Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 23 van 23
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2016
    Locatie
    NL
    Berichten
    362

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Allemaal waar hoor. Maar t lijkt wel weer eens alsof men alleen positieve dingen mag zeggen.
    Ja klote he. Dat wordt dan weer moeilijk voor je. Kun je weer niet lekker negatief doen.
    Het is toch ook zo simpel dat simpele lage trappen.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.020

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MikeD Bekijk bericht
    Doorgaans durf ik niet reageren op de voortbrengsels van de geachte GN forumleden maar deze keer doe ik t toch.
    Overal vind ik het een goed thema (okay het waren er dus twee, zeggen jullie)
    Over de drummer zeg ik niks want die basis is best okay; ik vind m relaxed bezig (ook al houd ik zelf meer van drummers van het type Bonham).
    De keyboardspartij is in mijn oortjes.. goed beïnvloed door niet alleen Genesis maar vooral ook Yes uit de tijd van Relayer / Goin' for The One etc.
    Ik vind de baspartij dus ook meer neigen naar Chris Squier en bespeur soms een beetje Geddy Lee (op z'n rustige momenten). Zou van mij op sommige momenten nog iets meer mogen 'ronken'/ knorren, maar dat is een flauw detail (en mijn eigen bas-geluid-hang-up)

    Het enige waar ik (echte) moeite mee had, is (sorry sorry sorry) het gitaargeluid in de intro (en dus het aldus terugkerende thema).... ik denk wel te begrijpen naar welke sound je op zoek bent geweest, maar het kinkt nu als schor bordkarton (for want of a better word)... en het 'past' op de een of andere manier niet helemaal lekker bij de rest van de sfeer van het stuk...
    Hoi Mike,
    Sorrie voor de late reactie. Ik ben er mee aan de slag om het geluid te verbeteren van het intro. Ik ben het namelijk met je eens!
    Mijn geluid op zich ga ik niet veranderen want daar ben ik over het algemeen tevreden mee. Ik zal het intro alleen anders moeten spelen. Ik heb ondertussen wat opnames van betere kwaliteit ( met minidisc en goeie mike opgenomen ) waarbij ik geen akkoord meer gebruik maar losse snaren. klinkt al veel beter. Zondag gaan we er verder mee en zal ik het nog eens opnemen en hier posten.
    Bedankt voor je input.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.020

    Standaard

    Vanavond een stuk verder gekomen. We hebben een structuur vastgesteld en al die thema's achter elkaar gezet. Uiteraard loopt het nog niet feilloos, ook is er nog geen tekst maar we hebben een idee waar de coupletten zich bevinden en het refrein.
    Uiteindelijk zal er nog wel wat gesleuteld worden. Daar waar de opname ophoudt is het de bedoeling dat we weer terugkeren naar het hoofdthema, hoewel dat nog best wel eens kan veranderen. Voor je het weet zit je zo op 7 á 8 minuten
    Laat maar even weten wat je er tot dusver van vind.

    http://https://soundcloud.com/mrestpas/new-song-workingtitle-generate

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top