Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 50
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 mei 2014
    Locatie
    Vlijmen
    Berichten
    192

    Standaard Merkgitaren versus brandhout.

    Multiplex gitaren, wordt vaak als brandhout, goedkope rommel enz, enz. bestempeld maar soms zitten er wel een aardige bij.

    Ik neem aan dat de meeste oude multiplex gitaren onderhand wel in de kachel zijn beland of als onderdelen zijn verdwenen.

    Toch ben ik benieuwd of er nog leuke gitaren zijn overgebleven in vrijwel originele staat qua onderdelen.
    Ik hoop dat er meer mensen zijn die er ook wel nieuwsgierig naar zijn en dit leuk vinden.

    Daarom wil ik graag een topic openen onder VINTAGE multiplex gitaren (elektrisch)

    Er zal waarschijnlijk ook wel commentaar op komen maar die kun je kwijt in kleine ergernissen of onder dit draadje Merkgitaren versus brandhout.

    groetjes, Johan

    PS. Ik verzamel multiplex gitaren
    Laatst gewijzigd door djee; 1 november 2015 om 21:52 Reden: Omdat ik dit niet als brandhout zie.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Ik zou de topic iets scherper stellen. Begrijp ik eruit dat je wilt weten of er nog multiplex gitaren bij Gitaarnettend Nederland in het rek staan?
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 oktober 2007
    Locatie
    Een LP loopt je van de strat.
    Berichten
    17.231
    Blog Entries
    4

    Standaard

    Je opent een topic over gitaren die je zelf verzameld maar het komt niet in je op om anderen te enthousiasmeren door met je eigen spullen te beginnen?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Je opent een topic over gitaren die je zelf verzameld maar het komt niet in je op om anderen te enthousiasmeren door met je eigen spullen te beginnen?
    Ik zie een 2de topic met zijn eigen gitaar. Beetje onlogisch om het niet in 1 topic te houden :/

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.265

    Standaard

    Poeh, gaat ik niet over, vind het wel geinig eigenlijk, ben ook wel benieuwd naar plaatjes.
    Het gaat een beetje een soort travestie she-male topic worden dan; kijk je naar een coole gitaar, iets dat je niet iedere dag ziet, raak je enthousiast, en dan blijkt het multiplex te zijn.
    Bring it on !

    Ik heb er zelf geen, maar eerst en vooral Dano, denk ik dan, juiste naam ook eigenlijk; Dano.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.416

    Standaard

    Ik heb hier nog een multiplex Hondo strat staan.. Maar hij is qua elektronica, en slagplaat verre van origineel.. Wel van multiplex!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 oktober 2007
    Locatie
    Een LP loopt je van de strat.
    Berichten
    17.231
    Blog Entries
    4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost de Ruig Bekijk bericht
    Ik zie een 2de topic met zijn eigen gitaar. Beetje onlogisch om het niet in 1 topic te houden :/
    Ja oke, dat is er één, hij heeft het over een verzameling, daar gaat het toch om in dit topic?
    Ik ben oprecht nieuwsgierig naar zijn stapeltje brandhout. Voor mijzelf ben ik safe gegaan en heb uitsluitend merk gitaren gekocht. Maar dat wil niet perse zegen dat dat de betere gitaren zijn of dat je daar beter door speelt, misschien wel juist niet...

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 mei 2014
    Locatie
    Vlijmen
    Berichten
    192

    Standaard

    Mijn verzameling multiplex gitaren bestaat pas uit 2 exemplaren. De reden waarom ik de 2e topic hebt geopend is om daar juist de gitaren te plaatsen. Ben met de mijn gitaar gestart omdat iemand moet beginnen ? . Ik ben werkelijk alleen nieuwsgierig wat er over is gebleven van de goedkope oude multiplex gitaren . De PS " Ik verzamel multiplex gitaren" is ,omdat mijn interesse gewoon is gewekt. De 2e plaats ik als ik de juiste volumeknop heb gevonden.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 november 2001
    Locatie
    Fryslan
    Berichten
    1.380

    Standaard

    Ik heb ooit een Maya/Rokkomann SG opgeknapt met een multiplex body. Was echt brol, zaten nephumbuckers in met maar 1 spoel...

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 september 2009
    Locatie
    Naast de buren
    Berichten
    2.934

    Standaard

    Ik vraag mij toch werkelijk af of het bij een solid body voor de sound nou echt zo veel uitmaakt van welke houtsoort de body gemaakt is.
    Als die body maar stabiel is.
    Dus waarom multiplex brandhout?
    Het zijn toch de elementen die de trilling omzetten in een sinusgolf? Die snaar die trilt wel, of het nou ply, of mahonie, of esdoorn is.
    Volgens mij heeft de pick up veel meer invloed. Aantal windingen, magneetsterkte etc.
    Deze discussie is al vaker gevoerd, maar toch maar weer eens oprakelen dan. Ik wil weten wat waarheid is.
    Laatst gewijzigd door Remork1970; 1 november 2015 om 15:53

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top