Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12

Hybrid View

  1. #1

    Standaard bijgeluiden bij bending

    Hallo gitaarvrienden,
    Bij het benden hoor ik altijd de snaar erboven op het moment dat ik terug ga.
    Met mijn vinger raak ik de snaar erboven en dat hoor je. Toch lijkt het mij normaal dat je 1 of 2 snaren erboven mee omhoog duwt, afhankelijk van hoe hoog hij moet.
    Wat doe ik verkeerd.

    Johan

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Han55, welkom! Ja, in het begin ( en soms ook nog lang daarna ) heb je daar af en toe last van. Je kunt het voorkomen door bv de zijkant van je rechterhand op de brug van je gitaar te houden op de andere snaren. Je dempt dan de snaren wat af. Palmmuting staat ook wel voor gedaan op de jijbuis.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    ... maar.. .als je een bending doet zonder aanslag, dus enkel met links, hoor je dan ook geluid?
    Dat zou dus moeten als het niet aan je aanslag te wijten is.
    Ik vind dat op zich al knap, lukt mij niet om met enkel het benden er geluid uit te krijgen.
    Maar goed, dat zou mijn advies zijn, los het op zonder je rechterhand te gebruiken.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Dat is een bekend probleem. Klopt wat Pepe zegt, probeer het eerst links op te lossen. Meestal ontstaan die bijgeluiden doordat je te snel en ongecontroleerd omlaag zakt of omdat je met je vingers de lagere snaar meeneemt. Het is op te lossen door iets voorzichtiger de bend te laten zakken en door met het topje van de wijsvinger de lagere snaar te dempen. Het duurt een tijdje eer je dat onder de knie hebt. Echt goede en zuivere bends spelen is niet iets wat je in een paar maanden leert. Succes!!
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.265

    Standaard

    Kan me herinneren dat ik toen ik net begon met spelen daar ook last van had, 't zat 'm in het wijfelen, en in een vloeiende beweging bij mij.
    Tegen de tijd dat ik wist waar het heen moest, dat in één beweging leerde doorzetten, was het probleem voorbij.

  6. #6
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Behalve dat vloeiende is het een kwestie van doorspelen. Op een gegeven moment voel je aan hoe je de beweging moet maken zonder dat je een bijgeluid produceert.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top