Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 16 van 16
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2016
    Locatie
    NL
    Berichten
    362

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Kut! Snapte de reactie van Orpheo niet. Alles terug gelezen . Post #3 niet goed gezien.
    Het valt ook niet mee he, goed lezen.
    Het is toch ook zo simpel dat simpele lage trappen.
    Laatst gewijzigd door beck; 24 januari 2018 om 00:09

  2. #12

    Standaard

    Nou.... ik lees nu zelf ook post 3 terug. Maar dat klopt niet. Ook als ik iets aanraak is er een brom. Wel minder, maar toch nog wel zo luid dat ik hem tijdens het spelen hoor. En Orpheo, ik snap je reactie, maar ik loop al lang genoeg mee in gitaarland om te weten dat deze brom echt niet normaal is. Hoe dan ook, ik heb inmiddels iemand gevonden die me kan helpen. En ja, van het één komt het ander. Dus om het wat duurzamer aan te pakken wordt een groot deel van de elektronica van de gitaar vervangen.
    Ik zal tzt het resultaat hier posten.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Ik ben benieuwd. Post de resultaten, zou ik zeggen.

  4. #14

    Standaard

    Nou. Het is een heel project geworden. Maar het probleem werd veroorzaakt doordat jaren geleden een bigsby is geplaatst. De aarding is destijds nogal provisorisch gedaan. Onder meer door het gebruik van electra tape. Na jaren is dit gaan corroderen wat tot gevolg had dat er een aarde probleem ontstond. Dit probleem is verholpen. Verder heeft mijn gitaar een complete update gehad. Onder het mom van: nu we toch bezig zijn… versleten pots vervangen, nieuwe bedrading, vintage wiring in plaats van modern wiring toegepast...

    Lang verhaal kort: de brom is weg en de gitaar klinkt beter dan ooit tevoren. Ik ben blij man!

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    zo zie je maar weer, de aanhouder wint en het verschil zat hem dus maar weer in de details.
    veel plezier met je revived gitaar

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Goed verhaal! Het lijken maar kleine dingetjes, die wiring en pots en zo, maar bij elkaar telt het toch weer op. Altijd leuk hoe blij je kunt worden van op het oog kleine veranderingen. Positief verrast worden. Mooi!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top