Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
Haha, dat zou ook mij eerste gedachte zijn, maar DML alhier heeft daar toch een andere mening over waar ook wel iets voor te zeggen is.



Daar ben ik ook wel benieuwd naar, maar deze "leegte" is wel ideaal om je zo'n apparaat eigen te maken.

Hoe maak jij je patches eigenlijk?
Ik zit in het digitale domein steeds met koptelefoon te klooien, maar ik heb totaal geen idee hoe dit dan over een PA zal gaan. Natuurlijk kun je opnames als referentie gebruiken, maar toch...
Inderdaad, de "leegte" was eigenlijk ook wel een reden om de stap van GT-100 naar 1000 te maken.

Voor het maken van patches inventariseer ik eerst de fabriekspatches waarvan ik direct hoor dat ik er iets mee kan en diegenen die ik absoluut wil overschrijven. Er is een patch met "double amp" die ik vaak gebruik. Ik pas dan per preset van alles aan, specifiek aan wat het nummer vraagt. Ik merk wel dat je soms zo een half uur kwijt bent per patch (ligt niet aan de GT hoor) voordat ik er tevreden over ben.

Direct over de PA deed ik al een paar jaar met de GT-100, eigenlijk alleen maar complimenten over gehad. Ben niet bang dat de GT-1000 niet zou klinken live.

Oh ja, wel jammer dat de ACCEL-knop/functie niet in de GT-1000 is gehandhaafd, maar met een beetje prutsen kom je via-via ook wel tot iets wat erop lijkt.

GT-100 houd ik wel als back up, je weet maar nooit.