Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 9 van 15 EersteEerste ... 7891011 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 81 t/m 90 van 147
  1. #81
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Ik zou je oude gear blijven gebruiken. De GT 1000 zal meer mogelijkheden hebben maar als jij en je band tevreden zijn over je sound, laten zo.

  2. #82
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Ik zou eerst nog wat verder experimenteren met de Helix en niet meteen opgeven. Lijkt me sterk dat daar niet niet een betere sound uit te halen valt dan uit de Boss. Het is gewoon dat je de Boss gewend bent en beter kent en er daarom sneller resultaat mee hebt. Met bijna iedere nieuwe gear zal het eerst een stapje terug zijn als je je oude presets wil namaken. Vaak zijn de bestaande presets ook niet geweldig of gemaakt voor een bepaalde versterker of gitaar en kun je die niet zomaar zonder tweaken in de je eigen setup gebruiken.

    Ik zou ook even wachten en er thuis eerst even meer mee klooien totdat je hem wat beter kent voordat je hem mee neemt naar een band repetitie.

    Succes in ieder geval! wat je ook beslist...
    Laatst gewijzigd door apekop; 6 december 2019 om 00:44

  3. #83

    Standaard

    Heb gisteren nog het e.a. geprobeerd. Wat me ook opvalt is dat met de Helix ook het verschil tussen de gitaren (Fender Stratocaster en PRS) alleen nog maar uitvergroot wordt. Waar de GT-100 met de Strat nog redelijk goed wegkomt met stevigere sounds, valt dat op de Helix LT vies tegen, dan ontkomt je er niet aan om de PRS daarvoor te pakken.

    Het geluid van Boss is wat meer compressed, de Helix is open. Dat laatste is heel fraai bij ultracleane sounds, maar onprettig in de oren bij randjes of scheur. Ik ben zeker niet onhandig met tweaken e.d., maar ik heb toch wel het gevoel dat ik nog een cursus geluidstechniek moet gaan volgen op het gebied van combinaties EQ/high-low filter e.d. om uit de Helix een smeuïgere sound te krijgen.

    Daar heb ik dus geen zin in: zojuist het retourformulier van Bax ingevuld. Voorlopig houd ik het even bij de GT-100, al overweeg ik wel de GT-1000 te gaan proberen. Met zowel de GT-8 en GT-100 heb ik jaren met de 4 kabelmethode gespeeld wat prima werkte en de laatste 2 jaar dus met de GT-100 direct naar de mixer. Nooit de behoefte gehad om die terug te sturen, alleen maar om te verkopen in geval ik mijn sound aanzienlijk kan verbeteren voor redelijke prijs/kwaliteitverhouding.

  4. #84
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.589

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JanVrm Bekijk bericht
    Heb gisteren nog het e.a. geprobeerd. Wat me ook opvalt is dat met de Helix ook het verschil tussen de gitaren (Fender Stratocaster en PRS) alleen nog maar uitvergroot wordt. Waar de GT-100 met de Strat nog redelijk goed wegkomt met stevigere sounds, valt dat op de Helix LT vies tegen, dan ontkomt je er niet aan om de PRS daarvoor te pakken.

    Het geluid van Boss is wat meer compressed, de Helix is open. Dat laatste is heel fraai bij ultracleane sounds, maar onprettig in de oren bij randjes of scheur. Ik ben zeker niet onhandig met tweaken e.d., maar ik heb toch wel het gevoel dat ik nog een cursus geluidstechniek moet gaan volgen op het gebied van combinaties EQ/high-low filter e.d. om uit de Helix een smeuïgere sound te krijgen.

    Daar heb ik dus geen zin in: zojuist het retourformulier van Bax ingevuld. Voorlopig houd ik het even bij de GT-100, al overweeg ik wel de GT-1000 te gaan proberen. Met zowel de GT-8 en GT-100 heb ik jaren met de 4 kabelmethode gespeeld wat prima werkte en de laatste 2 jaar dus met de GT-100 direct naar de mixer. Nooit de behoefte gehad om die terug te sturen, alleen maar om te verkopen in geval ik mijn sound aanzienlijk kan verbeteren voor redelijke prijs/kwaliteitverhouding.
    Voor wat het nog waard is, zoals hierboven werd aangegeven ben je blijkbaar gewend aan (het gebrek aan) de dynamiek van de GT-100. Als de Helix je in dat opzicht "tegenvalt", zal dat met de GT-1000 niet anders zijn. Qua dynamiek kan de GT-1000 met gemak de vergelijking met Helix en Kemper aan, dus als je een Strat aansluit, hoor je ook echt een Strat.

    Dus cursus geluidstechniek? Mwah, lijkt me wat over the top.
    Wennen aan steeds verbeterde dynamiek? Jazeker!

  5. #85

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Voor wat het nog waard is, zoals hierboven werd aangegeven ben je blijkbaar gewend aan (het gebrek aan) de dynamiek van de GT-100. Als de Helix je in dat opzicht "tegenvalt", zal dat met de GT-1000 niet anders zijn. Qua dynamiek kan de GT-1000 met gemak de vergelijking met Helix en Kemper aan, dus als je een Strat aansluit, hoor je ook echt een Strat.

    Dus cursus geluidstechniek? Mwah, lijkt me wat over the top.
    Wennen aan steeds verbeterde dynamiek? Jazeker!
    Klopt deels: dynamiek van GT-100 is minnetjes. Daarom staat mijn Xotic booster altijd op low gain aan.
    Maar mijn bandleden konden de Helix ook niet waarderen. Ik had kunnen overwegen een pakket van Glenn Delaune aan te kopen en vanuit die presets te werken, maar dat is nu geen optie meer.


    Op diverse fora wordt de GT-1000 behoorlijk afgezeken (vnl. door de Line 6-fans), al wordt er her en der wel geschreven dat de versterkermodellen realistischer overkomen dan die van de Helix. Dus als er weer een GAS-lek aanstaande is, wil ik hem toch wel proberen...misschien is er dan ondertussen weer een GT-2000.

    @DML, waar speel je dan nu zelf op live?

  6. #86
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JanVrm Bekijk bericht
    Klopt deels: dynamiek van GT-100 is minnetjes. Daarom staat mijn Xotic booster altijd op low gain aan.
    Maar als de gt-100 niet dynamisch is / veel compressie heeft, lost een pedaal ervoor dat tóch niet op? Dat is toch gewoon een klankkleur dingetje dan?

  7. #87

    Standaard

    Dan moet je dus een compressor in de Helix aanzetten, de Studio doet het goed aan het eind van de keten zegt Glenn.(en ik)

  8. #88
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.589

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JanVrm Bekijk bericht
    Klopt deels: dynamiek van GT-100 is minnetjes. Daarom staat mijn Xotic booster altijd op low gain aan.
    Maar mijn bandleden konden de Helix ook niet waarderen. Ik had kunnen overwegen een pakket van Glenn Delaune aan te kopen en vanuit die presets te werken, maar dat is nu geen optie meer.


    Op diverse fora wordt de GT-1000 behoorlijk afgezeken (vnl. door de Line 6-fans), al wordt er her en der wel geschreven dat de versterkermodellen realistischer overkomen dan die van de Helix. Dus als er weer een GAS-lek aanstaande is, wil ik hem toch wel proberen...misschien is er dan ondertussen weer een GT-2000.

    @DML, waar speel je dan nu zelf op live?
    Speel nu zo'n anderhalf jaar met een GT1000, live. Daarvoor twee jaar op Kemper, daarvoor GT100 en GP10 en daarvoor Line6 POD hd pro.

    Ach, al die "kampen" zeiken elkaars spullen af maar uiteindelijk hebben een Helix, Kemper, Fractal en zelfs een GT1000 kwalitatief meer dan genoeg goede geluiden aan boord, of bieden in ieder geval alle mogelijkheden daartoe, om een goede sound neer te zetten. Dan komt het toch echt neer op het kunnen van de gebruiker en juist daar gaat het meestal mis.
    Gezien de geschiedenis van Roland / Boss zal het wel weer 10 jaar duren voordat ze met een compleet nieuwe processor komen. De opvolger van de GT1000 over nu nog zo'n 3 a 4 jaar maar daar zal dezelfde CPU in zitten. (Binnenkort komt de SY-1000 uit....... over GAS gesproken )

  9. #89
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Gaaf ding die GT1000! 👍
    Staat bovenaan mijn GAS lijstje. Mooi afgewerkt ding en mooi display wat goed leesbaar is.
    Heb al een aantal YouTube demo’s gekeken en zelfs de eerste 5 factory presets zijn zeer goed en zeker bruikbaar live.

  10. #90
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Ach, al die "kampen" zeiken elkaars spullen af maar uiteindelijk hebben een Helix, Kemper, Fractal en zelfs een GT1000 kwalitatief meer dan genoeg goede geluiden aan boord, of bieden in ieder geval alle mogelijkheden daartoe, om een goede sound neer te zetten. Dan komt het toch echt neer op het kunnen van de gebruiker en juist daar gaat het meestal mis.
    Mee eens, meestal ligt het aan de gebruiker. Er is overal een goed geluid uit te halen. Alleen ligt het eraan wat je wil, met een Axe fx kun je veel meer dan een GT1000 qua routing en effecten tegelijk etc. bijvoorbeeld. Als je dat nodig hebt dan heb je aan zo'n Boss waarschijnlijk niet genoeg. Iemand die het simpel wil en maar een paar effecten gebruikt is misschien beter af met een Roland GT1000 of 100 (ik ken al die verschillende versies niet) of een Helix stomp. Dus voor ieder apparaat is weer een andere doelgroep.
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top