard

    Okay. Dan nog is een jaar meer dan genoeg, dunkt me.

  4. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Enige wat niet okay was, was een B-stock poweramp van Samson.
    Logisch, die rothond valt niet te vertrouwen.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Als je het niet erg vindt om het ding eventueel weer te moeten retourneren, dan zou ik het proberen. Verder ga ik mee met Tuupmans. Ook ik heb 1x een nieuwe gitaar teruggestuurd. Wat een kutplank was dát zeg! Zo'n gitaar gun ik mijn ergste vijand niet eens.

    Maar goed, er zullen ook eikels zijn die een gitaar terugsturen omdat de kleur van het ding op het scherm nét even iets anders oogde dan in het echt, ofschoon ik me afvraag of in zo'n geval de gitaar niet wederom gewoon als nieuw zal worden verkocht.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Hou er gewoon rekening mee dat een Jaguar (of Jazzmaster) niet echt de gemakkelijkste gitaar is om af te stellen. Ik gebruik daar een omgekeerde benadering voor (ik zet eerst de brughoogte, en stel dan alles daarop af).
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  7. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    ’knipje!’

    Wat betreft garantie, volgens mij is het wettelijk geregeld dat de leverancier twee jaar garantie MOET geven op dit soort producten, maar dan kan iemand die er voor geleerd heeft vast meer over zeggen.

    Ik zit nu te wachten op B-stock Waldorf Rocket, via Thomann.
    Ik ga er niet in detail op in, omdat ik geen fluit zin heb dit soort grote jongens gratis van juridisch advies te voorzien.
    Voor zover ze het al niet weten. En het gewoon aan hun Laars lappen.

    De garantietermijn wordt, eventueel door tussenkomst van de rechter, in redelijkheid en billijkheid vastgesteld. Dit houdt gelijke tred met de open toets norm die als een rode draad door het hele Nieuw Burgerlijk Wetboek loopt.
    Met een maximum van 20 jaar, de wettelijke termijn. Uitzonderingen daargelaten.

    Voor een pomp van een CV ketel is door de rechter een termijn van 8 jaar vastgesteld. En omdat de meeste gitaren moeiteloos langer dan 8 jaar meegaan.........

    Een krasje op de lak en een korting van €12,00 bij de Zeeuwse vrienden leidt gelijk tot een ebeperking van de garantie tot 1 jaar.
    Het zijn ondernemers en die zoeken de grenzen op.
    Dat dat niet mag is duidelijk. Het is geen vriendelijke suggestie dat NBW, het is dwingendrechterlijke wetgeving die al vanaf 1992 geldt.

    Tweede hands? Als puntje bij paaltje komt zullen ze dat voor de rechter moeten aantonen.

    Het is niet toegestaan om de rechten van de als particulier kopende partij te beperken in tijd of in geld.
    Natuurlijk is het toegestaan de rechten van die partij te verruimen.

    Er zijn bepaalde zaken uitgesloten, zoals voedsel en producten die aan extreme omstandigheden worden blootgesteld zoals auto’s. Daar valt de Jaguar Jaguar wel, en de Fender Jaguar niet onder.

    Alors, het grote juridische sprookjesbos wordt ondoorzichtig gehouden. Da’s in het voordeel van de retailer en van de juristen.
    Overal worden onderzoeken gedaan naar prijsafspraken, maar de muziekbranche hebben ze maar even overgeslagen. Of hoe overtuigend is het fenomeen laagste prijsgarantie als iedereen op de euro dezelfde prijs rekent. Zo maar, spontaan?
    Mijn mening maar.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.497

    Standaard

    Bedankt Duhsjaak maar ik ben een zuiderbuur ( je weet wel die soort die wel naar het WK mag &#128521

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.497

    Standaard

    Allezins al bedankt voor jullie reacties.
    Ik ben ook wat wantrouwig anderzijds volgbik ook de mening van Mr Fingers dat een Jaguar een beetje een eigenaardig "kreng" is om af te stellen -ze worden trouwens onbegrijpelijk genoeg met 009 snaren geleverd- en dat daarin misschien de reden van terugzending zit.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2011
    Locatie
    België
    Berichten
    163

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    ...

    Maar goed, er zullen ook eikels zijn die een gitaar terugsturen omdat de kleur van het ding op het scherm nét even iets anders oogde dan in het echt, ofschoon ik me afvraag of in zo'n geval de gitaar niet wederom gewoon als nieuw zal worden verkocht.
    Ik was onlangs zo een "eikel". Fender Jimi Hendrix Monterey strat besteld. Na maanden wachten kwam ze eindelijk. In plaats van rood had ze een vale roze kleur. Werd je gewoon ziek van van naar te kijken. En het is nu toch net een modelletje dat je vooral koopt voor de looks.
    Ze speelde en klonk verder wel heerlijk, maar ze was echt zo mislukt kwa lak! Wel perfect in de verpakking als nieuw teruggestuurd, dus wschl. als nieuw naar de volgende gestuurd.

    /eikel Boris

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top