Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 16
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard Voor t eerst tevreden met een mix.... echt tevreden

    Denk ik. Metal mixen is moeilijk mensen. Wat heb ik gedaan?

    Compleet nieuwe patch op de Fractal. Gitaar zelf afgesteld en snaren dus wat lager en dus dichter bij de pickups. Levels LAGER. Geen compressie meer op de gitaren, wel limiter en stereo widener. Lichte EQ. Hij klinkt op de PC ook goed, en dat is een goed teken.

    http://www.soundclick.com/bands/page...ongID=13685454

    Commentaar welkom!

  2. #2

    Standaard

    Je weet, ik heb een bloedhekel aan KKSjes.
    Als iemand een stuk post dat zo kort is dat er geen verhaal in te bespeuren valt, soit.
    Da’s een persoonlijke keus.

    Ik vind alles heel helder Heineken, behalve de twee maal voorkomende ‘break’ (??).
    Die vinnik persoonlijk temassief. Te weinig definitie om maar met Han S te spreken.

    Naar hoeveel instrumenten liuister ik eigenlijk?

    Ik snap dat je mijn 7 minuten een beetje zwaar op de maag vind liggen. Having said that, dit is te kort om me de taal eigen te maken en het stuk te ontwarren.

    Voor de rest Goe bezig vriend!
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Ha Gus! Ja hoort geprogrammeerde drums, 2 gitaren (hard links en rechts naar dus met de stereo enhancer die daar wat mee klopt) en bas. That's it.

    Je bedoelt de break waarmee het stukje nu ook eindigt?

  4. #4

    Standaard

    Ik heb moeite de basgitaar te onderscheiden, verder is het net of de drummer een andere race loopt dan de gitaren.
    Maar het klinkt wel vet.
    Het zou wel fijn zijn als het muzikaal gezien ergens in oplost. Dit is toch wel dik hout
    Ergens wel fijn dat het zo kort is dus, maar ik ben dan ook geen metalhead hé.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Luister m net op mijn werklaptop met redelijke hoofdtelefoon wat klinkt dat KUT zeg


  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Hmmm in de auto klinkt ie dan wel weer redelijk. Wat bassig, maar zal de low bump uit de master channel weghalen.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    Ik heb het proces maar matig lurkend gevolgd. Qua drums, gitaar en mate van compressie vind ik dit je beste mix. De bas klinkt op het eerste stuk van de riff wat neuzig; veel midlaag zonder vervorming oid. Daar ligt volgens mij nog enige ruimte voor verbetering.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Luister m net op mijn werklaptop met redelijke hoofdtelefoon wat klinkt dat KUT zeg

    Nu je het zegt, ik ruik het nu ook.....

    Ik luister met in-ear-doppies op mijn niet-werk-laptop en vind het wel ok hoor.
    Lekker strak gespeeld, zoals het hoort in dat genre. De bas, tja, die mag van mij wel meer 'kortaf' of 'snauwerig' klinken.
    Past beter bij de rest.
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  9. #9

    Standaard

    Kut of niet, er gebeurt leuk weer s wat op Sounds.

    Ja, precies Fu., da’s wat ik bedoel. Het komt een keer langs en nog eens aan het eind.
    Dat klinkt iets massief, persoonlijk. Je weet dat ik er weinig verstand van heb hè? Wel knap als je met zo weinig zo’n herrie maakt.
    Al met al zou ik het wel erg geslaagd vinden als ik dit in elkaar kon sleutelen....
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  10. #10

    Standaard

    fu volgens werk je "non destructief"
    alle sounds zijn eventueel vervangbaar

    Dus maak nou eens wat af !!!!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top