Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 9 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 85
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Klinkt erg vet die amp. Heel gave cleane en gainsounds 
    Of hij op het podium voldoende vermogen heeft zou je echt moeten testen en hangt van meerdere factoren af. De ruimte, het volume van de de drummer.
    Qua zaal geluid zal deze het wel redden als je een goeie geluidsman hebt die het volume in de zaal kan regelen. Erg mooie amp en ben benieuwd of er ook hiervan een combo uit komt. Wel gek dat dat ding alleen nog te pre-lederen is. Duurt inmiddels wel lang.
    Leuke lunchboxamp. Natuurlijk kun je met 15 watt een hoop herrie maken, maar in bandverband kom je (ook qua headroom) toch snel tekort is mijn ervaring. En 15 watt heeft ook niet die volheid en druk van een 50 watt tubeamp. Dus een beetje wat Arjan zegt.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  2. #12

    Standaard

    Las zojuist op Sevenstring dat de MT waarschijnlijk Eind Mei/begin Juni leverbaar is. Europa zal wel weer later worden.
    Ibanez RGD 2120Z ISH, RGD 2127Z ISH, RGD V-Custom en Gibson RD Artist
    EVH5150III 6L6 <>BOSS MS-3
    Hotone Ampero + Ampero Control

  3. #13
    Dictator
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    058 - Leeuwarden Geneuzel: 99%
    Berichten
    17.749

    Standaard

    Ben ook bang dat die 15 watt inderdaad te weinig gaan opbrengen in een harde band. Voor thuis lijkt het mij echt een super amp. Maar ja; dan moet er eerst wat van mijn thuis versterkers een nieuw baasje krijgen.
    Gezocht: Ibanez DE7

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Gave sound. Alleen met een strat klinkt de amp voor geen meter. Veel te schel en te weinig laag! Met humbucker gitaren lijkt de amp het meest tot zn recht te komen. Wel inderdaad op een 412 kast aansluiten, maar ja, dan heb je niet echt meer een draagbare set 😂

  6. #16

    Standaard

    Dat wordt tzt waarschijnlijk een AB-tje tegen the EVH LBX

    Ibanez RGD 2120Z ISH, RGD 2127Z ISH, RGD V-Custom en Gibson RD Artist
    EVH5150III 6L6 <>BOSS MS-3
    Hotone Ampero + Ampero Control

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.904

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    L Natuurlijk kun je met 15 watt een hoop herrie maken, maar in bandverband kom je (ook qua headroom) toch snel tekort is mijn ervaring. En 15 watt heeft ook niet die volheid en druk van een 50 watt tubeamp. Dus een beetje wat Arjan zegt.
    Ik denk dat je voorbij gaat aan 't feit dat deze MT15 amp 2x 6L6 eindbuizen heeft ipv de typische 2x EL84 van lunchbox heads.

    De hoeveelheid watts alleen zeggen niet zo veel. Het formaat trafo's en 'big glass' eindbuizen (icm efficiënte speakers, liefst 2x12 of 4x12) des te meer.

    Ik heb gegigd met een Tubemeister 18 op een 4x12, naast een superluide drummer. Kwam prima mee. Miste wat druk in 't diepe laag, maar ja...EL84's en kleine chinese trafo's...
    Soldano HR25 doet 't zelfde kunstje; 25W uit 'big glass'.
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  8. #18

    Standaard

    Heel tof versterkertje dit!
    Had ook ergens gelezen dat Mark alle nummers voor zijn nieuwe album met de MT15 had opgenomen.

    Ik ga er zeker een bestellen, jammer dat er nogsteeds geen release datum bekend is...
    Gibson Les Paul Slash Signature 2008, Gibson Les Paul Classic 2007, Gibson les paul Standard Faded Tobacco 2007, Epiphone Slash's Snakepit Les Paul 1995, Epiphone Slash Firebird, Gibsun Les Paul junior DC, Kauffmans Telecaster | Marshall JVM205H, Marshall 2555sl, Marshall AFD100, PRS MT15, Koch 2x12 Cab

  9. #19

    Standaard

    ffe delen. "PRS confirmed today, that the first European shipment of the MT15 will arrive to the PRS dealers in Mid July"

    https://www.facebook.com/peteplaysmu...4821305874203/
    Ibanez RGD 2120Z ISH, RGD 2127Z ISH, RGD V-Custom en Gibson RD Artist
    EVH5150III 6L6 <>BOSS MS-3
    Hotone Ampero + Ampero Control

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Speeddemon Bekijk bericht
    Ik denk dat je voorbij gaat aan 't feit dat deze MT15 amp 2x 6L6 eindbuizen heeft ipv de typische 2x EL84 van lunchbox heads.

    De hoeveelheid watts alleen zeggen niet zo veel. Het formaat trafo's en 'big glass' eindbuizen (icm efficiënte speakers, liefst 2x12 of 4x12) des te meer.

    Ik heb gegigd met een Tubemeister 18 op een 4x12, naast een superluide drummer. Kwam prima mee. Miste wat druk in 't diepe laag, maar ja...EL84's en kleine chinese trafo's...
    Soldano HR25 doet 't zelfde kunstje; 25W uit 'big glass'.
    Ja joh, alles gaat. Ik heb ook gegigged met een Blues Junior > 2x12 cab. Het gaat er meer om hoe zo'n amp voelt onder je snaren als je begrijpt wat ik bedoel. Ik heb bij een zwaardere amp het idee dat ik meer 'vlees' en 'druk, punch en dynamiek' heb. Dat speelt voor mijn gevoel anders.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top