Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 5 EersteEerste ... 345
Weergegeven resultaten: 41 t/m 46 van 46
  1. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    ... ik kan me gewoon niet voorstellen dat Taylor het exclusieve recht op het gebruik van die V-bracing gaat krijgen. Je kunt er zo ontzettend veel varianten op verzinnen....
    Hahaaa... dat exclusieve recht hebben ze al gekregen vriend. Zie hier. Het patent rust op het gebruiken van twee massieve braces ieder uit één stuk, die van helemaal boven naar helemaal beneden lopen in een V. Maar dat patent kan nu de prullenbak in. Daar zullen ze niet blij mee zijn.

    Ik vind het prima, een bedrijf dat zijn klanten met allerlei zwamverhalen en in scène gezette marketingverhaaltjes een rad voor ogen draait verdient niet beter.

    Ze maken nog steeds wel verdraaid goede gitaren, daar zul je mij geen kwaad woord over horen zeggen. Maar het wordt hoog tijd dat ze die marketing malloten de laan uitsturen en gewoon met eerlijke verhalen komen.

  2. #42
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    ik heb nu geen tijd maar kan er iemand asap een V bracing gitaar bouwen ? en daar uitgebreid verslag van doen op vele forums. Ben wel benieuwd of Taylor stappen zou ondernemen.

  3. #43
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door loose-fur Bekijk bericht
    Die verbazing over het al dan niet bestaan van een V-braced gitaar lag oorspronkelijk aan de basis van mijn post uit 2012, Vulvasonic.

    En die verbazing blijf ik tot op heden herhalen, tot ik er een daadwerkelijk voorbeeld of exemplaar van vind. Tot op heden lijkt echter enkel Taylor boven te drijven.

    Dat kan toch niet? Is ook mijn stelling. In die zin dat het me zelfs ook zeer onwaarschijnlijk lijkt dat een X-bracing pas eind 19de eeuw 'uitgevonden' werd. Voor mijn schrijnwerkersverstand is zo'n X-bebalking immers ook al zó logisch en vanzelfsprekend.

    Maar kijk, misschien moeten we er van uitgaan dat een mens (en dan vooral de muzikantensoort?) dan toch wel eerder een conservatief en/of geconditioneerd dier is?


    Tee.
    Ik begin een angstig vermoeden te krijgen dat je gelijk hebt. Alleen al om die reden, plus het feit dat je eenvoudigweg eerder was, vind ik dat jij met de eer mag gaan strijken. En ik hoop dat er dan meteen iets aan jouw strijkstok blijft hangen.



    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Picker Bekijk bericht
    Hahaaa... dat exclusieve recht hebben ze al gekregen vriend. Zie hier. Het patent rust op het gebruiken van twee massieve braces ieder uit één stuk, die van helemaal boven naar helemaal beneden lopen in een V. Maar dat patent kan nu de prullenbak in. Daar zullen ze niet blij mee zijn.

    Ik vind het prima, een bedrijf dat zijn klanten met allerlei zwamverhalen en in scène gezette marketingverhaaltjes een rad voor ogen draait verdient niet beter.

    Ze maken nog steeds wel verdraaid goede gitaren, daar zul je mij geen kwaad woord over horen zeggen. Maar het wordt hoog tijd dat ze die marketing malloten de laan uitsturen en gewoon met eerlijke verhalen komen.
    Ik heb geen verstand van patenten, maar als ik het zo vluchtig bekijk lijkt het mij te gaan over de volledige constructie en niet over die V-bracing alleen. Maar ik zeg er meteen eerlijk bij dat ik niet het geduld had om het hele document uitvoerig te bestuderen. Sorry, gevalletje hersenbeschadiging (althans, dat wordt nu onderzocht).
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  4. #44
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Toekomst zal uitwijzen of gitaristen zo’n gitaar willen hebben, en houden! Als het niet verkoopt is het zo weer weg. Gitaristen kopen het liefst modellen en techniek uit de vorige eeuw. Of nog ouder.......
    Taylor bouwt goed, constant en met hoge kwaliteit. Ze denken dus wel degelijk goed na over hun product en productie. Innoveren hoort bij hun tot de kernwaarden. Of wij het accepteren is wat anders.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  5. #45

    Standaard

    Diverse van mijn gitaarsmakkers in de USA hebben de V-braces uitgeprobeerd tijdens de NAMM, maar die vonden het helemaal niks.

    "NOT impressed.... more Taylor PR crap..."

    "Not louder than any other good guitar, not more sustain either, sound a bit flat, lacked depth."

    Persoonlijk denk ik dat het prima gitaren zijn, net als alle Taylors, en ze zullen vast wel anders klinken, maar "beter", tja, dat is ook zo subjectief in deze prijsklasse. Ik zal ze wel eens uitproberen t.z.t.

    Het meeste geluid komt altijd nog uit de gitarist. ;-)

  6. #46
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Ik kan mij voorstellen dat iedereen met argusogen naar Taylor kijkt, na iets nieuws te brengen. De opmerking dat het vergelijkbaar is met iedere andere goede gitaar is nu net waar Taylor op uit is. Ze proberen daar de productie, kwaliteitscontrole en dus het hele proces zo te sturen dat alle gitaren van dezelfde hoge kwaliteit zijn. Je kunt dus een willekeurige Taylor van de wand halen en die zal de klank leveren die je verwacht, met het speelcomfort wat er bij hoort.
    Of het je smaak is, dat is wat anders. Ik houd van het geluid van mijn Martin HD-35 , maar ik moest er wel een half dozijn uitproberen voor ik er eentje had die klonk zoals ik wilde. Dat zou eigenlijk niet nodig moeten zijn, volgens Taylor.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top