Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 13 van 15 EersteEerste ... 31112131415 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 121 t/m 130 van 147
  1. #121
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Gewoon uit oprechte interesse: hoeveel verschillende amps en cabinetten gebruiken jullie een hele avond? Gebruiken jullie verschillende amps met verschillende drives? Ik heb diverse films op YT zitten kijken met alle mogelijkheden van de Kemper en voor mij is het allemaal veel te veel. Als ik dan ook nog de hele chain moet ontwerpen met delays, drives, compressor en andere zaken dan zakt bij mij de moed in de schoenen.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  2. #122
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.198

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Een Kemper levert een complete sound af dus amp, effects en cab. Die kun je alleen maar met een fullrange speaker weergeven. Iedere gitaarspeaker zal tekort schieten.
    Tekort schieten is nogal subjectief op dit gebied. Ik denk dat het prima mogelijk moet zijn voor een gitaarspeaker om gitaargeluid weer te geven. Zelf vind ik het karakter van een speakercabinet wel prettig. In mijn vorige was onze eigen versterking vaak ook zaalversterking (kleine kroegjes). Dan hangt daar eoa brak zangsetje dat het maar net trekt en met een frfr monitor kwam ik niet heel fijn door de mix voor mijn gevoel. Ik gebruikte daar altijd mijn Engl 2x12 voor de zaal met cabsim uit en had de cabsim aan op de output die naar mijn IEM ging. Dat was in die situatie voor mij persoonlijk het fijnst.

  3. #123
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.198

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eko Bekijk bericht
    Gewoon uit oprechte interesse: hoeveel verschillende amps en cabinetten gebruiken jullie een hele avond? Gebruiken jullie verschillende amps met verschillende drives? Ik heb diverse films op YT zitten kijken met alle mogelijkheden van de Kemper en voor mij is het allemaal veel te veel. Als ik dan ook nog de hele chain moet ontwerpen met delays, drives, compressor en andere zaken dan zakt bij mij de moed in de schoenen.
    Ik heb twee banken van 5 presets. Volgens mij zitten hier 3 of 4 versterkers in. Alle presets hebben de mogelijkheid met een van slag naar lead te gaan (traploos met een expressiepedaal of dmv een footswitch) waarbij gain, eq en volume veranderen en compressor en delay aan gaan (dan staat bij slag de mix op 0 en die loopt dan op).
    Op één van de twee banken staan de delays standaard al aan, ook voor de rythmpartijen. Op de eerste twee kanalen zit een chorus.

    'Een hele chain ontwerpen', tja, zo laat je het nogal zwaar klinken. Als je met een traditionele setup werkt heb je ook een versterker met bepaalde instellingen en een pedalboard waar je voor alle effecten een pedaaltje hebt liggen die me moet instellen. Het is niet dat je ineens heel veel meer of minder parameters in te stellen hebt ofzo. Het zit alleen in één apparaat ipv in verschillende maar daar wordt het mi eenvoudiger van en niet moeilijker. Ik had altijd een enorme schijthekel aan die pedaaltjes. De ene helft voor de versterker, de andere in de effectloop, voeding, volgorde, zijn de instellingen weer gewijzigd in de koffer, kraakt er weer een kabeltje. En dan heb je voor dat ene nummer een keer een flanger oid nodig en die heb je dan weer net niet. Doe mij maar een alles-in-één oplossing.

  4. #124
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eko Bekijk bericht
    Gewoon uit oprechte interesse: hoeveel verschillende amps en cabinetten gebruiken jullie een hele avond? Gebruiken jullie verschillende amps met verschillende drives? Ik heb diverse films op YT zitten kijken met alle mogelijkheden van de Kemper en voor mij is het allemaal veel te veel. Als ik dan ook nog de hele chain moet ontwerpen met delays, drives, compressor en andere zaken dan zakt bij mij de moed in de schoenen.
    Ik ben het eens met Da Vinci. Het hoeft echt niet zo moeilijk te zijn. Maar voor sommige mensen is het gewoon niet weggelegd. Als je al afknapt op zo'n filmpje en alle mogelijkheden is het waarschijnlijk niet voor je weg gelegd en ben je meer een 'amp en pedalen-man". Niks mis mee. En wat ik eerder al schreef; als je maar een paar effecten en 1 amp geluid nodig hebt is een Kemper, Axe fx of Helix waarschijnlijk ook overkill.
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  5. #125

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eko Bekijk bericht
    Gewoon uit oprechte interesse: hoeveel verschillende amps en cabinetten gebruiken jullie een hele avond? Gebruiken jullie verschillende amps met verschillende drives? Ik heb diverse films op YT zitten kijken met alle mogelijkheden van de Kemper en voor mij is het allemaal veel te veel. Als ik dan ook nog de hele chain moet ontwerpen met delays, drives, compressor en andere zaken dan zakt bij mij de moed in de schoenen.
    ik gebruik voor mijn coverband normaal gesproken 4 basis geluiden op mijn Headrush Gigboard, die allemaal op dezelfde basis setup gebaseerd zijn en die sowieso allemaal dezelfde Impulse Response (cabinet) gebruiken. Voor mij meer dan voldoende, waarbij wel de opmerking dat mijn Gigboard erg goed reageert op mijn gitaar. Elke aanpassing van element, volume of toon hoor je ook echt, waardoor veel verschillende/complexe toestanden niet nodig zijn.

  6. #126
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.481

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eko Bekijk bericht
    Ik heb diverse films op YT zitten kijken met alle mogelijkheden van de Kemper en voor mij is het allemaal veel te veel.
    Ik denk dat de valkuil van velen (en vooral die van mij) is dat je alles wat-ie kan ook wilt gebruiken. Maar dat hoeft natuurlijk helemaal niet.

  7. #127

    Standaard

    Ach, het is toch ook wel leuk om uit te zoeken hoe al die interessante gitaarsounds ooit tot stand zijn gekomen. Ik hou van techniek en mijn modeling experimenten beperken zich dan ook niet alleen tot de software oplossingen... Ben bijvoorbeeld weer bezig met het uitproberen van een Egnater M4 modulaire buizen preeamp (Twin/Deluxe/Rectifier/Marshall SL en Vox). Het blijft gewoon fascinerend om te beluisteren hoe verschillende preamps uitpakken qua sound. En het leuke is dat ik het zelfs tegenwoordig ook kan combineren met modeling (preamp buizen, cabinet en effecten uit de AX. Het experimenteren geeft me in ieder geval wel wat aardige referentie kaders. En je krijgt er volgens mij ook alleen verstand/gevoel voor door het zelf te proberen.

    En voor mijn band gebruik ik tijdens optreden gewoon voor het gemak de AX8 met een actieve monitor of voor de eenvoud mijn Lex Bos Buddy amp, een Eventide H9 en de Superdrive. Want dat is gewoon praktischer.
    Laatst gewijzigd door tnijland; 3 januari 2020 om 11:08

  8. #128
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Ik vroeg het omdat ik eerder met Line 6 de ervaring opdeed. Uiteindelijk speelde ik op maar 1 of 2 presets. De enige verandering die ik af en toe toepaste was een boost voor solo`s. Sinds ik draadloos speel, en over een podium of door de zaal wandel, gebruik ik gewoon mijn volumeknop op de gitaar.
    Veel mensen kopen zoiets met enorm veel mogelijkheden en gebruiken uiteindelijk maar heel weinig. Ik vond de films op YT wel indrukwekkend qua techniek. Dat vond ik trouwens ook van de Blu guitar amp.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  9. #129
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.198

    Standaard

    1 preset is natuurlijk wel heel weinig.
    Maar zou die preset bestaan uit bijvoorbeeld een versterker met iets voor de loop, iets in de loop wat ik via een microfoon in mijn IEM moet krijgen zou ik alsnog lekker m'n Kemper meenemen

    Ik voel ook niet zo de druk om 128 banken aan presets met tientallen verschillende versterkers te maken puur omdat het kan. Ik rijd ook niet elke dag harder dan 130 km/u in mijn auto omdat ik alles wat ie kan ook wil doen.

  10. #130

    Standaard

    Heb vandaag de GT-1000 binnen gekregen. Nu staan er zoals gewoonlijk een hoop onzinnige overdreven presets in, maar ik moet zeggen dat er flink wat tussen zitten die direct goed bruikbaar zijn. En klinkt direct gewoon goed, niet de teleurstellende ervaring die ik met de Helix had. Ben zeker dat ik hier nog wel plezier aan ga beleven, zodra ik er helemaal aan gewend ben.

    Voordat ik begon met spelen heb ik de nieuwste versie software geinstalleerd op de GT.

    Een probleem is er wel: ik vermoed de driver. Meespelen op een audiobestand vanuit je laptop naar de GT-1000 gaat niet goed, de audio vanuit de laptop hapert constant. Dit probleem had ik niet met de GT-100. Ik heb daarna de update nog een keer geïnstalleerd, maar helaas maakte dat niets uit. Enig idee hoe dit op te lossen?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top