Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 14 van 15 EersteEerste ... 412131415 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 131 t/m 140 van 147
  1. #131
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik heb 'm verschillende malen op YT beluisterd en ik kan mij goed voorstellen dat het voor veel doelen ruim voldoende is. Verder vond ik het niet echt interessant al kan het goed zijn dat ik op een andere manier dezelfde sound krijg. Vaak houden we onszelf voor de gek.

  2. #132
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Wat vond je er niet interessant aan?
    Als ik je audio van je band beluister, ondanks de crappy opnames, hoor ik veel crunch en lead sounds met wat delays en choruses. Gain niet al te hoog. Dat lukt de GT1000 makkelijk, en klinkt ook nog eens behoorlijk dynamisch als je met volume pot van je gitaar werkt.
    Rechtstreeks de FOH in, geen gekut met plaatsing van mics of gezeik met bandleden dat je te hard staat.
    Ik wist het wel als ik weer 1000 euro moest uitgeven aan gear 😁

  3. #133
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.198

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Rechtstreeks de FOH in, geen gekut met plaatsing van mics of gezeik met bandleden dat je te hard staat.
    Nou Arjan, je mening over modeling is aardig aan het bijdraaien of zie ik 't verkeerd?

  4. #134
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.589

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ik heb 'm verschillende malen op YT beluisterd en ik kan mij goed voorstellen dat het voor veel doelen ruim voldoende is. Verder vond ik het niet echt interessant al kan het goed zijn dat ik op een andere manier dezelfde sound krijg. Vaak houden we onszelf voor de gek.
    Nou, da's toch mooi? Ik krijg uit de GT min of meer dezelfde sound die ik ook uit een Kemper krijg. Mijn sound haal ik ook uit een Fender Twin met een Carl Martin Plexitone ervoor, of één of andere cleane buizenbak met een Boss DS-1 ervoor. Ofwel het cliché: toon zit in je vingers
    Wanneer is het voor jou wel interessant?

  5. #135
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.589

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JanVrm Bekijk bericht
    Voordat ik begon met spelen heb ik de nieuwste versie software geinstalleerd op de GT.

    Een probleem is er wel: ik vermoed de driver. Meespelen op een audiobestand vanuit je laptop naar de GT-1000 gaat niet goed, de audio vanuit de laptop hapert constant. Dit probleem had ik niet met de GT-100. Ik heb daarna de update nog een keer geïnstalleerd, maar helaas maakte dat niets uit. Enig idee hoe dit op te lossen?
    Typisch, in dit soort gevallen is het meestal alles of niets. Met 3.1 geen gedoe. Ik zie nu dat net versie 3.11 uit is, ga 'm wel even installeren en testen of ik dat ook heb.

    EDIT:
    Versie 3.11 geïnstalleerd, geen enkele hapering in audio!
    Laatst gewijzigd door dml; 9 april 2020 om 17:31

  6. #136

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Typisch, in dit soort gevallen is het meestal alles of niets. Met 3.1 geen gedoe. Ik zie nu dat net versie 3.11 uit is, ga 'm wel even installeren en testen of ik dat ook heb.

    EDIT:
    Versie 3.11 geïnstalleerd, geen enkele hapering in audio!
    Ik ben ook even teruggegaan naar de 3.02 versie, maakte geen verschil. Nu weer terug bij 3.1.1.
    Het leek een bufferprobleem. Ik ben via het configuratiesysteem in het stuurprogramma van de GT gegaan en daar met de buffer gaan variëren (staat standaard op 6). Meer of minder, maakt niets uit. Geluidsinstellingen nagelopen, klopt allemaal. De driver reageert goed wanneer je de USB aansluit, ook allemaal geen probleem.
    Dit ook op het GT-1000 forum op Facebook aangekaart. Alleen suggesties gehad die ik allang gecontroleerd had, nu is het er stil....

    Ik wil dit apparaat graag houden, klinkt goed en bediening prima te doen. Maar er zit geen audio input jack meer in. Nu kan ik audio inbrengen via de loop van de GT, maar die wil ik in mijn pedalboard voor andere toepassingen gebruiken. Dan zou ik weer een mini mixertje moeten inschakelen om te oefenen.

    Naast het feit dat het nog steeds met een adapter gaat i.p.v. een netsnoer is dit wel het grootste minpunt van de GT-1000/software.

    Met de GT-100 heb ik overigens dit probleem nooit gehad.

  7. #137

    Standaard

    Probleem waarschijnlijk opgelost. USB-kabel van mijn printer verwisseld...en nu werkt het wel.
    Wel raar dat het overbrengen van data tussen de pc en GT wel goed ging, evenals programmeren via Boss Tone Central.....

  8. #138
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Wat vond je er niet interessant aan?
    Als ik je audio van je band beluister, ondanks de crappy opnames, hoor ik veel crunch en lead sounds met wat delays en choruses. Gain niet al te hoog. Dat lukt de GT1000 makkelijk, en klinkt ook nog eens behoorlijk dynamisch als je met volume pot van je gitaar werkt.
    Rechtstreeks de FOH in, geen gekut met plaatsing van mics of gezeik met bandleden dat je te hard staat.
    Ik wist het wel als ik weer 1000 euro moest uitgeven aan gear ��
    Een deel van die opnames zijn direct van een kuttafel op een cassetterecorder, ja echt!! en een deel met een tweesporen digitaal ding dat ergens in de oefenruimte lag.

    Wat jij op de cassette opnames hoort was een 4x12 stereo kast met gemodificeerde Beyma speakers, twee Marshall 100 watt plexi's (geen reissues) een gemodificeerde KH Quattro en een Alessis Quadraverb GT. Op latere opnames geen Alessis maar en Boss GX700 en de preamp is een H&K Access.
    Dat spul heb ik allemaal en nog een beetje meer en een GT1000 zou ik moeten kopen. Speel nu op een Fender SuperSonic met wat pedaaltjes en ga terug naar rack maar dan wat lichter. Kast wordt waarschijnlijk wel een 4x12.

  9. #139

    Standaard

    Ben nu een aantal dagen bezig met de GT-1000 en mij bevalt het prima.
    Niet alle versterkermodellen zijn bruikbaar (tenzij je misschien andere IR's laadt) maar vooral de X-amps zijn erg goed, net zoals de effecten.

    Minpunt blijft die adapter (waarom geen netsnoer?) en de Boss Tone Central software. Vooral dat je de patches niet eenvoudig in de juiste volgorde kunt slepen en dat je ouderwets de patches daarvoor moet omwisselen vind ik niet van deze tijd.

    Maar verder, prima apparaat. Nu nog hopen dat we ooit nog op een podium mogen staan ….

  10. #140
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JanVrm Bekijk bericht
    Minpunt blijft die adapter (waarom geen netsnoer?)
    Haha, dat zou ook mij eerste gedachte zijn, maar DML alhier heeft daar toch een andere mening over waar ook wel iets voor te zeggen is.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JanVrm Bekijk bericht
    Nu nog hopen dat we ooit nog op een podium mogen staan ….
    Daar ben ik ook wel benieuwd naar, maar deze "leegte" is wel ideaal om je zo'n apparaat eigen te maken.

    Hoe maak jij je patches eigenlijk?
    Ik zit in het digitale domein steeds met koptelefoon te klooien, maar ik heb totaal geen idee hoe dit dan over een PA zal gaan. Natuurlijk kun je opnames als referentie gebruiken, maar toch...
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 16 april 2020 om 19:21

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top