Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 30
  1. #21

    Standaard

    Kon dat niet vaststellen in Cubase. De tracks van de beide Zooms zijn even lang. Tenminste, op de grootste vergroting van de wavevormen in de tijdas zie ik totaal geen verschil in grootte. Nu kan de latency er natuurlijk voor zorgen dat de tracks van Zoom # 2 niet alleen x seconden later beginnen maar ook x seconden later ophouden. Maar het valt me iig niet op bij het mixen. Ik had nu trouwens 8 sporen voor de drums op 1 Zoom, en gitaar, bas, EWI en sax op de andere. Qua overspraak alleen last van de overhead microfoons van de drums. Op die manier zijn faseproblemen door die latency denk ik ook al vrij minimaal, als ze er al zijn.

    Als je het zeker zou willen weten zou je een stereotrack die bestaat uit twee exact gelijke monosignalen naar elk één kanaal van elke zoom moeten sturen. Maar de latency is mij niet opgevallen bij het mixen iig. Overigens, met een DAW overdubben levert ook latency op.

    Qua drums kun je het zo beter mixen, al kom je met een goede 4 mic opstelling ook een heel eind, zeker voor een meer traditioneel jazz geluid.

  2. #22

    Standaard

    Ff een vraagje over je youtubevideo red baron , ben een leek op het gebied van video maar hoe synchroniseer je de camera met je eindmix, bestaat daar ook software voor ? Wat voor camera heb je gebruikt

  3. #23

    Standaard

    Als je video-editing software hebt die de wavevorm van de audio kan laten zien kun je het op het oog doen. Anders is het trial en terror, door het audiospoor te verplaatsen tot het goed is. Maar die methode is het beste samen te vatten als doffe ellende.

    Ik begin dus met de wavevorm van de audio van de videobeelden zichtbaar te maken, hetzelfde met de audio van het audiospoor. Als je dan een duidelijk punt hebt (bv het aftellen) kun je dat op het oog gelijkzetten. Als ik dan hoor dat de beide audiosporen gelijk (of gelijk genoeg, want soms wil het net niet perfect lukken) lopen, zet ik de audio van de videocamera uit.

    Makkelijker om het even te laten zien, dan om het uit te leggen.

  4. #24

    Standaard

    handig is wel om ergens een mooi punt te zoeken met een losse slag op de snare als die in beeld is o.i.d.

    bij demowerk kun je die ook doelbewust opnemen. Dat doen ze in de film met zo een ding:


    een zogenaamde clapper.
    dan weet je gelijk als je de file openmaakt welk shot het is.....
    (songtitel, take 1,2,3 enz datum enzovoort)

    eigenlijk is het enige wat veranderd is, dat die dingen tegenwoordig een led display met tijdcode hebben van de apparatuur. Voor de rest is het van zo een verbijsterende efficiente eenvoud dat ze nog steeds in gebruik zijn...
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  5. #25

    Standaard

    Inderdaad een goede oplossing. Gewoon een enkele klap met de handen werkt ook goed (doe dat dan zo dat het op elkaar komen van de handen goed te zien is op het beeld), als het verder stil is op dat moment. Dat kun je ook vrij goed gesynchroniseerd krijgen. Zeker als je de wavevorm ziet. Dat is dan een heel duidelijke korte piek. Dan is het zo geklaard. Maar bij een live opname van een concert (zoals bv Cissy Strut en Spain live in de SamSam, staan ook op youtube) kun je dat natuurlijk niet doen. Het is dan tussen nummers ook niet altijd stil. Dat maakt het een stuk lastiger.

  6. #26

    Standaard

    PS De camera is een goedkoop ding, Sony geloof ik, maar dan zou ik moeten kijken. Met de huidige smartphones kun je trouwens ook prima opnames maken. Als ik zo'n shot vanaf de headstock van mijn gitaar gebruik, dan is dat mijn telefoon, die ik met een statiefje van 3 euro dat ik bij de action heb gekocht op de gitaar vastzet. Bij het filmpje in dit topic kun je het zien:

    http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...2-(Pink-Floyd)

    There's no budget like low budget (or even no budget at all)

  7. #27

    Standaard

    ik ben erg bezig met dit soort zaken. (in pinnacle en voorheen sony vegas) toch is het echt zo simpel.
    gewoon met simpele sony camera's

    Audio zichtbaar en wat lossen klappen zoeken.

    Aftikken van de drummer, of met een gitaarcam kun je makkelijk voor het nummer even een accent plaatsen voor de synchronisatie.

    Omdat alles tegenwoordig digitaal is blijft het gewoon gelijk lopen.
    Wel even de instellingen goed zetten.
    wij gebruiken gewoon 16bit 48kHz voor de audio op zowel camera als audio.
    Zorg wel dat die altijd identiek zijn. 44,1 en 48 kHZ ga je niet synchroon krijgen....
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  8. #28

    Standaard

    pluraleyes Is het antwoord

  9. #29

    Standaard

    "Doet me denken aan een Hein de Korte strip... "Weet u waar het station is?" "Nee" "Nou, dan gaat u hier linksaf en..."

  10. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ERK Bekijk bericht
    pluraleyes Is het antwoord
    dat is wel een koel programma zeg!

    beetje jammer dat het 3/4honder pleuri is.
    Dan doe ik het nog wel even met de hand
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top