Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 12 van 15 EersteEerste ... 21011121314 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 111 t/m 120 van 147
  1. #111
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.207

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Ik heb in 2011 voor het eerst Kemper getest, en ik was er toen niet zo van overtuigd, met name als "amp in the room" sound.
    Dat ligt ook grotendeels aan hoe je me uitversterkt. Bij Guitarfactory waar ik dinsdag ff was staat ie op een Bluguitar fatcab, wat ik eigenlijk helemaal niet zo’n fijn cabinet vindt, maar dat is alsnog een hele verbetering t.o.v. onze PA in de oefenruimte qua amp om the room sound.
    Daarom speelde ik in mijn vorige band altijd door een Engl cab.



    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  2. #112
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Dat ligt ook grotendeels aan hoe je me uitversterkt.
    Sowieso, maar destijdsheb ik 'm getest over een Bogner 4x12 met V30's, zoals ik zelf ook gebruik.
    Veel eerlijker kon ik niet vergelijken.

  3. #113
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Volgens mij mag ik blij zijn dat ik rockabilly/rock n roll speel. Gitaar-echo-amp. Hele avond lol en geen geklooi.
    Het leuke is dat ( voorzichtige schatting) meer dan de helft van het publiek het niet hoort waar je op speelt, hoe je iets speelt, zolang ze maar mee kunnen zingen. Iets goed kunnen op je instrument is dan beter dan weten over welke amp of met welke delay....
    Ben geen purist hoor. Ook bij mij staat een amp met alle effecten op mijn muziekkamer. Altijd leuk om mee te klooien.
    Maar live loop ik naar de amp als ik iets harder wil, of meer bas.
    ja, ik ben een oude zak. Alleen met meer dan 40 jaar podiumervaring ben ik gewoon terug naar eenvoud. De weg er naar toe was wel leuk hoor.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  4. #114
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.591

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eko Bekijk bericht
    Volgens mij mag ik blij zijn dat ik rockabilly/rock n roll speel. Gitaar-echo-amp. Hele avond lol en geen geklooi.
    Het leuke is dat ( voorzichtige schatting) meer dan de helft van het publiek het niet hoort waar je op speelt, hoe je iets speelt, zolang ze maar mee kunnen zingen. Iets goed kunnen op je instrument is dan beter dan weten over welke amp of met welke delay....
    Ben geen purist hoor. Ook bij mij staat een amp met alle effecten op mijn muziekkamer. Altijd leuk om mee te klooien.
    Maar live loop ik naar de amp als ik iets harder wil, of meer bas.
    Ik speel live dus met alleen maar een modeler (de genoemde GT-1000) en bij mij is het niet anders: gitaar -> modeler -> PA. Klaar.
    Hele avond lol en ook geen geklooi. Als ik iets harder wil en/ of meer bas loop ik naar het in-ear rack of ik buk even want de vijf draaiknoppen onder het scherm heb ik ingesteld op Global low, Global mid en Global high. Maar 9 van de 10 keer is het niet nodig ook maar iets te veranderen.

    Ben het absoluut met je eens dat het publiek, denk wel meer dan de helft, het geen enkele zak uitmaakt waar je over speelt of over welk model dan ook.

  5. #115
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Sowieso, maar destijdsheb ik 'm getest over een Bogner 4x12 met V30's, zoals ik zelf ook gebruik.
    Veel eerlijker kon ik niet vergelijken.
    Ik vraag me af of een Kemper gebaat is bij zo'n cab.

  6. #116
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.591

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ik vraag me af of een Kemper gebaat is bij zo'n cab.
    Back in the days zeker niet. Tegenwoordig heb je aardig wat "merged" profiles, waarbij de speakercab los van de rest wordt geprofiled, dan kan je prima je vertrouwde gitaarcab gebruiken. Maar vroegah bestond dat niet.

  7. #117
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.207

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Back in the days zeker niet. Tegenwoordig heb je aardig wat "merged" profiles, waarbij de speakercab los van de rest wordt geprofiled, dan kan je prima je vertrouwde gitaarcab gebruiken. Maar vroegah bestond dat niet.
    Mwa... toch vond ik het nooit verkeerd om mijn speakersim uit te zetten en een vertrouwd cabinet als monitor te gebruiken. Ook niet bij de standaard profiles.

  8. #118
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ik vraag me af of een Kemper gebaat is bij zo'n cab.
    Ligt eraan wat je doel is.
    Als je doel totale flexibiliteit is natuurlijk niet.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Back in the days zeker niet. Tegenwoordig heb je aardig wat "merged" profiles, waarbij de speakercab los van de rest wordt geprofiled, dan kan je prima je vertrouwde gitaarcab gebruiken. Maar vroegah bestond dat niet.
    In 2011 waren er al profiles verkrijgbaar van amps zonder cabinet.

    Bij een profile van amp + cab en dan de cabsim uit zetten zal wel min of meer een compromis zijn maar dat heb ik destijds eigenlijk niet geprobeerd.
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 30 december 2019 om 23:43

  9. #119
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Een Kemper levert een complete sound af dus amp, effects en cab. Die kun je alleen maar met een fullrange speaker weergeven. Iedere gitaarspeaker zal tekort schieten.

  10. #120
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Een Kemper levert een complete sound af dus amp, effects en cab.
    Kan, maar hoeft dus niet.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top