Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 8 van 15 EersteEerste ... 678910 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 71 t/m 80 van 147
  1. #71
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Ik vind dat maar een rare shoot-out. Er worden verschillende gitaren gebruikt, en nergens zie je de instellingen van de apparaten. Zo vind ik de Helix vaak het lekkerst klinken maar dat kan dus ook aan de gitaar liggen? Of aan andere instellingen? Dit zegt toch helemaal niets?
    Hetzelfde fenomeen heb je bij zo'n beetje elke pedaal of amp shootout. Blijft lastig.

  2. #72
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door herrieman Bekijk bericht
    Het was grappig bedoeld jonguh. Daarom herhaaldelijk de ;-)
    Jaja, grappig.......

  3. #73
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Hetzelfde fenomeen heb je bij zo'n beetje elke pedaal of amp shootout. Blijft lastig.
    Nou ja, twee drive pedalen met allebei drive-tone-level kun je met "alles op 12 uur" goed vergelijken natuurlijk. Gaat met deze multi's wat lastiger.
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  4. #74
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Nou ja, twee drive pedalen met allebei drive-tone-level kun je met "alles op 12 uur" goed vergelijken natuurlijk. Gaat met deze multi's wat lastiger.
    Ook dat is geen eerlijke vergelijking. Bij het ene pedaal zit je wellicht op de sweet spot, bij het andere met alle potmeters op 12 uur juist niet. Dan doe je dat laatste pedaal te kort in zo'n warentest.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  5. #75
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 april 2011
    Locatie
    Daar
    Berichten
    2.809

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Ik vind dat maar een rare shoot-out. Er worden verschillende gitaren gebruikt, en nergens zie je de instellingen van de apparaten. Zo vind ik de Helix vaak het lekkerst klinken maar dat kan dus ook aan de gitaar liggen? Of aan andere instellingen? Dit zegt toch helemaal niets?
    Wordt in deel 2 uitgelegd, daar gebruikt hij dezelfde gitaar voor het vergelijk omdat er meer van zulk commentaar op is geweest.

  6. #76

    Standaard

    Als dat "Augmented" echt een verbetering op het speel en snaar GEVOEL is. Dan mot dat ding tzt maar eens getest worden.

    Ibanez RGD 2120Z ISH, RGD 2127Z ISH, RGD V-Custom en Gibson RD Artist
    EVH5150III 6L6 <>BOSS MS-3
    Hotone Ampero + Ampero Control

  7. #77
    Ibanez RGD 2120Z ISH, RGD 2127Z ISH, RGD V-Custom en Gibson RD Artist
    EVH5150III 6L6 <>BOSS MS-3
    Hotone Ampero + Ampero Control

  8. #78
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door herrieman Bekijk bericht
    Lekker kort ook

  9. #79

    Standaard

    Even inhaken op deze, iets gedateerde, topic:

    Je wordt als gitarist toch altijd geprikkeld om je spulletjes te vernieuwen. Daar zorgen de fora en advertenties anders wel voor. De laatste jaren speel ik live met een combinatie die me uitstekend bevalt: Boss GT-100 i.c.m. Xotic EP Booster (die altijd aanstaat op laag gain-niveau in de FX-loop vlak voor de preamp) en 2 Palmer PDI-09's als DI's met cabsimulatie. Iedereen in-ears en rechtstreeks de mixer in. Krijg ik altijd complimentjes voor, hoewel je wel eens last hebt van volume- en EQ-verschillen tussen presets (is met iedere mixer anders). Dus waarom veranderen?

    Tja, je leest zo vaak dat die Helix (en Kemper) zo goed zijn. En dan ken ik gitaristen die een Helix hebben en live best wat "shrill" klinken...en je dan toch tot een aankoop laten verleiden.

    Dus is een dag of 8 geleden hier een Helix LT in huis gekomen. Rondje presets doorgelopen, echt wat een eerste tegenvaller. Mag Boss dan last hebben van een vleugje "deken erover-geluid" (daarom die Xotic), de Helix is echt aan de schelle en schrale kant. Dus dan maar gaan tweaken, want ja die Helix is toch zo makkelijk te bedienen? Nou, geef mij de Boss maar, niet dat je die in 1 dag doorhebt, maar vind ik toch stukken makkelijker. En als je live moet ingrijpen, gaat dat met de GT-100 nog vrij makkelijk met het rijtje knoppen.

    Een tiental uren verder het apparaat speelklaar gemaakt met een aantal presets voor op de repetitie. De eerste vraag van de bandleden: "Waarom? Jouw geluid is toch altijd prima?". Goed ja, wat zeg je daarop want zoveel last van GAS hebben die gasten niet? Helix aangesloten en spelen. Jeetje, wat was het verschil tussen thuis en oefenruimte ENORM GROOT. Dergelijke verschillen heb je met Boss niet. In de oefenruimte is er geen tijd om lang te tweaken (dat doe je je medebandleden toch niet aan). Maar als de verschillen zo groot zijn, kun je onmogelijk een betrouwbare patch maken, want als het op het podium ook weer anders is ben je nog verder van huis.
    Dus na een uurtje, Helix terug in de auto, gelukkig had ik mijn oude setup intact gelaten en meegenomen (voorgevoel). Iedereen was erover eens dat de GT-100 het gewoon beter deed...behalve dan die cleane Trinity chorus-delay-reverb combinatie. Dat hele sprankelende heeft de GT-100 niet.

    Is er niks goed aan die Helix? Jawel: ik vind die Trinity Chorus geweldig, delays en reverbs zijn prima.
    In combinatie met een cleane amp model klinkt dat echt fantastisch. Als er een reden zou zijn dat ik de Helix zou houden is het daarvoor.

    Snapshots is ook handig. Er is maar 1 amp model wat ik echt lekker vind klinken en dat is de bovenste van het lijstje, het Hiwatt-model.

    Maar zo gauw er een randje aan moet komen, drive van een amp, distortion e.d., dan komt de Helix in de problemen. Fizzy, shrill, schel, knisperig...hoe je het wilt noemen, gewoon kut met peren! Ik vermoed dat zo'n Tech 21 FlyRig of die Chinese ripoffs in al hun simpelheid waarschijnlijk dit beter doen.
    Aan de IR's in de Helix heb je weinig, ik heb geen externe IR's geimplementeerd.

    Dus nu thuis de Helix ook even met de Xotic booster verbonden. Net zoals met de Boss een aanzienlijke verbetering. Maar eigenlijk vind ik gezien de prijs dit niet nodig zou moeten zijn. Plus in de Helix zit een ervan afgeleide "Kinky Boost", maar die geeft toch niet die warmte die het echte pedaaltje wel geeft.
    Ondanks deze verbetering, vertrouw ik de Helix gewoon (nog) niet om er live mee te gaan spelen.
    Plus al het werk wat in tweaken gaat steken, daar ben ik toch een beetje huiverig voor geworden.

    Dus, kiezen tussen:

    a) op zoek naar de gouden tip die me overtuigt de Helix aan te houden en voor live (zonder echte amp) een betrouwbare setting kan geven. Iemand?
    b) Helix terugsturen en gewoon bij de oude situatie blijven.
    c) Helix inruilen voor een Boss GT-1000 (hoeveel verbetering zou dat zijn)? En de Xotic blijft natuurlijk.

    Om misverstanden te vermijden: ik ben me bewust dat bij de reguliere multi-effecten de preamps nooit zoals een echte amp zullen klinken. Ik heb wel geleerd met de Boss dat je met 2 verschillende versterkermodellen in stereo best lekker combi's kunt maken. In de Helix lukt me dat niet, daar vind ik 1 enkel model dan net wat minder slecht.

    Tips welkom!

  10. #80

    Standaard

    Tja, ieder zijn ding. Als het niet werkt voor jou, zou ik voor iets anders gaan.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top