Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 10 van 12 EersteEerste ... 89101112 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 91 t/m 100 van 113
  1. #91

    Standaard

    En zou je een aantal van die alternatieven willen noemen ? Liefst niet te marshallerig.

  2. #92
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Welke Jackson heb je getest?

    En heb je nou al eens een AC30 geprobeerd?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  3. #93
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Ik denk dat je iets duidelijk moet aangeven wat je exact zoekt. Moet het Fender-achtig zijn, of meer richting Dumble of Vox? Wil je een eenkanaals of zoek je een channelswitcher? Kortom. wat is voor jou belangrijk?

    Met pinnig bedoel ik: onprettig (mid)hoog. Scherp, spijker in je kop etc.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  4. #94

    Standaard

    Type weet ik niet. Maar het was een tweekanaals. Eentje voxachtig, eentje marshallachtig.

  5. #95

    Standaard

    Meer richting dumble denk ik. Een- of tweekanaals maakt me niet uit. Ik vind het fijn om od pedalen te gebruiken, dus een zou voldoen.
    verder wil ik wel mid kunnen regelen. En wat switches, boostknopjes en zo vind ik ook wel prettig om versterker met gitaar te matchen.

    pinnig, nou snap ik het. Ja, heb je gelijk in. Het is nou ook niet zo dat ik de klankkleur zo geweldig vond. Meer de reactie van de amp en de levendigheid, dat lekkere bruisende, aangebrande.

    maar pinnig is de rev deluxe dan toch ook. Heel erg zelfs.
    Laatst gewijzigd door koella; 23 februari 2018 om 00:04

  6. #96

    Standaard

    Hook, two rock, suhr ?
    verder kom ik niet.

  7. #97
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door koella Bekijk bericht
    Ik weet niet of ie goed is. Maar mij beviel hij beter.
    tsja,
    veel compressie/punch en boventonen. Ook op laag volume.
    Veel presence, meer bepaald door de rijkheid aan boventonen dan door bv de treble open te draaien.
    mijn rev deluxe klonk gortdroog en houterig ivm de jackson.
    verschil tussen een harde, houten bank en een zachte bank waar je in weg zakt.
    ok,
    geil !
    Ik snap wel wat je bedoelt. Ik houd ook wel van een amp die van zichzelf compressie en punch heeft. Je hebt ook van die amps met een super stijf geluid. Die reageren gewoon niet goed op je aanslag.

  8. #98
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door koella Bekijk bericht
    Hook, two rock, suhr ?
    verder kom ik niet.
    Zo'n Hook R20 zou in je straatje kunnen passen. Hij is wel zompiger en middier dan een Deluxe Reverb. Ik denk verder aan de Meyer Brighton, de Morgan RCA35R (er staat nog eentje bij Van de Haar), de Suhr Bella en de Marble Clubreverb. Allemaal verschillende amps, maar wel met een mooie basistoon. Two Rock vind ik persoonlijk niet zoveel aan. Nogal hifi en gladjes, maar da's mijn smaak.

    Wil je het niet te duur maken, dan kun je ook een Fender Blues Deluxe en een Roland Blues Cube overwegen. De Blues Deluxe vreet ook pedalen. Zelf heb ik in het verleden een Peavey Tweed 50 410 gehad. Leuke amp, net als de Peavey Delta Blues 115. Qua bouwkwaliteit zijn ze wat minder dan de genoemde boutique-amps, qua toon echter niet verkeerd.
    Laatst gewijzigd door telerocker; 23 februari 2018 om 15:22
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  9. #99
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Ik snap wel wat je bedoelt. Ik houd ook wel van een amp die van zichzelf compressie en punch heeft. Je hebt ook van die amps met een super stijf geluid. Die reageren gewoon niet goed op je aanslag.
    Die reageren juist wel goed op je aanslag. Kan zijn dat je dat minder prettig vindt natuurlijk.

    Maar ik zie diverse best dure amps voorbij komen, terwijl je een behoorlijk grote verandering zoekt. Ik zou eerst eens kijken bij de wat gangbaardere en budgetvriendelijker merken, om eerst goed te bepalen welk karakter je nou precies zoekt. Mijn ervaring is dat de doelgroep van de duurdere amps toch meer de gitaristen zijn die op zoek zijn naar dat laatste stukje nuanceverschil. Zover ben jij volgens mij nog niet, als ik het een beetje aanvoel. Probeer eerst zoveel mogelijk verschillende merken, om voor jezelf te bepalen in welke hoek je het zoekt. En als je dat hier dan weer post, kunnen we je ook weer beter adviseren.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  10. #100
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Die reageren juist wel goed op je aanslag. Kan zijn dat je dat minder prettig vindt natuurlijk.

    Maar ik zie diverse best dure amps voorbij komen, terwijl je een behoorlijk grote verandering zoekt. Ik zou eerst eens kijken bij de wat gangbaardere en budgetvriendelijker merken, om eerst goed te bepalen welk karakter je nou precies zoekt. Mijn ervaring is dat de doelgroep van de duurdere amps toch meer de gitaristen zijn die op zoek zijn naar dat laatste stukje nuanceverschil. Zover ben jij volgens mij nog niet, als ik het een beetje aanvoel. Probeer eerst zoveel mogelijk verschillende merken, om voor jezelf te bepalen in welke hoek je het zoekt. En als je dat hier dan weer post, kunnen we je ook weer beter adviseren.
    Nou ja, als je een Fender Deluxe Reverb hebt, bezit je toch ook niet echt een beginnersamp of wel? Hij zoekt iets in die geest, maar met meer mids en minder scherp hoog. Een andere amp kan je inspireren.
    Ik geef ook wat lowbudget-alternatieven aan. De lijst kan nog langer, maar dan zien door de bomen het bos niet meer.
    Laatst gewijzigd door telerocker; 23 februari 2018 om 17:13
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top