Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 11 van 15 EersteEerste ... 910111213 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 101 t/m 110 van 147
  1. #101
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Als ik alleen al naar de specs kijk dan zie ik al dat de Axe fx uitgebreider is. Meer patch opslag op de Axe, meer EXP ingangen. Meer parameters bij effecten en amp models etc. Kan je bij de GT1000 4 rijen met effecten gebruiken? Niet dat ik het erg belangrijk vind, maar jij wil het weten.

  2. #102

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Als ik alleen al naar de specs kijk dan zie ik al dat de Axe fx uitgebreider is. Meer patch opslag op de Axe, meer EXP ingangen. Meer parameters bij effecten en amp models etc. Kan je bij de GT1000 4 rijen met effecten gebruiken? Niet dat ik het erg belangrijk vind, maar jij wil het weten.
    Mmmm...laat die Axe dat allemaal hebben, ze zijn wel vergeten er een volume/-expressiepedaal eraan toe te voegen. Dat had toch wel gemogen voor de prijs die ze vragen. Sterker, als er weer eens een multi-fx komt met 2 voetpedalen, zoals ooit de Vox Tonelab SE, ben ik bijzonder geïnteresseerd. Als hij maar niet groter is dan bijv. mijn GT-100. Ook een nadeel van die Helixen trouwens, groot en zwaar terwijl de GT-1000 iets kleiner is t.o.v. de GT-100.

  3. #103
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JanVrm Bekijk bericht
    Mmmm...laat die Axe dat allemaal hebben, ze zijn wel vergeten er een volume/-expressiepedaal eraan toe te voegen. Dat had toch wel gemogen voor de prijs die ze vragen.
    Dat is puur de keuze van de gebruiker. De 1 wil een expressie pedaal de ander niet. De andere wil er drie. Dan vind de 1 dat expressie pedaal wat erbij zit niet groot genoeg etc. Je kan het nooit goed doen wat dat betreft. Zo laat je de keuze aan de gebruiker. Zelf vind ik een ingebouwd expressie pedaal (liefst 3) ook fijn. En je hebt het nu over de AX-8 of over de nieuwe FM-3, want de Axe fx II en III zijn 19".
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  4. #104
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.592

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Als ik alleen al naar de specs kijk dan zie ik al dat de Axe fx uitgebreider is. Meer patch opslag op de Axe, meer EXP ingangen. Meer parameters bij effecten en amp models etc. Kan je bij de GT1000 4 rijen met effecten gebruiken? Niet dat ik het erg belangrijk vind, maar jij wil het weten.
    Ja, dat kan.

    Volgens mij vind je dat wel belangrijk want het was voor jou een USP om voor de Axe te kiezen, toch?

  5. #105

    Standaard

    Het is mooi om te zien dat Boss zichzelf heeft toegevoegd aan het rijtje met modelers. Welke nou beter is, dat blijft toch allemaal speculatie. Laatst woonde ik een interessante workshop bij van de Meulendijk Kemper profiles en dat klonk fantastisch. Vervolgens ging ik de winkel in en klonk de demo Kemper unit heel erg dun en scherp over een Friedman monitor. Mijn ervaringen met een unit uitproberen in een winkel is dat de presets vaak matig zijn. Toch maar weer even gewacht met het vervangen van de AX8...

    De basis van mijn AX8 is namelijk redelijk goed en ik kan er bruikbare presets mee maken die moeten passen bij ons pop/rock repertoire. We spelen sinds een tijdje in-ear, met name cover muziek waarbij het de sport is om het zo exact mogelijk na te spelen. Voor iedere song maak ik een eigen preset. Bij het creëren van presets valt het me op dat er soms verrassende keuzes uitkomen m.b.t. het type versterker of cabinet. De factory presets zijn vaak teveel van het goede.

    Ik schat dat de Boss nu ook een mooie stap heeft gemaakt. De effecten zullen ongetwijfeld erg goed zijn. Ik ben wel benieuwd of ze het COSM versterker modeling verlaten hebben want die vond ik vroeger veel te compressed klinken waardoor er een typische Boss sound ontstond (referentie VG99/GT10).
    Laatst gewijzigd door tnijland; 25 december 2019 om 12:20

  6. #106
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht
    Vervolgens ging ik de winkel in en klonk de demo Kemper unit heel erg dun en scherp over een Friedman monitor.
    Ik heb in 2011 voor het eerst Kemper getest, en ik was er toen niet zo van overtuigd, met name als "amp in the room" sound.
    Maar inmiddels lijkt het erop dat er zo'n goede profiles zijn (of updates aan het apparaat?) dat ik toch al meerdere keren heel erg goede sounds gehoord heb, en zelfs al eens verbaasd dat ik een Kemper hoorde en geen echte amp.

    Ik ben momenteel een beetje aan het dubben of ik mijn 19" rack ga voorzien van een torpedo cab, of toch in de richting van volledig modelling.

    In het geval van de gt-1000, die had ik liever ook in een rack variant gezien, zoals dat met bv helix, kemper en axe fx wel is.

  7. #107
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Die GT 1000 staat als serieuze optie op m’n lijstje. Ze hebben in dat model niet meer de cosm technologie en dat is, te horen aan alleen al de factory presets een hele verbetering.
    De eerste 5 factory presets zijn zo plug en play en klaar om via een PA te gebruiken.
    Wellicht voor mij een serieuze optie als back up. Goeie prijs/kwaliteit verhouding zoals eigenlijk alle Boss gt units!

  8. #108

    Standaard

    Ik heb zelf teveel rack spullen en ik weiger categorisch om ze weg te doen ;-)

    Noem het maar nostalgie maar ze winnen het imo in kwaliteit ook nog steeds van de modelers. Maar een goede modeler is net een zwitsers zakmes en dat werkt in de huidige tijd veel handiger, zeker nu we allemaal electronisch en naar in-ear toe willen.

    Gewoon uitproberen dus. Soms heeft een apparaat net dat speciale waardoor het goed werkt. Ik heb dat zelf met de VR Pedalpro en de Lex Bos spullen. Maar eerlijk is eerlijk, de AX8 wordt momenteel wel het meest gebruikt voor de cover-band. En de AX8 zou zo maar een keer een Boss of Kemper kunnen worden...
    Laatst gewijzigd door tnijland; 25 december 2019 om 19:00

  9. #109

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Ik ben momenteel een beetje aan het dubben of ik mijn 19" rack ga voorzien van een torpedo cab, of toch in de richting van volledig modelling.
    Ik heb een tijdje geëxperimenteerd met de Torpedo CAB in combinatie met een pedalboard. Het vereist veel uitzoekwerk. Uiteindelijk was de combi met een Reussenzehn BlackFace als preamp en de LB Superdrive en een Torpedo een hele mooie combi. Maar je basissound wordt dan toch voornamelijk door het preamp circuit bepaald en uiteindelijk klinkt alles als een variatie met eenzelfde overdrive klankkleur. Ik bleef een beetje zoeken wat natuurlijk ook leuk was ;-)

    In dit geval zou ik zelf voor een losse modeler gaan (dus zonder integratie met de andere apparatuur). en met uitproberen bedoel ik minimaal 3-6 maanden...
    Laatst gewijzigd door tnijland; 25 december 2019 om 19:34

  10. #110
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht
    In dit geval zou ik zelf voor een losse modeler gaan (dus zonder integratie met de andere apparatuur).
    Ook vwb betrouwbaarheid niet zo'n gek idee op zich. Met mijn rack toch al wel wat akkefietjes gehad; kleine dingetjes, maar komt nooit gelegen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top