Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard Voordelige audio interface zonder latency.

    Dag mensen,

    Ik zit er toch aan te denken om aan de DAW te gaan. Weet iemand een voordelige audio interface waarbij je geen last hebt van de beruchte latency. Het aantal ingangen is niet belangrijk. Als je er maar zang en gitaar mee kan opnemen. De rest wordt gedaan met de sequencer. Of moet je toch weer in totaal minimaal 2000 euro neerleggen wil het werken met DAW op je laptop de moeite waard zijn.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    Standaard

    Ik heb destijds -maar da's alweer een goed aantal jaar terug- een 2handsje gekocht voor in de PC (pci).
    Was iets meer dan 100,= euro en latency < 8ms.

    Dus mijn advies is kijk 2e hands eens (marktplaats) en zoek de modellen op internet in combi met je OS en de DAW die je wilt gaan gebruiken.
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.942

    Standaard

    Welke soort van latency heb je t over? Monitoring? Want recording latency maakt natuurlijk niet uit, en monitoring hoef je niet per se te gebruiken, en de meeste kaarten hebben volgens hardware montoring welke geen latency heeft...

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Laptop hoor ik hier? Brad wat voor aansluitingen heeft jouw laptop? USB, FireWire, USB3, Thunderbolt, etc......
    Welk operating system ie.: Win 7,8 of 10?

    Als je Firewire hebt, en win 7 heb ik nog wel een Presonus Firebox voor weinig voor je.......

  5. #5
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Nee er zit geen firewire op. Wel Windows 7. Ik heb overigens na veel mensen en fora geraadpleegd te hebben, vanmorgen besloten gewoon verder te gaan werken met mijn Boss multitracker. Hij vertoont geen noemenswaardige kuren, neemt op met een resolutie van 24 bit en een sample rate van 44.1.
    Toch maar niet weer geld uitgeven, een hoop ergernis doorstaan, en dan evengoed nog gezeik met latency hebben. Maar niettemin bedankt voor het aanbod.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Oh, je hebt een recorder, dus je bent niet onthand? Nou als dat bevalt, waarom veranderen? Software heeft idd een hoop voordelen, maar je moet goed weten wat je doet met zowel de software (leercurve) als het systeem wat je draait, of het nu Apple, Linux of Windows is......

    Nou, ook weer opgelost! Succes!!!!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.734

    Standaard

    Een firewire kaart is zo op je moederbord aan te sluiten. Pci slotje.

  8. #8

    Standaard

    Ik heb de Yamaha AG03 en deze werkt gewoon heel erg goed. Je hebt geen extra voeding nodig want die krijgt hij via de usb.
    https://www.bax-shop.nl/analoog-meng...udio-interface
    Laatst gewijzigd door zoldergitarist; 20 januari 2018 om 10:16

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top