Hallo allemaal,

Nou moet ik als veteraan toch wel degelijk wat elementaire vragen gaan stellen omdat ik op een manier wil gaan werken die weliswaar heel standaard is, maar die ik nog nooit eerder echt toegepast heb omdat ik begin jaren negentig al relatief modern begon te doen :-)

Wat wil het geval: ik heb sinds begin jaren negentig gewerkt met een stereo eindversterker en digitale voorversterkers/processors. Het laatste stadium hiervan betrof een Line6 PodPro in combinatie met een Mesa Boogie Fifty-Fifty eindversterker. Ja ok, niet erg modern meer, maar het klinkt wèl. Alleen til ik me een hernia aan apparatuur (stereo versterker, en 2x 12 inch kast).

Nu ben ik sinds kort in het bezit gekomen van een (prachtige: houten kast met rieten front!) Mesa Boogie Studio comboversterker, en heb ik live ook niet meer zoveel geluiden tegelijkertijd nodig als ooit in een coverband, en die versterker heeft in elk geval een prachtig clean en half-vervormd geluid.

Met mijn Line6 in de effect return werkt eea helemaal niet verkeerd, maar ik zou toch liever ook de voorversterker van deze combo gebruiken, en de Line6 voor opnamen reserveren.

Nu heb ik drie problemen:

1. Het sterk overstuurde geluid van deze versterker is niet helemaal mijn ding (alhoewel ook weer niet helemaal verkeerd)

2. Er is geen aparte master volumeregelaar voor het overstuurde kanaal, waardoor dit veel te hard is (echt 3x zo hard; er zijn modificaties mogelijk daarvoor, begrijp ik)

3. Ik heb hem eens getest met mijn oude Boss-effecten in de effectenloop, maar dat haalt nogal wat helderheid en dynamische respons weg merkte ik, wat nu net zo heerlijk is met deze versterker.

Mijn vragen:

1. Werkt zo'n modificatie voor het volume van het overdrive kanaal goed? Kent men adressen hiervoor? (ik woon in Eindhoven, maar een beetje rijden is ook geen probleem).

2. is er een distortionpedaal (met buis?) dat een echt mooi geluid geeft? (Mijn Boss overdrive vond ik toch niet je dat)

3. is dat verlies aan helderheid/directheid op een of andere manier te voorkomen? Ligt dat aan de effecten zelf?