Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234
Weergegeven resultaten: 31 t/m 33 van 33
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.335

    Standaard Verschil gitaar halzen

    Same here.... lange tijd geleden weg gedaan maar nog steeds spijt.

    Ook spijt dat ik mijn Fender Japan met enorm dunne hals heb weggedaan... wat zat daar een lekker dik geluid in.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Eigenlijk straf waarom er niet meer neckthrough gitaren/hals worden gebouwd want dat is volgens mij dus hèt recept ifv tone en sustain. En dan spreek ik uit ervaring als gebruiker èn bouwer. Volstrekt logisch bovendien. Verklaring zal wel liggen in beperktere keuze houtselectie en iets complexere bouwmethode, toch als je met een neckangle moet werken vanwege bv een TOM brug

  3. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door loose-fur Bekijk bericht
    Kim Wilson en Stratokai hebben het hier reeds aangehaald, maar er kwam voorlopig nog geen antwoord of reactie op hun opmerking, Braml.

    Ik ben echter toch ook wel nieuwsgierig naar een antwoord op de vraag of je bij het wisselen van de halzen eveneens aan de brug gaat friemelen, met als doel de actie/snaarhoogte op punt te stellen.

    In het geval dat je daar 'ja' op kunt antwoorden, dan ben je wellicht al wat dichter bij de opheldering van dit mysterie, zoals één van bovengenoemde voorgangers ook reeds suggereerde.


    Tee.
    Sorry, ik had even een zwaar weekend. Carnaval in het oosten he

    Het enige wat ik doe is de twee hoogste snaren iets lager afstellen bij de rosewood hals, en toen ik de maple hals er weer op zette heb ik die twee weer iets hoger afgesteld (door de brugzadels iets hoger/lager te draaien). Verder heb ik niks gedaan.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top