Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 46
  1. #11

    Standaard

    Mag ik een klein puntje op de i zetten, Picker?

    Ik ben een Belg..


    Tee.
    Tee.

    Te koop: Continental resonator cone, 9 1/2 inch. Nieuw.

  2. #12

    Standaard

    Net als Picker ben ik mijn geloof in de 'wetenschappelijke' ontdekkingen van Taylor al een tijd kwijt. Hun geklooi met pickups is mij altijd een doorn in het oor geweest, ook al omdat naar mijn persoonlijke beleving de geluidskwaliteit onder de maat was. Toen ze er nog een soort klok en klepel theorie aan toevoegden in hun laatste ES2 werd het mij echt te machtig (en ik heb ze een kans gegeven!). En dan nu dit weer. Tee, ik zou jouw publicatie van je V-bracing (met bronvermelding) maar heel snel melden/verspreiden - als je dat al niet deed/gedaan hebt - op bijvoorbeeld Acoustic Guitar Forum en Unofficial Taylor Guitar Forum. Die hebben een wereldwijd lezerspubliek. Dat wordt een hele interessante discussie.
    If you dig it, do it; if you dig it a lot, do it twice (Jim Croce)
    My lyrics and music

  3. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door loose-fur Bekijk bericht
    Mag ik een klein puntje op de i zetten, Picker?
    Ik ben een Belg..
    Tee.
    Ha ha ha! Das nog beter! Ik zal het direct rechtzetten in mijn andere post voor deze discussie viraal gaat (wat me niet zou verbazen).
    Laatst gewijzigd door Picker; 28 januari 2018 om 13:51

  4. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Charlie McD Bekijk bericht
    Hun geklooi met pickups is mij altijd een doorn in het oor geweest, ook al omdat naar mijn persoonlijke beleving de geluidskwaliteit onder de maat was. Toen ze er nog een soort klok en klepel theorie aan toevoegden in hun laatste ES2 werd het mij echt te machtig (en ik heb ze een kans gegeven!).
    Ojee, ja, dat onzin verhaal over de 'pendulebeweging' van het brugzadel die ze 'ontdekt' hadden, waardoor de piezo achter het zadel moest worden gezet omdat daar de meeste beweging naar toe ging... daar kreeg ik spontaan de schele broekhoest van. Terwijl de echte reden dat piezo daardoor (iets) beter klinkt ze totaal was ontgaan, en je daar een simpel en goed verhaal over zou kunnen vertellen. En een jaar later al dat geneuzel over het schuine balkje op het achterblad van de 8 serie waar het volume van zou toenemen...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Charlie McD Bekijk bericht
    Tee, ik zou jouw publicatie van je V-bracing (met bronvermelding) maar heel snel melden/verspreiden - als je dat al niet deed/gedaan hebt - op bijvoorbeeld Acoustic Guitar Forum...
    Dat heb ik inmiddels al gedaan, zo kan Tee bescheiden blijven. Zie hier:
    http://www.acousticguitarforum.com/f...53#post5618753

    Ik heb het ook even samengevat op mijn eigen forum:
    http://www.eltjohaselhoff.com/forum2...ead.php?t=1076

    Tee, als je straks miljonair bent wil ik een pilsje van je!

    TOEVOEGING
    Er is inmiddels een post verschenen op acousticguitarforum.com van iemand die het patent gelezen heeft, en concludeert dat Taylors claim op V-bebalking inderdaad ongeldig is, dank zij de post uit 2012 hier op gitaarnet. En ik ben inmiddels van acousticguitarforum verbannen, om mij niet geheel duidelijke redenen (of misschien juist overduidelijke redenen). De gemoederen beginnen zich al te roeren.

    Voor de laatkomers hier nog even de twee ontwerpen naast elkaar. Links die van Tee, rechts die van het Taylor patent. Zoek de verschillen, het zijn er niet veel.

    Laatst gewijzigd door Picker; 28 januari 2018 om 16:34

  5. #15

    Standaard

    zo slecht dat je daarom van een forum wordt verbannen. Ik heb dat nooit begrepen..discussie, indien beschaafd, is toch prima?

  6. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door duckman Bekijk bericht
    zo slecht dat je daarom van een forum wordt verbannen. Ik heb dat nooit begrepen..discussie, indien beschaafd, is toch prima?
    Tja... dit voorval kan natuurlijk enorme implicaties hebben voor de gitaarindustrie. Taylor heeft zwaar geïnvesteerd in die V-bracing, met flinke kosten voor patentrechten en waarschijnlijk miljoenen aan marketing werk, en als algemeen bekend wordt dat er in 2012 een identiek ontwerp is gepubliceerd op Internet zijn ze hun alleenrecht op exploitatie kwijt. Ik denk dat ze hopen dat als ik de discussie op het AGF niet aan blijf zwengelen de zaak vanzelf weer ondersneeuwt. Ik weet dat de moderators van het AGF nauwe banden hebben met Taylor dus het zou me niets verbazen als het daar mee te maken heeft.

    Maar wat mij betreft is het een typisch gevalletje van "even Apeldoorn bellen".

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.497

    Standaard

    Ik vind het wel verbazend dat een bedrijf als Taylor zo naiëf is om zoveel geld te investeren in iets wat een ,met alle respect voor loose fur , een zeer handige hobbyist(*) zelf ook al bedacht heeft. Waarschijnlijk zijn er dan nog wel gelijkaardige ideeën verschenen her en der. Of is dit gewoon arrogantie ?

    (*)Overigens hoop ik loose- fur met deze benaming niet beledigd te hebben.Ik volg vaak met veel aandacht zijn diverse werkstukken.

  8. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door denis.hermans Bekijk bericht
    Ik vind het wel verbazend dat een bedrijf als Taylor zo naiëf is om zoveel geld te investeren in iets wat een ,met alle respect voor loose fur , een zeer handige hobbyist(*) zelf ook al bedacht heeft. Waarschijnlijk zijn er dan nog wel gelijkaardige ideeën verschenen her en der. Of is dit gewoon arrogantie ?

    (*)Overigens hoop ik loose- fur met deze benaming niet beledigd te hebben.Ik volg vaak met veel aandacht zijn diverse werkstukken.
    Patenten zijn niet zo simpel. Als je een patent indient gaat de patentraad overal zoeken of het idee in kwestie al bestaat. Er zijn een hoop plaatjes te vinden van bebalking die lijken op die van Tee, maar met een patent kun je daar nog onderuit komen. Het moet allemaal precies kloppen. Het Taylor patent betreft de twee schuine balken in lengterichting uit één stuk, van helemaal boven tot helemaal beneden, met zijbalkjes waarvan ten minste één een schuine balk raakt. Als je zoekt in boeken en op Internet kom je het plaatje van loose-fur inderdaad niet tegen. Ze hebben het dus gewoon gemist en het patent - ten onrechte - gehonoreerd. Dat gebeurt wel vaker. Dankzij Tee kan iedereen de bebalking zoals op gitaarnet getoond nu gewoon toepassen, ondanks het patent van Taylor.

    Het verhaal gaat in elk geval als een lopend vuurtje rond. Ik vernam zojuist van mijn platenmaatschappij dat Chris Martin, de CEO van Martin Guitars, het ook al weet. Hij heeft zelfs al op gitaarnet.nl gekeken! Toet toet, dat is snel!

    Kortom, Taylor moet "even Apeldoorn bellen".

    Laatst gewijzigd door Picker; 28 januari 2018 om 22:01

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.497

    Standaard

    Kennelijk gelooft Martin dan wel in het concept, minstens commercieel maar hopelijk ook geluidstechnisch.
    Mijn achting voor loose-fur stijgt alleen maar...

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    ik vrees dat het posten van een plaatje niet voldoende gaat zijn om een patent te ondergraven. Jammer dat het forumstuk waar Tee het plaatje postte in het Nederlands is. Mocht de commissie dit al bezoeken, gaan ze er geen hol van verstaan De discussie/gedachtenuitwisseling van verschillende bouwers en Tee zelve over het concept zou mss meer gewicht geven aan de plantekening want er worden zinnige dingen gezegd.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top