Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 25
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 juli 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    127

    Standaard

    Ik krijg op een of andere manier mijn gitaar niet stereo opgenomen in Cool Edit Pro.
    Het staat wel aangevinkt.
    Als ik met Windows Recorder opneem is het wel stereo, maar nu met CEP alleen in het rechter kanaal.
    Heeeelp!!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 november 2001
    Locatie
    Deinze, België
    Berichten
    1.029

    Standaard

    heb je twee mics?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 juli 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    127

    Standaard

    Haaj,
    nee..ik neem op via de line out/line in...
    Maar ik heb het al gevonden. Er is volgens mij iets mis met mijn geluidskaart, want als ik in CEP opneem via linkerkanaal dan is het helemaal goed, maar als ik het stereo of rechts opneem dan is het allemaal in het rechterkanaal. Supervaag.
    Ik denk dat het ligt aan de aansluiting van mijn boksen.
    Het is dus denk ik nu opgelost.

    Thanks, by the way...

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juli 2002
    Locatie
    richting Alkmaar
    Berichten
    353

    Standaard

    Uhm heb je wel een Mono plug naar Stereo plug??
    Dus grote mono naar een kleinere stereon en dan het signaal aan de 2 buitenste

  5. #5

    Standaard

    is die line in wel stereo dan?

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juli 2002
    Locatie
    richting Alkmaar
    Berichten
    353

    Standaard

    Jah Line in is 100% stereo.
    Als je een mono naar mono kabel neemt kan je je PC geluids kaart kapot maken.
    Dat weten de meeste mensen toch wel??

  7. #7

    Standaard

    *glunk* nee dat wist ik niet!
    bedankt dat je het ff zegt...

  8. #8

    Standaard

    Oja trouwes ik had ook nog een vraagje over dat progje. Ik wou ook gaan opnemen en dan meerdere partijen maken, maar hoe doen jullie dat? Ik kan nergens in het programma een metronoom vinden en ik kan niet tegelijk spelen en luisteren. Waarschijnlijk is het iets heel doms wat ik over het hoofd heb gezien maar ik wil het toch graag weten!

  9. #9
    Member
    Geregistreerd
    14 december 2001
    Locatie
    leuven
    Berichten
    76

    Standaard

    Op 2002-10-05 22:29, schreef alexgit:
    Oja trouwes ik had ook nog een vraagje over dat progje. Ik wou ook gaan opnemen en dan meerdere partijen maken, maar hoe doen jullie dat? Ik kan nergens in het programma een metronoom vinden en ik kan niet tegelijk spelen en luisteren. Waarschijnlijk is het iets heel doms wat ik over het hoofd heb gezien maar ik wil het toch graag weten!
    ik zit met zelfde prob. Ik los het op door de ene partij te saven als mp3. En die dan in mediaspeler af te spelen. Beetje omslachtig, maar werkt perfect.

  10. #10

    Standaard

    welke versie van cool edit pro hebben jullie? In 2 heb je de mogelijkheid om 128 sporen te gebruiken.

    Je moet alleen wel naar de multi-track modus gaan, dat is dat knopje helemaal links in de toolbar. Je krijgt dan meerdere sporen waarin je kan opnemen, je kan erin opnemen door bij het desbetreffende spoor het rode knopje "r" in te drukken (r van record, ja echt waar) en vervolgens op de master-record knop te drukken zoals bij een single-track.

    Als je die track dan opgenomen hebt klik je het knopje "r" weer uit en selecteer je de volgende track om op te nemen. Als je die gaat opnemen, hoor je ook de vorige track die je ingespeeld hebt.

    De metronoom zit trouwens rechts onderin.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top