Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 15 van 15 EersteEerste ... 5131415
Weergegeven resultaten: 141 t/m 147 van 147
  1. #141

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Haha, dat zou ook mij eerste gedachte zijn, maar DML alhier heeft daar toch een andere mening over waar ook wel iets voor te zeggen is.



    Daar ben ik ook wel benieuwd naar, maar deze "leegte" is wel ideaal om je zo'n apparaat eigen te maken.

    Hoe maak jij je patches eigenlijk?
    Ik zit in het digitale domein steeds met koptelefoon te klooien, maar ik heb totaal geen idee hoe dit dan over een PA zal gaan. Natuurlijk kun je opnames als referentie gebruiken, maar toch...
    Inderdaad, de "leegte" was eigenlijk ook wel een reden om de stap van GT-100 naar 1000 te maken.

    Voor het maken van patches inventariseer ik eerst de fabriekspatches waarvan ik direct hoor dat ik er iets mee kan en diegenen die ik absoluut wil overschrijven. Er is een patch met "double amp" die ik vaak gebruik. Ik pas dan per preset van alles aan, specifiek aan wat het nummer vraagt. Ik merk wel dat je soms zo een half uur kwijt bent per patch (ligt niet aan de GT hoor) voordat ik er tevreden over ben.

    Direct over de PA deed ik al een paar jaar met de GT-100, eigenlijk alleen maar complimenten over gehad. Ben niet bang dat de GT-1000 niet zou klinken live.

    Oh ja, wel jammer dat de ACCEL-knop/functie niet in de GT-1000 is gehandhaafd, maar met een beetje prutsen kom je via-via ook wel tot iets wat erop lijkt.

    GT-100 houd ik wel als back up, je weet maar nooit.

  2. #142

    Standaard

    @DML en andere ervaringsdeskundigen...

    Ik lees her en der (o.a. Glenn Delaune) dat de XLR outputs van de GT-1000 zo luid zijn dat je die het best naar -10 dB en level 22 afstelt indien je rechtstreeks naar de PA gaat.

    Hoe doen jullie dat?

  3. #143
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JanVrm Bekijk bericht
    @DML en andere ervaringsdeskundigen...

    Ik lees her en der (o.a. Glenn Delaune) dat de XLR outputs van de GT-1000 zo luid zijn dat je die het best naar -10 dB en level 22 afstelt indien je rechtstreeks naar de PA gaat.

    Hoe doen jullie dat?
    Klopt, staat bij mij inderdaad op -10 db en level heb ik meestal op 25 tot 30 staan. Uiteraard afhankelijk van je patchvolume. Mijn patchvolumes zijn over het algemeen een stuk harder dan de fabriekspatches, maar met -10 db stuit hij in ieder geval op de XLR’s niet te hard uit.

  4. #144

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Klopt, staat bij mij inderdaad op -10 db en level heb ik meestal op 25 tot 30 staan. Uiteraard afhankelijk van je patchvolume. Mijn patchvolumes zijn over het algemeen een stuk harder dan de fabriekspatches, maar met -10 db stuit hij in ieder geval op de XLR’s niet te hard uit.
    Dank je. Ik merk inderdaad, al programmerend, dat mijn eigen patches ook wat harder uit gaan komen dan de fabriekspatches. Die hebben trouwens ook niet altijd hetzelfde volume.

  5. #145

    Standaard

    Ik heb mijn Boss ME80 omgewisseld voor een Boss GT1000.
    Dit gaat rechtstreeks naar PA (geen gesleur meer van versterkers live).
    Wat een wereld van verschil... Wel een paar weekjes zoek en programmeerwerk om de perfecte sound te verkrijgen.
    In coronatijd ideaal om de wissel uit te voeren.
    Maar eens de GT1000 onder de knie...is het nu kinderspel.
    Ondertussen al 2x maal mee opgetreden. DE MAKS gewoon..
    Waarom had ik dit niet eerder.

  6. #146
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Het vervolg: de Boss GT-1000 Core.

    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  7. #147

    Standaard

    Ne keer deze discussies terug gelezen..is wel grappig om die vroegere commentaren te lezen en vooroordelen van mensen die de GT1000 live nooit hadden gezien of gehoord...
    Wel ik gebruik hem nu een jaar..live rechtstreeks op PA..( corona weinig live tegenwoordig) maar na een jaar wil ik toch meegeven...de beste koop ooit..wat hier allemaal geschreven wordt door de expers...wanneer je er een jaartje ervaring mee hebt..dan besef je dat hier gezeverd werd..😜😂🤭

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top