Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 7 van 12 EersteEerste ... 56789 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 70 van 113
  1. #61

    Standaard

    Dat van hiwatt weet ik niet, maar de rest kan ik me wel in vinden. Custom deluxe (tweed) is idd. Lekker maar teveel one-trick-pony. Ik mis toch de tweak mogelijkheden.

  2. #62
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    @Koella Niet alleen de eindbuizen zijn verantwoordelijk voor een bepaalde sound, het zit vooral in het versterkerontwerp. Mijn Diezel Schmidt heeft EL34-tubes, maar klinkt absoluut niet als een JCM800. En mijn Orange Rockerverb met 6V6-buizen is ook geen Fender Deluxe. Sommige amps met 6L6-buizen klinken meer naar EL34 dan een aantal amps met El34's.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  3. #63

    Standaard

    Ok ok, ik geloof je.
    ik doelde ook alleen maar op marshall.

  4. #64
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door koella Bekijk bericht
    Marshall is het sowieso niet voor mij. ik heb zo’n hekel aan dat knauwerige od geluid dat ik mijn ouwe jcm800 combo heb laten ombouwen naar 6l6. En nu staat ie toch weer op zolder haha.
    dus iedereen zijn eigen smaak, maar doe voor mij geen moeite.
    Het ging mij niet zo zeer om smaak, het ging mij om het idee dat Marshalls geen dynamische amps zouden zijn (dat zei Wilson). Dat is namelijk gewoon niet waar.

  5. #65
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Ik ben nooit echt gecharmeerd geweest van de Marshall buizenbakken maar één ding moet je ze wel nageven, ze zijn zeer dynamisch.

  6. #66
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.424

    Standaard

    Dynamiek gaat over de range van volume.
    Volgens mij gaan de meeste Marshalls juist vroeg de clipping en compressie in? Is dat ook een beetje de grap van de high gain amps.
    Je kan niet beide claimen. Tis OF een big headroom OF een early clippper.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  7. #67
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.529

    Standaard Attack en directheid fender amps

    Ik vind het maar apart. De Marshall achtinge amps waar ik op heb gespeeld misten voor mij de percussieve dynamiek die ik in mijn Fender wel had, en die ik in mijn Vox ook kan krijgen. Ja, die Marshall reageerde prima op aanslag, maar dan in meer of minder gain of zo. Qua volume en bite vond ik ze maar vlak. Maar goed, misschien heb ik nog niet de goeie getroffen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  8. #68
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.387

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Ik vind het maar apart. De Marshall achtinge amps waar ik op heb gespeeld misten voor mij de percussieve dynamiek die ik in mijn Fender wel had, en die ik in mijn Vox ook kan krijgen. Ja, die Marshall reageerde prima op aanslag, maar dan in meer of minder gain of zo. Qua volume en bite vond ik ze maar vlak. Maar goed, misschien heb ik nog niet de goeie getroffen.
    Een Plexi of een jmp/jcm800 met niet teveel scheur is toch wel flink dynamisch. De ene marshall is de andere niet, echt high gain gaat ten koste van dynamiek al zit daar ook nog best wel verschil in.

    Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  9. #69
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2003
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    1.755

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door koella Bekijk bericht
    Er is al een mastervolume gemonteerd ( waar de 2e speakeruitgang zit ).
    en ik gebruik het linker kanaal, waar geen treble peaker op zit.

    Waarom speel je op dit kanaal?

  10. #70

    Standaard

    Omdat op het rev./ tremolokanaal een bright cap zit. Treble peaker zoals hij hier genoemd wordt. Vind ik geen probleem omdat ik de rev. en trem. toch niet nodig heb.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top