Hallo,

Ik heb een klein jaartje terug een Fender Classic 60's Stratocaster rosewood hals gescoord, een mexicaanse. Ik wou deze vintage specs graag proberen op mijn American Standard, en ik vind rosewood gewoon mooier dan maple. dus ik heb de usa maple hals eraf gehaald en deze classic 60's erop gezet. Gelukkig heb ik mijn maple hals niet verkocht, want na een klein jaartje testen, en wat heen en weer geswitch tussen halzen, kom ik toch echt tot de conclusie dat mijn strat met die mexicaanse rosewood hals veel dunner klinkt. Het is erg genoeg om me echt steeds te ergeren aan het geluid van mn strat als mn rosewood hals erop zit. Nu ik mn maple hals er weer op heb ben ik weer in de wolken.

Ik was wel benieuwd waar dit vandaan zou kunnen komen, misschien kunnen jullie helpen?
ligt het aan het verschil tussen rosewood en maple? De topkam van de rosewood hals lijkt veel meer plastic-achtig, en die van mn usa maple neck lijkt van bone te zijn, kan dat het zijn? Of kan het liggen aan de smalle lage frets van de rosewood hals, in tegenstelling tot de medium jumbo frets van mn maple hals?

Mocht de topkam bijvoorbeeld erg veel verschil maken dan kan ik bijvoorbeeld overwegen om een goede topkam op de rosewood hals te zetten, en anders gaat de rosewood hals weg.