Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 23
  1. #11

    Standaard

    Als ik het verlossende woord kon spreken, hield ik misschien mijn mond tot ik binnengelopen was.
    En wie weet heb jij gelijk. Maar er zijn plenty bandjes die in beginfase van bepaalde liedjes of in geval van een plotselinge drang tot improviseren hun gear in een cirkel zetten.
    Bijgeloof? Hé, mijn idee voor een betere.

    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.984

    Standaard

    en tien smiley

  3. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    We zijn geen robots, maar ook geen dronken beginnende punkers toch? Als je zo'n prog groove als deze wilt neerleggen, moet die gewoon strak, klaar. Vooral de bassist heeft er flink moeite mee lijkt t.
    Ze spelen het voor het eerst dus we kijken even mee in de creatieve gaarkeuken wat ik op zichzelf al sympathiek vind :-) Je hebt gelijk hoor maar zoals je zelf ook weet heb je soms voor iedere nieuwe partij even tijd nodig je deze volledig eigen te maken, althans ik wel. Bij mij krijg je alleen het eindresultaat te horen en niet mijn geklungel en geklooi vooraf, dus even daar doorheen prikken is bij deze video voor mij ook geen probleem. Als het straks af is dan spelen ze strakker dan die prutsers van Dream Theater, nee dat heb ik niet gezegd... lol

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.026

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Lo Lands Bekijk bericht
    Ze spelen het voor het eerst dus we kijken even mee in de creatieve gaarkeuken wat ik op zichzelf al sympathiek vind :-) Je hebt gelijk hoor maar zoals je zelf ook weet heb je soms voor iedere nieuwe partij even tijd nodig je deze volledig eigen te maken, althans ik wel. Bij mij krijg je alleen het eindresultaat te horen en niet mijn geklungel en geklooi vooraf, dus even daar doorheen prikken is bij deze video voor mij ook geen probleem. Als het straks af is dan spelen ze strakker dan die prutsers van Dream Theater, nee dat heb ik niet gezegd... lol
    Dat geef ik dus ook aan. Deze opname is gemaakt vlak nadat we een srtuctuur hadden afgesproken van 3 thema's die daarvoor nog los zand waren. Dan wil het wel eens zijn dat het minder strak is, vooral omdat iedereen nog zoekende is. De opname is in eerste instantie gemaakt om vooral het idee niet te vergeten. En elkaar niet aankijken vind ik in dit stadium niet zo spannend omdat iedereen hier vooral bezig was om de losse thema's op de juiste manier te spelen. Daarom vroeg ik in mijn eerste post om hier doorheen te kijken. Nu gaat deze discussie een andere kant op als bedoeld. Mij gaat het erom of het stukje muziek interessant genoeg is om uit te werken. Ik vind van wel maar het is altijd mooi als meer mensen vinden dat je op de goede weg bent. Daarnaast is het een telefoon opname waarbij de plaatsing van de telefoon ook verre van ideaal is!

  5. #15

    Standaard

    ik weet niet hoe goed jullie elkaar als muzikant kennen en zeker niet hoe you naar elkaar luisteren en hoe je het geheel hoort
    dus ik kan er ,zeker bij zo'n kort stukje, weinig tot niks over zeggen

    voorbeeldje....gezien op u tube

    joe perry speelt een stukkie voor steven
    steven ja mooi ect
    ik ,vaag riedeltje ,op naar de volgende

    blijkt het het intro van love in the elevator te zijn

    ik nogmaals luisteren
    nope ik hoor het niet

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.984

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Lo Lands Bekijk bericht
    Ze spelen het voor het eerst dus we kijken even mee in de creatieve gaarkeuken wat ik op zichzelf al sympathiek vind :-) Je hebt gelijk hoor maar zoals je zelf ook weet heb je soms voor iedere nieuwe partij even tijd nodig je deze volledig eigen te maken, althans ik wel. Bij mij krijg je alleen het eindresultaat te horen en niet mijn geklungel en geklooi vooraf, dus even daar doorheen prikken is bij deze video voor mij ook geen probleem. Als het straks af is dan spelen ze strakker dan die prutsers van Dream Theater, nee dat heb ik niet gezegd... lol
    Allemaal waar hoor. Maar t lijkt wel weer eens alsof men alleen positieve dingen mag zeggen. Volgens mij geef ik opbouwende kritiek en volgens mij heeft de poster daar recht op, en is dit een openbaar forum en is dat dus dat je kunt verwachten, the good en the bad.

    Enneh, ik geef toch commentaar op deze prille versie en zeg toch niets over t eindresultaat? Misschien hadden ze niet eens door hoe insteek t was.

  7. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Allemaal waar hoor. Maar t lijkt wel weer eens alsof men alleen positieve dingen mag zeggen. Volgens mij geef ik opbouwende kritiek en volgens mij heeft de poster daar recht op, en is dit een openbaar forum en is dat dus dat je kunt verwachten, the good en the bad.

    Enneh, ik geef toch commentaar op deze prille versie en zeg toch niets over t eindresultaat? Misschien hadden ze niet eens door hoe insteek t was.
    Ik noem dat je kunnen verplaatsen in de situatie. Maar laten we er verder geen woorden vuil aan maken want we weten inmiddels waar ze staan :-) Ik wilde alleen maar aangeven dat strak of niet strak nog geen nut heeft zolang je nog in het creatieve process zit. Heb je wel eens die video gezien van Metallica in de studio waar Kirk de riff van James nog niet aanvoelt en loopt aan te modderen? Dat idee een beetje.

  8. #18

    Standaard

    Helemaal uit zijn nek lullen dus Fu niet natuurlijk. Heel vaak niet.
    Ik kijk het persoonlijk met een beetjewelwillende scepsis aan. Ik hoop namelijk dat ik ‘in the proces’ wordt overtuigd van mijn eigen ongelijk.

    Als ik de discussie een beetje op scherp wil zetten? Hoeveel boeken zijn er, die door een commissie zijn geschreven? Het gebeurt maar al te vaak dat in beginsel geweldige dingen zwaar verdund worden doordat een heel team nog even zijn plasje er overheen wil doen. En uiteindelijk zitten we te kijken naar de grootste gemene deler van de groep.

    Zwakste platen van Eric Burdon? Van de Stones?

    Dan hebben we het idiote psychologische fenomeen van Group Thinking nog niet eens gehad. De neiging van individuele leden van de groep om uitdagende dingen niet voor te stellen uit angst niet serieus te worden genomen door de groep als geheel. Pakt niet altijd in het voordeel van het resultaat uit.

    Ik vraag me dus altijd af hoe het komt dat wij in de muziek blijven geloven in dingen die in andere soorten van kunst allang overboord zijn gegaan.

    Maar zoals gezegd, ik laat me graag overtuigen. Van group thinking heb ik weinig last.
    Laat maar komen, die spetterende ontwikkeling van dat nieuwe lied.
    Ik zal de eerste zijn mijn ongelijk te erkennen.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.984

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Lo Lands Bekijk bericht
    Ik noem dat je kunnen verplaatsen in de situatie. Maar laten we er verder geen woorden vuil aan maken want we weten inmiddels waar ze staan :-) Ik wilde alleen maar aangeven dat strak of niet strak nog geen nut heeft zolang je nog in het creatieve process zit. Heb je wel eens die video gezien van Metallica in de studio waar Kirk de riff van James nog niet aanvoelt en loopt aan te modderen? Dat idee een beetje.
    Het heeft uiteraard wel al zin om erover te lullen. Want dan kun je t meenemen en dus sneller en/of beter gewenst resultaat behalen Ik ga er verder geen woorden aan spenderen idd

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    Doorgaans durf ik niet reageren op de voortbrengsels van de geachte GN forumleden maar deze keer doe ik t toch.
    Overal vind ik het een goed thema (okay het waren er dus twee, zeggen jullie)
    Over de drummer zeg ik niks want die basis is best okay; ik vind m relaxed bezig (ook al houd ik zelf meer van drummers van het type Bonham).
    De keyboardspartij is in mijn oortjes.. goed beïnvloed door niet alleen Genesis maar vooral ook Yes uit de tijd van Relayer / Goin' for The One etc.
    Ik vind de baspartij dus ook meer neigen naar Chris Squier en bespeur soms een beetje Geddy Lee (op z'n rustige momenten). Zou van mij op sommige momenten nog iets meer mogen 'ronken'/ knorren, maar dat is een flauw detail (en mijn eigen bas-geluid-hang-up)

    Het enige waar ik (echte) moeite mee had, is (sorry sorry sorry) het gitaargeluid in de intro (en dus het aldus terugkerende thema).... ik denk wel te begrijpen naar welke sound je op zoek bent geweest, maar het kinkt nu als schor bordkarton (for want of a better word)... en het 'past' op de een of andere manier niet helemaal lekker bij de rest van de sfeer van het stuk...
    Laatst gewijzigd door MikeD; 21 januari 2018 om 12:45
    een aap die wel bananen eet speelt vals

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top