Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 47
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.497

    Standaard Wagen jullie je aan B stock gitaren ?

    Hebben jullie in het verleden al B stock gitaten gekocht en wat id julli ervaring daarmee?

    Reden van mijn vraag :
    Ik heb van mijn collega's een cadeaubon gekregen van Key Music. Het kriebelt om die te verzilveren.

    Stiekem heb ik GAS voor een surf gitaar type jaguar of jazzmaster maar wil daar niet de hoofdprijs voor betalen.
    Ik denk dan aan de Squier VM reeks. Nu zie ik op de site een B stock jaguar staan die toch nog zo' n 70 EUR goedkoper is dan de gewone prijs.
    Als ik dan ook nog de bon van deze prijs aftrek, is de deal wel heel verleidelijk...
    Wel rijst de vraag : wat is de achtergrond van het label B stock en moet ik me zorgen maken over de kortere garantie.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Dat zijn vaak gitaren die retour zijn gekomen, en die niet meer als nieuw herverkocht kunnen worden. Kleine lakschade, folie van de slagplaat,... op zich is er weinig mis met B-stock, en ze komen vaak nog met een vorm van garantie. Zelf ga ik liever voor “écht” tweedehands, want nog goedkoper.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.497

    Standaard

    Garantie is 1 jaar. Nu kan ik me bij een jaguar wel een en ander voorstellen als reden voor retour : de brug die rammelt met gewone 9 snaren maar zwaardere snaren voor surf lossen al veel op.
    Zowieso zou ik natuurlijk grondig testen...

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik zou me niet zo druk maken over de garantietermijn. Als er iets met een gitaar aan de hand is kom je daar echt wel binnen 1 jaar achter.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ik zou me niet zo druk maken over de garantietermijn. Als er iets met een gitaar aan de hand is kom je daar echt wel binnen 1 jaar achter.
    Als dit jou perceptie is zou ik me toch iets meer verdiepen in het fenomeen gitaar,
    een jaar ja joh!
    "Ik ben wie ik ben.
    Wie ik ben is wat jij ziet.
    Wat jij ziet is wat jij oordeelt.
    Maar wat jij (ver)oordeelt, dat ben ik niet......"

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hendrik1970 Bekijk bericht
    Als dit jou perceptie is zou ik me toch iets meer verdiepen in het fenomeen gitaar,
    een jaar ja joh!
    Kijk nou uit, straks worden je internet privileges weer ingetrokken.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.265

    Standaard

    Allerlei apparaten zou ik zonder zorgen B stock kopen, een gitaar daarentegen niet.
    Liever jaren oud 2e hands, dan een paar maanden geleden gekocht en weer ingeleverd.
    Kan altijd zijn dat een gitaar niet je ding is, een impulsaankoop was, en dat je 'm daarom terug stuurt, maar voor mij gaat die vlieger niet op.
    Zoals de waard is vertrouwt die zijn gasten, en ik heb alleen nog maar gitaren die niet deugden teruggestuurd.
    Gitaren die niet in orde waren en waarbij het een nieuwe gitaar laten vlakken of refretten zou hebben betekend om ze in orde te laten maken (en ik vertrouw mijn luthier).
    Die zelfde gitaren zag ik na terugsturen onmiddellijk B-stock verschijnen.

    Verstuurd vanaf mijn ONE E1003 met Tapatalk

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2011
    Locatie
    België
    Berichten
    163

    Standaard

    Gewoon bestellen, wetende dat er iets mee fout kan zijn en dat je em dan moet terugsturen.
    Soms worden nieuwe instrumenten als B-stock verkocht om toch korting te kunnen geven die ze anders niet mogen geven. Maar meestal gaat het inderdaad om demo of retour modellen.

    Onlangs bij bax een leuke deal gehad op een b-stock american special HSS strat. Daar was inderdaad wat "fout" mee: de vorige koper had er erg dikke snaren op gezet (12s schat ik), die uiteraard klemden in de topkam. De tremelo had hij wel aangepast door de klauw heel diep in de body te schroeven (extra veer had hij niet liggen denk ik). Gitaar bleef uiteraard niet op stemming.

    Zo kwam die bij mij terecht. Nieuwe snaren erop, brug afgesteld en alles in orde. Ik happy met een heel mooie deal! :-)

    Ik heb wel eens gelezen over "klanten" die de pickups uit gitaren vervangen door goedkope exemplaren alvorens ze terug te sturen. Uiteraard minder leuk wanneer zo een gitaar bij jou terecht komt! Maar bij een squier zou ik me daar al geen zorgen om maken.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2012
    Locatie
    Rijnmond
    Berichten
    563

    Standaard

    Ja heb 2 x een b-stock akoestisch verhaal gekocht bij Vox Humana. Durf het bij hen wel aan. Ik trek wel de grens bij kop- en hals breuken.

    Het ging 2 x om lak en deukjes en frets vlakken. Prima bespeelbare gitaartjes in ieder geval. Om en nabij de 150 en 300 euro meen ik.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Buxtra Bekijk bericht
    Ja heb 2 x een b-stock akoestisch verhaal gekocht bij Vox Humana. Durf het bij hen wel aan. Ik trek wel de grens bij kop- en hals breuken.

    Het ging 2 x om lak en deukjes en frets vlakken. Prima bespeelbare gitaartjes in ieder geval. Om en nabij de 150 en 300 euro meen ik.
    Vox Humana heeft de expertise om iets wel of niet te verkopen of te fixen. Bij veel Dozenschuiver heb ik daar mijn bedenkingen bij.

    Gepost met Tapaworst
    147-c Guitars

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top