Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 32
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 december 2012
    Locatie
    Amstelvette
    Berichten
    110

    Standaard HNGD Hello Kitty, Bye Bye Reputation

    Jaren naar gezocht, maar die krengen zijn niet meer te krijgen voor een normale prijs. Maar zie! Van een jong meisje geweest die uiteindelijk paardrijden toch leuker vond. Mocht weg voor een zacht prijsje, wist zij veel. Enfin, inmiddels bespeelbaar gemaakt, want het ding was nog nooit afgesteld. En is nu verbazingwekkend goed. Die jongen op de foto is mijn zoon trouwens, die schaamt zich ervoor, maar ik ga binnenkort gewoon optreden met dat ding.
    [IMG][/IMG]
    Maar dat is pas het begin. Ben op zoek naar een betere humbucker, want dit ding doet echt pijn aan je oren. Heel veel schril hoog, en Kitty heeft geen enkele toonregeling, dus daar moet iets anders in. Ik zat te denken aan een Seymour Duncan Invader kloon, bijvoorbeeld van Donlis op Aliexpress, maar of dat echt een vooruitgang is waag ik nog even te betwijfelen. Dus alle advies welkom, zolang het maar iets wits is.
    Verder denk ik aan een push-pull pot om in ieder geval iets te kunnen schakelen en een betere potmeter. Moet niet veel werk zijn.
    Uiteindelijk kan het zoiets worden:

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 oktober 2002
    Locatie
    Barneveld
    Berichten
    1.614

    Standaard

    Schitterend! Veel (mod)plezier toegewenst
    Guitars; Gibson ES-335, Gibson SG Classic, Squier Telecaster Affinity, Taylor GS mini Rosewood
    Amps; Koch Studiotone, Marshall Master Lead 5010, Epiphone VJ Head modded Kitty Hawk 1x12 Cab

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard

    Je realiseert je je toch wel dat hij door die mods over 50 jaar niets meer waard is? Dit zijn de 59 Standards van de toekomst.....
    En dan strijkt die zoon van je graag de erfenis op!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Als het alleen een teveel aan hoog is, misschien toch een toonpotmeter, of misschien zelfs alleen een weerstand toevoegen?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Als het alleen een teveel aan hoog is, misschien toch een toonpotmeter, of misschien zelfs alleen een weerstand toevoegen?
    Precies, als er 500k inzit, dan zal een 300 of 250K al een hoop tophoog wegnemen.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 december 2012
    Locatie
    Amstelvette
    Berichten
    110

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid Bekijk bericht
    Je realiseert je je toch wel dat hij door die mods over 50 jaar niets meer waard is? Dit zijn de 59 Standards van de toekomst.....
    En dan strijkt die zoon van je graag de erfenis op!
    Ja, dat weet ik. Mijn stelregel is ook altijd om de originele onderdelen altijd te houden en geen dingen te doen die je niet meer terug kunt draaien. Zo'n tremolo bijvoorbeeld, is mij een brug te ver. Verder hoop ik dat je gelijk hebt, over vijftig jaar. ;-)

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 december 2012
    Locatie
    Amstelvette
    Berichten
    110

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Precies, als er 500k inzit, dan zal een 300 of 250K al een hoop tophoog wegnemen.
    Ja, dacht ik zelf ook aan. Maar dan nog blijft het een uiterst slap klinkend geval, deze humbucker. Alles is ongedefinieerd, flodderig qua klank. Maar ga de tip met de 300K pot zeker proberen!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Kent Armstrong motherbucker.

    27k Quadrail high power galore. Prima sound!


  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Niks om je voor te schamen, de Groten der Aarde hebben er albums mee volgespeeld









    "Meten is weten, gissen is missen"

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 december 2012
    Locatie
    Amstelvette
    Berichten
    110

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    Kent Armstrong motherbucker.

    27k Quadrail high power galore. Prima sound!
    Holy mother of Christ... Heb je daar een wapenvergunning voor nodig? Ben benieuwd wat voor herrie die maken! Goeie tip.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top