Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 15 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 147
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    En op de bühne is er meestal geen tijd om allerlei parameters bij te stellen. Ik ben niet vies van dit soort units hoor, maar als plug 'n play speler nog wel een beetje beducht voor de live-toepassingen.
    .....staat behoorlijk haaks op...........

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    En op de bühne is er meestal geen tijd om allerlei parameters bij te stellen. Ik ben niet vies van dit soort units hoor, maar als plug 'n play speler nog wel een beetje beducht voor de live-toepassingen.
    Wat zijn de parameters die jij live snel toegankelijk wil hebben, zonder allerlei menu's door te spitten?

  2. #22
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Ik heb er vertrouwen in dat ze dat zelfs nog verneuken. BOSS en amp/cab modeling is gewoon een mislukte combi, helaas. Ik heb de hoop i.img. opgegev3n
    Amp en cab modeling is tot nog toe sowieso niet geslaagd te noemen. Ik kan mij overigens herinneren dat je met een modeling apparaat van Boss hebt opgetreden en vooral bij het crunchgeluid erg tevreden was over het randje.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    .....staat behoorlijk haaks op...........



    Wat zijn de parameters die jij live snel toegankelijk wil hebben, zonder allerlei menu's door te spitten?
    Boss heeft dat wel eens gedaan. Ik heb deze in een FOH rack gehad van een band en het is wellicht een van de meest onderschatte reverbs. Bepalende parameters zijn direct on the fly aan te passen met 1 van de 4 potmeters rechts. Blind vergeleken met een of andere LXP van Lexicon en daar viel alleen het verschil in sound op, niet de kwaliteit.


  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Ik kan me voorstellen dat een bepaalde thuis geprogrammeerde preset op podiumvolume/andere ruimte ineens anders klinkt. Te veel bas of te veel delay, etc. In dat geval moet je gaan tweaken. Even je amp bijstellen gaat iets makkelijker, denk ik.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.966

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Ik kan me voorstellen dat een bepaalde thuis geprogrammeerde preset op podiumvolume/andere ruimte ineens anders klinkt. Te veel bas of te veel delay, etc. In dat geval moet je gaan tweaken. Even je amp bijstellen gaat iets makkelijker, denk ik.
    Ja dat gaat iets makkelijker maar bij de meeste multi fx units can de nieuwe stempel gaat dat echt ook héél makkelijk en snel. Ik heb dat bijv toen ik de BOSS GT100 een maand of wat heb gehad en nu de Line6 Helix LT ook een paar keer in t begin live over de PA gedaan, gaat net zo snel als een amp en een fx rack of fx pedalenbatterij. Misschien zelfs wel sneller omdat nu alles op één plek zit en op uniforme wijze bediend wordt.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Ja dat gaat iets makkelijker maar bij de meeste multi fx units can de nieuwe stempel gaat dat echt ook héél makkelijk en snel. Ik heb dat bijv toen ik de BOSS GT100 een maand of wat heb gehad en nu de Line6 Helix LT ook een paar keer in t begin live over de PA gedaan, gaat net zo snel als een amp en een fx rack of fx pedalenbatterij. Misschien zelfs wel sneller omdat nu alles op één plek zit en op uniforme wijze bediend wordt.
    Inderdaad. Bij de GT-1000 kun je namelijk aan de 6 draaiknoppen, in performance modus, een bepaalde functie toewijzen. Bijv. je volledige toonregeling (al dan niet Global), maar ook zaken als hoeveelheid galm en delay. De Kemper heeft sowieso dedicated draaiknoppen voor toonregeling, modulatie en delay en reverb, dus werkt live in principe net zo snel als een versterker en losse effecten, misschien zelfs sneller, want alles op één plek

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Amp en cab modeling is tot nog toe sowieso niet geslaagd te noemen. Ik kan mij overigens herinneren dat je met een modeling apparaat van Boss hebt opgetreden en vooral bij het crunchgeluid erg tevreden was over het randje.
    Klopt, daarom zijn er vele pro's die op een Axe FX of Kemper spelen. Gaat tegenwoordig geen liveshow meer voorbij waarbij je één of beide op het podium ziet staan. En dat zal vast zijn omdat amp en cab modeling niet geslaagd is......

  8. #28

    Standaard

    Die 4 toewijsbare knoppen zitten ook op de GT-10, plus dat je het voet pedaal kan toewijzen aan alles wat je maar wil. Heel fijn !

  9. #29
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Ik kan me voorstellen dat een bepaalde thuis geprogrammeerde preset op podiumvolume/andere ruimte ineens anders klinkt. Te veel bas of te veel delay, etc. In dat geval moet je gaan tweaken. Even je amp bijstellen gaat iets makkelijker, denk ik.
    Je bedoelt dat er in de zaal al sprake is van galm en dat je geluid dan verzuipt?

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Je bedoelt dat er in de zaal al sprake is van galm en dat je geluid dan verzuipt?
    Elke zaal, café of feesttent klinkt weer anders.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top