Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard Test met nieuwe pedalboardopstelling en looper

    Hi,

    Geen echt lied, maar meer een soort soundcheck. Eén take met daarin één geloopt stukje en hier en daar wat genoodel. Verder op een heel klein beetje achteraf toegepaste compressie na geen mix/master. Mixen wordt ook lastig met één spoor.

    Eén uitgang vanaf de laatste fuzz naar m'n Engl gitaarversterker. De tweede uitgang (vanuit m'n galm) naar een Hartke basversterker.

    De looper voor de rest van de pedalen zorgt ervoor dat ik DJ-achtig kan rotzooien met de knopjes.

    Ik ben zelf wel onder de indruk van het volle geluid met één instrument. Verder is het wel geschikt voor meditatie

    https://soundcloud.com/cageman-2/10-min-of-sun

    Ik weet niet goed wat voor commentaar hierop mogelijk is, dus willekeurige irrelevante boodschappen worden ook geaccepteerd

  2. #2

    Standaard

    Mwah, kan zo op Roadburn lijkt me. Klinkt goed en zwaar.
    https://fervid.hearnow.com/
    '' I'm perusing the tracks, and I can confidently say that it's a great listen, . Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    Kun jij me in de line-up naar binnen praten? Tnx

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Als imho de meest muzikale man van GN eindelijk weer wat post ga je dat niet even luisteren terwijl je aan t afwassen bent. Ik ga er morgenocbtend voor zitten.

  5. #5

    Standaard

    Als soundcheck lijkt mij dit geschikt. Maar waarom 10 minuten ?
    Niet veel variatie. En hoor weinig nieuwe geluiden/instrumenten. Maar ja, ik ben ook geen meditatie-figuur...
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    Dat kan tegenvallen, Fusion xD Het is wel echt wat t is.

    Ernest, het is maar 1 instrument. De 10 min is eigenlijk gewoon de tijd die ik in de take nodig had om de verschillende geluiden langs te lopen.

  7. #7

    Standaard

    Ga ervoor zitten als ik oordopjes binnen handbereik heb.......
    De meest muzikale man, hmmmmm. Moet er dus ook de meest muzikale vrouw zijn.
    Nou, wie de pump past.....

    Hoe dan ook, complipluim op zijn/haar plaats.
    Vriendelijke groet, Gus


    Niet zoeken, maar kijken op de plaats waar het ligt. Quote van pa. Mijn pa dus.
    Tot pakweg 7’30” vind ik het als staalkaart van verschillende kennen en kunnen heel goed te pruimen.
    Daarna wordt verliest het definitie en helderheid. Jammer dat het een spoor is. Als je het re amper doet na de looper is er misschien wat meer mogelijk.

    Pas je een beetje op met gehoorbeschadigende zaag of blok zo van af een minuut of 7?

    Niet stoer, wel verstandig.
    Verder heel leuk. Bijna revamp minimal.
    Vriendelijke groet, Gus
    Laatst gewijzigd door Duhsjaak; 30 januari 2018 om 12:00
    In Tartiflette we trust…..

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht


    Niet zoeken, maar kijken op de plaats waar het ligt. Quote van pa. Mijn pa dus.
    Tot pakweg 7’30” vind ik het als staalkaart van verschillende kennen en kunnen heel goed te pruimen.
    Daarna wordt verliest het definitie en helderheid. Jammer dat het een spoor is. Als je het re amper doet na de looper is er misschien wat meer mogelijk.

    Pas je een beetje op met gehoorbeschadigende zaag of blok zo van af een minuut of 7?

    Niet stoer, wel verstandig.
    Verder heel leuk. Bijna revamp minimal.
    Vriendelijke groet, Gus
    Goh, op dat punt valt t inderdaad aardig weg. Was me nog niet opgevallen. Dat is een soort omslagpunt in de galm: de dry/wet mix lijkt van 0 naar 95 procent te gaan en dan in 1x naar 100. Die stap hoor je daar.

    Verder staat de looper voor de versterkers en heb ik niet reamped (zover ik weet xD). De mic staat opgesteld tussen de bas- en gitaarversterker die in een hoek staan van iets meer dan 90 graden.

    Wat betreft m'n gehoor; ik heb het op de redelijk geluid-dichte koptelefoon vrij zacht staan tijdens het opnemen. Zonder koptelefoon is het oorlog.

    Tnx voor het kritisch luisteren.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Een lange zit. Te lang voor mij om als muziek/nummer gezien te worden, maar was wellicht niet de bedoeling. Geen zin alles te lezen hier. Verder wel hele vette sounds, en lekkere modulatie op t eind. Kan je prima gebruiken in een dik nummer!!

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cageman Bekijk bericht
    Goh, op dat punt valt t inderdaad aardig weg. Was me nog niet opgevallen. Dat is een soort omslagpunt in de galm: de dry/wet mix lijkt van 0 naar 95 procent te gaan en dan in 1x naar 100. Die stap hoor je daar.

    Verder staat de looper voor de versterkers en heb ik niet reamped (zover ik weet xD). De mic staat opgesteld tussen de bas- en gitaarversterker die in een hoek staan van iets meer dan 90 graden.

    Wat betreft m'n gehoor; ik heb het op de redelijk geluid-dichte koptelefoon vrij zacht staan tijdens het opnemen. Zonder koptelefoon is het oorlog.

    Tnx voor het kritisch luisteren.
    You’re welcome.
    Ik meende dat re ampen begrepen te hebben maar ik zat er dus naast.
    Maakt niet uit.
    Als staalkaart (we hebben ook de nodige van die dingen van Fu voor onze kiezen gehad, toch??) bijzonder geslaagd. Je had het duidelijk genoeg uitgelegd. Ik snap het. En ik mocht alleen de universiteit in met rubber handschoenen om de plees schoon te maken. Dus als ik het snap........

    Ik zeg: niet laten ontmoedigen.....
    En je ook alleen door een deel van de fanclub laten aanmoedigen. Fu heeft effe geen tijd, niks aan de hand, dan gil ik voor twee.
    Maar als er dan een opening komt met bubbels wil ik ook graag worden uitgenodigd en voldoende bubbels om een taxi terug te rechtvaardigen.

    GoGoGo cageje!
    Kick ASS!!!
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top