Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 23
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.026

    Standaard Korte impressie van nieuw ideetje

    Dit is een combinatie van twee ideetjes die al een tijdje op de plank liggen waar we eerder niet verder mee kwamen. Afgelopen zondag hebben we deze twee thema's proberen te combineren tot één geheel.
    Ben benieuwd wat jullie er van vinden. Probeer door het "zoeken" heen te luisteren want het is duidelijk dat er nog veel finetuning moet gebeuren én er zal nog het een en ander bij moeten komen om er een echt lied van te maken. Er zal zeker een zanglijn bij komen uiteindelijk. Anyway:


  2. #2

    Standaard

    Het is een leuk idee om dit zo te doen. Ik zit in een andere tijdzone, dus ik had m nog eerder kunnen beluisteren dan dat jij m had gepost. Als ik maar had geweten waar mijn koptelefoon is gebleven.
    Ik ga hoe dan ook luisteren als ik die heb gevonden morgen.
    Heel organische werkwijze zo. Ook zonder dat ik kan luisteren vinnik dat ook al veel waard.
    Cheers.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  3. #3

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Leuk hoor, soort modernere versie van een Genesis/Pink mashup. Rommelt wel nog vrij storend qua strakheid. Kan denk ik mooie zanglijn over heen. Leul dat vraag en antwoord op t einde, alleen zou ik ze precies dezelfde noten laten spelen. Of t verschil wat spannder maken.

  5. #5

    Standaard

    Bijna het John Entwistle geluid die bassist. Ik kan daar wel aan gewend raken.
    Ik begrijp het als een schetsje van hoe het kan worden.
    Als ik dat goed begrijp, valt mij op hoe weinig jullie elkaar aankijken tijdens het spelen. Alleen op het gehoor oefenen, brengt met zich mee dat het onnodig vaak doorgespeeld moet worden, en dat gaat ten koste van het spontane.

    Laat de groepsdynamiek zorgen voor het organische ontstaan van nieuwe muziek en je kunt nog jaren mee.
    Van mij mag je best vaker dit soort dingen posten.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.026

    Standaard

    Bedankt allen! Dat het niet allemaal even strak is zal komen doordat we op moment van opnemen net de voorlopige structuur hadden afgesproken (dat is tevens ook het excuus voor het niet aankijken). Het geheel is nog lang niet af, zelfs nog geen idee waar en hoe te zingen. Hoewel er in mijn hoofd wel een idee rondzingt...

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pasqual Bekijk bericht
    Bedankt allen! Dat het niet allemaal even strak is zal komen doordat we op moment van opnemen net de voorlopige structuur hadden afgesproken (dat is tevens ook het excuus voor het niet aankijken). Het geheel is nog lang niet af, zelfs nog geen idee waar en hoe te zingen. Hoewel er in mijn hoofd wel een idee rondzingt...
    Metal heads zeuren altijd over strak of niet strak, we zijn verdomme geen robots ;-) Leuk stuk waaraan ik aan een nummer van Dream Theater of Liquid Tension Experience moest denken. Maar goed, DT is ook beïnvloed door Pink Floyd dus uiteindelijk allemaal goed. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    We zijn geen robots, maar ook geen dronken beginnende punkers toch? Als je zo'n prog groove als deze wilt neerleggen, moet die gewoon strak, klaar. Vooral de bassist heeft er flink moeite mee lijkt t.

  9. #9

    Standaard

    Daarom schreef ik dat het geluid van John Entwhistle er al wat was.
    De vingers nog niet maar soit.....

    Daarom is naar elkaar kijken zo belangrijk. Niet belangrijk genoeg voor sorry natuurlijk, maar met kijken wordt het groepsgeluid en de strakheid gediend.
    Opendeuren zijn soms niet voor niks open...
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Ik vind strakheid en naar elkaar kijken niet echt gerelateerd, maar dat kan voor iedereen anders zijn. Bij naar elkaar kijken denk ik aan dynamiek, wel of niet herhalen van refreintje, is mijn/jouw solo klaar etc



    anyway

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top