Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 12 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 113
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Iedere versterker met een beetje ballen klinkt direct. Als ik naar m'n eigen spullen kijk, is m'n Fender HRDV het minst direct, maar m'n Super Leads en '63 Showman (toch oud spul) knallen als een malle. Ik vind dat juist de charme van die versterkers; de reactie op je aanslag (knallend als je hard aanslaat en sprankelend clean als je het zachtjes doet). Juist zo mooi dat je letterlijk je plectrum/vingers, snaren en gitaar hoort.

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.792

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door koella Bekijk bericht
    Jammer, maar niemand die zegt: oh, maar dan moet je die en die versterker eens proberen, klinkt als een fender, maar veel softere attack.
    of mss.: laat dit of dat aan je versterker veranderen.

    overigens is het probleem al aardig te omzeilen met mjn zendrive op bijna clean stand.
    AC 30 (of AC15 of AC 50 enzovoort). Klinkt niet als een Fender, maar wel clean en kan een beetje vervormen wat met een silverface fender lastig gaat (met humbuckers kom je een heel eind maar hij blijft strak klinken, wat een Marshall of Tweed doet doet een SF fender niet).

    Amp laten veranderen: nee niet doen. De kans dat ie daarna nog steeds niet doet wat je wil is vrij groot. Amps verschillen qua karakter (volume, vervormingseigenschappen, eq, vermogen, headroom etc.). Alles heeft wel zijn charmes. Maar een Vox is geen Marshall en een Hiwatt geen Tweed. Veel uitproberen is het beste. De combinatie met gitaar en speakers (wordt vaak onderschat!) maakt ook nog veel uit. Mijn Vox amps klinken heel lekker met Fenders, mijn Marshalls meer met humbuckers en P 90's. Sommige combinaties werken wel en andere minder goed of gewoon helemaal niet. Een silverface Fender laten doen wat een Marshall plexi achtige amp doet moet je niet willen. Het is een beetje een kwestie of je het apparaat gebruikt voor wat ie goed kan of voor wat ie absoluut niet kan.
    Laatst gewijzigd door NLF; 31 januari 2018 om 01:13

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.792

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Iedere versterker met een beetje ballen klinkt direct. Als ik naar m'n eigen spullen kijk, is m'n Fender HRDV het minst direct, maar m'n Super Leads en '63 Showman (toch oud spul) knallen als een malle. Ik vind dat juist de charme van die versterkers; de reactie op je aanslag (knallend als je hard aanslaat en sprankelend clean als je het zachtjes doet). Juist zo mooi dat je letterlijk je plectrum/vingers, snaren en gitaar hoort.
    Ja, helemaal mee eens. Maar misschien bedoelt TS met "direct" iets anders?

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Vaak is juist het 'alles horen' de reden dat iemand dit soort versterkers niet wil. Eigenlijk ook logisch. In het begin wil je jezelf niet zo goed horen, wil je graag wat meer naar de achtergrond. Maar na een gegeven moment wil je toch meer gehoord worden..... in alle opzichten.

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door koella Bekijk bericht
    Jammer, maar niemand die zegt: oh, maar dan moet je die en die versterker eens proberen, klinkt als een fender, maar veel softere attack.
    of mss.: laat dit of dat aan je versterker veranderen.

    overigens is het probleem al aardig te omzeilen met mjn zendrive op bijna clean stand.
    Ja, compressie er in en het tophoog er af, ok.
    Vind het een beetje zonde om een all tube amp te laten klinken als een 200 euro transistor pedaaltje.
    Als je vindt dat een Fender tube amp direkter klinkt dan een transistor amp gaan we het sowieso niet eens worden.

    Fender achtige amps zijn er genoeg hoor, van Jim Kelly, Dr.z, de Fuchs/bluetone familie, Valvetech, Tone king enz enz.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.574

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NLF Bekijk bericht
    AC 30 (of AC15 of AC 50 enzovoort). Klinkt niet als een Fender, maar wel clean en kan een beetje vervormen wat met een silverface fender lastig gaat (met humbuckers kom je een heel eind maar hij blijft strak klinken, wat een Marshall of Tweed doet doet een SF fender niet).

    ...
    Heb ik ook al aan gedacht. Een Vox AC30 is ook best dynamisch (kan zelfs nog meer picky dan een Fender als je dat wilt), maar kun je met de mastervolume ook meer smooth laten klinken. En spelen met je volumeknop op je gitaar werkt erg goed. Overigens vind ik humbuckers ook wel erg lekker over de Vox, maar dan heb ik wel een pedaaltje nodig om hem wat strakker te trekken (ik gebruik een BD-2 of OCD), zonder klinkt het wat wollig. Maar met een overdrive aan klinkt het wel heel vet.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  7. #37

    Standaard

    Compressie in de mids. Dat vermoeden had ik ook al als reden. Dank je ! Daarom lost mijn zendrive ertussen al veel op. :-)

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    De D-drive pedalen zijn, aux principe, een soort Fender tonestack dus in feite niet eens zo'n raar idee. Maar ti's wel heel 80's Fender, geen Roy B. of Freddie K. silverface.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Speakers? Scheelt ook een bult.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    Speakers? Scheelt ook een bult.
    Nee joh een Zendrive...!!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top