Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 12 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 113
  1. #41

    Standaard

    Speakers klopt. Ik heb een gt12 65, een v30 en de originele jenssen tot mijn beschikking.

    de jenssen is clean mooi, in od stand te zagerig.
    de v30 is in de od stand mooi.
    de 12 65 is een mooie middenweg, maar beetje te lief in de od stand.
    zoiets.

  2. #42
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.588

    Standaard

    Ik denk dat je gewoon de attack mist die je in Britse versterkers wel hebt. Ik herken het namelijk heel erg, en bij mij was een AC30 de oplossing.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  3. #43

    Standaard

    Ok, ga ik proberen.
    iig geen marshall.

  4. #44
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.588

    Standaard

    Nee, daar was ik inderdaad ook bang voor. Ik had al vaker over Marshall(-achtige) amps gespeeld, maar die misten de dynamiek, erg plat en zonder compressie. Ik dacht blijkbaar ten onrechte dat Brits gelijk staat aan een gecompressed geluid, want die Vox kan zo dynamisch als jij maar wil. Desnoods nog dynamischer dan die Fender.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  5. #45

    Standaard

    Een kennis had een 70er jaren ac30 te koop klonk goed. Maar ik werd bang van het gewicht, vermogen...maar vooral de temperatuur. Leek wel een kachel. De gitarist van Birth of Joy heeft hem gekocht. Maar die hoeft zelf niet te sjouwen.

    maar je doelt wrschlk. Op een nieuw type.

  6. #46
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.588

    Standaard

    Ja, de 70s Voxen ken ik niet. Ik heb een nieuwe AC30 C2 gekocht, met Celestions erin. En ja, die is best zwaar (32 kg), maar daar kan ik wel overheen stappen. Ik heb bij Bol een opklapbaar steekwagentje gekocht om hem over grotere afstanden nog steeds te kunnen vervoeren zonder dood te gaan.

    En ja, hij wordt wel warm, maar niet veel warmer dan de Vibrolux Reverb die ik had.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  7. #47

    Standaard

    Ok, goeie tip !
    dank je !

  8. #48
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.794

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Nee, daar was ik inderdaad ook bang voor. Ik had al vaker over Marshall(-achtige) amps gespeeld, maar die misten de dynamiek, erg plat en zonder compressie. Ik dacht blijkbaar ten onrechte dat Brits gelijk staat aan een gecompressed geluid, want die Vox kan zo dynamisch als jij maar wil. Desnoods nog dynamischer dan die Fender.
    Ik snap weinig van wat je zegt. Marshalls zijn (in mijn beleving) juist erg dynamisch, zeker niet minder dynamisch dan een Vox. En juist op een Marshall heb je veel compressie :-)


  9. #49
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.588

    Standaard

    Hoe het is met 60s Marshalls weet ik niet. Ik kan alleen putten uit de ervaring met Marshall-achtige 18-watters en JCM-dingen. Mijn ervaring daarmee is dat je ze niet zult gaan inzetten in countrymuziek bijvoorbeeld, omdat ze die attack missen. Het geluid van Luther Perkins (die karakteristieke pok in de muziek van Johnny Cash) heb ik niet uit een Marshall(-achtige) kunnen krijgen, iets wat met die Vox prima lukt. En aangezien Koella op zoek is naar attack, denk ik dat Vox dichterbij komt dan Marshall.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  10. #50
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.513

    Standaard

    Als je vervolgens met een filmpje op de proppen komt met Marshalls die al lang uitgestorven zijn zou je logischerwijs denken dat het punt niet te maken valt met current Marshalls.

    @Wilson, je rekent alle Fender amps af op jou ervaring met een seventies vibrolux maar you couldn't be more wrong.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top