Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1

    Standaard Octaver voor akoestisch (versterkte) gitaar

    Hoi,

    Excuus, ik ben even op dreef met mijn vragen.

    Tijdens het samenspelen met andere akoestisch versterkte gitaristen neem ik wel de elec. Bas ter hand.

    Laatst kwam ik er achter dat één van mijn gitaar versterkertjes een octaaf lager geluid kan maken.
    Dit is zo’n ding met 1001 knopjes / ledjes en ik blij ben als er een keer wel knap geluid uit komt.
    Zolang je er niet te veel van verwacht en alleen op de E A D snaar blijft en zeker geen akkoorden speelt best wel grappig. Maar omschakelen tijdens het spelen zonder pedaal is een gehannes.

    Nu heeft de muziekwinkel hier om de hoek zo’n octaver punchbox net niet liggen. Er is van Mooer een hele simpele (ik hou van simpel), Boss had ook een simpele maar de opvolger heeft ook weer (te) veel keuzen knopjes. Maar ik heb ze nog nooit in realtime kunnen horen of bevoelen.

    Iemand advies? Welke wel, welke zeker niet.

    Cheerz Rob

    (Ik hoop dat dit in de juiste rubriek geplaatst is)

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Hallo Rob,

    Ik heb niet heel veel ervaring met octavers, maar heb wel gemerkt dat ze afhankelijk van de aangesloten gitaar nogal wisselend resultaat leveren. Ik zou toch echt even de moeite nemen om er een paar te testen. Heb je daar geen zin of tijd voor, dan lijkt mij Mooer een prima merk.

  3. #3

    Standaard

    Octavers bij de vleet gehad. Ik heb er nog steeds een stapeltje.

    Een octavers is geen vervanging voor een basgitaar. Een octaver komt niet verder dan een vrij synthetische clone maken van jouw inputsignaal Karakter hoef je niet te verwachten. Daarnaast zijn de meeste octavers monofoon. Als je meerdere tonen tegelijk speelt krijg je klapperende bagger terug.

    Welke wel, welke niet?
    Je roept Moeer. Je roept dus "budget". Dan maakt dat geen drol uit. Ze werken allemaal hetzelfde. Als je meer geld wolt spenderen vond ik de huidige digitale Boss-en veel beter werken dan de originele analoge (Boss OC 2, Pearl octaver, DOD octaver etc). Heb je vert veel geld over... Akai Deep Impact. Wat een reteleuk ding was dat. Er tussenin.. EHX POG.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  4. #4

    Standaard

    Thank voor de reacties

    Het is meer om “low profile” er een heel simpelle bas onder te zetten. Ik heb voor verschillende ge-youtubed (is dat een werkwoord?)
    Veel 80 - 200 eu boxjes stellen niet zo veel voor. Dus dat is wel grappig als “geintje”. We treden niet op, maar maken geluid met veel lol.

    En ik woon een beetje buiten de bebouwdekom, dus gitaar winkels zijn niet zoals in het zuiden uitgerust. Je mag blij zijn als er één akoestische bas in de winkel hangt

    Vandaar mijn vraag.... simpel ?low-budget” en een hoop lol gezocht!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.074

    Standaard

    Probeer de TC “Sub ‘n Up” ook ff uit...

  6. #6

    Standaard

    zal ik toch eens naar de “grote” stad moeten.

    Om er nu nog een (bas) gitaar bij te nemen... tja dan is zo een doosje opeens niet meer zo duur. Mits er een beetje knap geluid uit zou komen?

    Ik vind het bezwaarlijk om zo iets bij een webshop te bestellen en dan weer retour te sturen

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gather38 Bekijk bericht
    Ik vind het bezwaarlijk om zo iets bij een webshop te bestellen en dan weer retour te sturen
    Dat siert je.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Voor iets meer dan 100 eur koop je een prima basgitaar, maar dan wel een elektrische.

    Wil je echt goedkoop uit zijn en niet naar de grote boze stad gaan, dan is dit misschien wat: https://www.aliexpress.com/item/MOOE...ceBeautifyAB=4

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top