Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 10 van 15 EersteEerste ... 89101112 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 91 t/m 100 van 147
  1. #91
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.592

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Mee eens, meestal ligt het aan de gebruiker. Er is overal een goed geluid uit te halen. Alleen ligt het eraan wat je wil, met een Axe fx kun je veel meer dan een GT1000 qua routing en effecten tegelijk etc. bijvoorbeeld. Als je dat nodig hebt dan heb je aan zo'n Boss waarschijnlijk niet genoeg. Iemand die het simpel wil en maar een paar effecten gebruikt is misschien beter af met een Roland GT1000 of 100 (ik ken al die verschillende versies niet) of een Helix stomp. Dus voor ieder apparaat is weer een andere doelgroep.
    Interessant. Je zou dan denken dat de Axe expliciet ontworpen is om de (ik denk zeer beperkte) door jou genoemde doelgroep te bedienen. Ik denk niet dat dat zo is, al zullen er vast wel een handvol Axe-bezitters zijn die 'm hebben aangeschaft vanwege de routingmogelijkheden. Vergis je overigens niet in wat de GT1000 qua routing en gelijktijdigheid allemaal kan, wat dat betreft is er geen enkel apparaat wat ongelimiteerde mogelijkheden heeft.

  2. #92
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Interessant. Je zou dan denken dat de Axe expliciet ontworpen is om de (ik denk zeer beperkte) door jou genoemde doelgroep te bedienen. Ik denk niet dat dat zo is, al zullen er vast wel een handvol Axe-bezitters zijn die 'm hebben aangeschaft vanwege de routingmogelijkheden. Vergis je overigens niet in wat de GT1000 qua routing en gelijktijdigheid allemaal kan, wat dat betreft is er geen enkel apparaat wat ongelimiteerde mogelijkheden heeft.
    Misschien niet alleen daarvoor ontworpen, maar van alle multi effecten die ik heb gehad is op de Axe fx wel veruit het meeste mogelijk qua interne routing. Meer als op een Helix en een GT1000 denk ik...
    Voor mij was dat de voornaamste reden om voor de Axe fx te gaan, en natuurlijk de kwaliteit van de effecten etc.

    Als je maar 1 versterker model en twee of drie effecten gebruikt heeft het weinig nut om een Axe fx aan te schaffen bijvoorbeeld.
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  3. #93
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.592

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Misschien niet alleen daarvoor ontworpen, maar van alle multi effecten die ik heb gehad is op de Axe fx wel veruit het meeste mogelijk qua interne routing. Meer als op een Helix en een GT1000 denk ik...
    Voor mij was dat de voornaamste reden om voor de Axe fx te gaan, en natuurlijk de kwaliteit van de effecten etc.

    Als je maar 1 versterker model en twee of drie effecten gebruikt heeft het weinig nut om een Axe fx aan te schaffen bijvoorbeeld.
    Niet om te kijken wie de langste piemel heeft (ik geef me meteen gewonnen, hebben we dat gehad) maar ben wel benieuwd welke routing jij gebruikt, die het meest complex is. Gewoon om te zien hoe ver de GT1000 kan gaan, even los van de sound.

  4. #94
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.207

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Als je maar 1 versterker model en twee of drie effecten gebruikt heeft het weinig nut om een Axe fx aan te schaffen bijvoorbeeld.
    Als die significant beter klinken dan het alternatief is dat toch nut genoeg?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  5. #95

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Maar als de gt-100 niet dynamisch is / veel compressie heeft, lost een pedaal ervoor dat tóch niet op? Dat is toch gewoon een klankkleur dingetje dan?
    Grotendeels de klankkleur, beetje extra dynamiek. Let wel: de booster zit in FX chain voor de preamp, niet voor de input van de GT-100. Verder heb ik (dat is er per ongeluk in beetje ingeslopen) mijn live presets wel wat harder in de output levels dan de standaard Boss presets. Op een of andere manier werkt dit wel goed.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maxdb Bekijk bericht
    Dan moet je dus een compressor in de Helix aanzetten, de Studio doet het goed aan het eind van de keten zegt Glenn.(en ik)
    Misschien was dit de "gouden tip" die ik nodig had, maar helaas te laat. In de GT-100 gebruik ik de compressor soms, maar dan vaker voor de preamp.

    x-x-x

    Voordat ik de Helix probeerde heb ik overwogen een Kemper Stage en een Fractal FX8/AX8 te proberen maar groot minpunt vind ik i.c.m. hogere prijs er niet eens een volume/expressiepedaal op zit.

    Ik heb ook overwogen een Mooer Preamp Live aan te schappen met een Helix Stomp. Ik vind de Mooer op YouTube tenminste erg overtuigend klinken. Maar dan had ik ook nog een volumepedaal, een expressiepedaal en een midicontroller erbij gewild. Dus daarom maar die Helix LT geprobeerd.

    Misschien is het niet eens zo gek de GT-100 als midicontroller voor de Mooer en voor losse effecten te gebruiken, zonder Boss' preamps? Dan hoef ik alleen de preamps uit de presets te halen, behoud dan alle fx- en CTL-instellingen, maar heb dan misschien wel betere preamps?

  6. #96

    Standaard

    Wss spuit 11 reactie
    Maar bij mooer moest ik aan deze denken
    De ge 300 als in 1 keer klaar aktie
    https://m.thomann.de/nl/mooer_ge_300.htm

    Of is dat heel iets anders dan dat pre amp ding van ze ?

  7. #97
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Niet om te kijken wie de langste piemel heeft (ik geef me meteen gewonnen, hebben we dat gehad) maar ben wel benieuwd welke routing jij gebruikt, die het meest complex is. Gewoon om te zien hoe ver de GT1000 kan gaan, even los van de sound.

    Het gaat er mij niet alleen om dat je een preset zo vol mogelijk plempt met allerlei effecten. Maar ook om de afstel mogelijkheden binnen de effect blocks, het werken met scenes, effect modifiers etc. Qua betreft deze zaken en routing zijn er in de Axe fx weinig beperkingen (zeker bij de Axe fx III), zolang de CPU het toelaat. In dit opzicht is de Axe fx gewoon de meest uitgebreide gitaar multi-effect/modeller voor zover ik weet. Nu weet ik niet exact hoe het bij de Helix en GT1000 zit.
    Laatst gewijzigd door apekop; 19 december 2019 om 11:27
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  8. #98
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Als die significant beter klinken dan het alternatief is dat toch nut genoeg?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Wellicht. Maar als je met een zeer simpelere setup speelt en weinig verschillende versterker models en/of effecten gebruikt is een Axe fx wel erg overkill en duur (en wellicht complex) voor het geen je nodig hebt. Dan kun je net zo goed losse pedalen kopen of een Helix Stomp of zo. Je koopt ook geen iPhone X als je alleen maar wilt bellen.
    Laatst gewijzigd door apekop; 19 december 2019 om 11:29
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  9. #99

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid2 Bekijk bericht
    Wss spuit 11 reactie
    Maar bij mooer moest ik aan deze denken
    De ge 300 als in 1 keer klaar aktie
    https://m.thomann.de/nl/mooer_ge_300.htm

    Of is dat heel iets anders dan dat pre amp ding van ze ?
    Ja de GE-300 is een multi-effect processor. Preamp Live kun je misschien meer vergelijken met BluGuitar AMP1 e.d., alleen heeft die laatste een eindversterker en de GE-300 niet.
    Laatst gewijzigd door JanVrm; 19 december 2019 om 18:46

  10. #100
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.592

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Het gaat er mij niet alleen om dat je een preset zo vol mogelijk plempt met allerlei effecten. Maar ook om de afstel mogelijkheden binnen de effect blocks, het werken met scenes, effect modifiers etc. Qua betreft deze zaken en routing zijn er in de Axe fx weinig beperkingen (zeker bij de Axe fx III), zolang de CPU het toelaat. In dit opzicht is de Axe fx gewoon de meest uitgebreide gitaar multi-effect/modeller voor zover ik weet. Nu weet ik niet exact hoe het bij de Helix en GT1000 zit.
    EN

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    met een Axe fx kun je veel meer dan een GT1000 qua routing en effecten tegelijk etc.
    Ben nog steeds benieuwd in hoeverre de GT1000 de Axe kan benaderen dan/ wel evenaren, wat dat betreft.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top