Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 18 van 18
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    nee dat is ook Hendriks zijn punt, in de jaren 70 waren het gewoon nieuwe gitaren, in de jaren 90 2ehands gitaren en had je welllicht een voorkeur voor gitaren met een grote kop of een kleine kop en toen kwam het Internet
    life sucks and then you die

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.457

    Standaard

    Eind zeventig was er al iets van vintage bewustzijn. Ik had een kennis die een L serie strat had en Piet vd Brink heeft die gitaar mogen lenen om voor mij na te maken. Dat was nog voordat Fender met zijn reissues kwam anders had ik die moeite niet gedaan.
    Licht van gewicht en diepe contouren, dat was vooral de insteek, zoiets als poly vs nitro, dat speelde helemaal nog niet, daar was echt niemand mee bezig.
    De vintage craze begon door het kwaliteit verschil maar dat gaat allang niet meer op, genoeg goede gitaren in de winkel. Sterker, gooi een paar Lollars in een classic vibe en je lacht je ballen uit je broek. Maar mojo nul komma nul en daar ben ik dan wel weer gevoelig voor.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #13
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Ik heb weinig meer met strats met single coils. Het klinkt vaak nogal blikkerig. Niet om je af te breken Martin maar op het filmpje vind ik de sound ook nogal blikkerig. Voor bepaalde partijen is het zeer geschikt maar als basis niet. Maar dat is een kwestie van smaak.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Ik heb weinig meer met strats met single coils. Het klinkt vaak nogal blikkerig. Niet om je af te breken Martin maar op het filmpje vind ik de sound ook nogal blikkerig. Voor bepaalde partijen is het zeer geschikt maar als basis niet. Maar dat is een kwestie van smaak.
    Maakt niet uit tis mijn gitaar niet maar zou m graag willen hebben
    Denk ook een kwestie van smaak maar voor iemand die specifiek zo'n sound zoekt is een '70 strat te gek.
    Mijn eigen Tokai Silverstar klinkt juist warmer door de originele pu te vervangen want die klinken zoals de '73 strat... wat scheller en minder vol.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Ik denk dat het vooral aan de amp ligt. Sluit hem aan op een fender super reverb met een treble booster zoals een ts808 of iets soortgelijks en hij gaat moddervet klinken. Veel licht en amp en manier van spelen.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Ik denk dat het vooral aan de amp ligt. Sluit hem aan op een fender super reverb met een treble booster zoals een ts808 of iets soortgelijks en hij gaat moddervet klinken. Veel hangt af van amp en manier van spelen.

  7. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ateng Bekijk bericht
    Een tijdje terug een aantal hele mooie oude jaren '60 strat's mogen bespelen en ook o.a. een '73 strat met Scheffer Pickups. Het heeft toch wel iets hoor zo'n vintage Fender gitaar in je handen, net dat extra iets waardoor je lekkerder gaat spelen

    https://youtu.be/IguShugZXVw
    Mooi geluid. Maar ik snap zelf die hype voor "vintage" gitaren helemaal niet. Dat blijft voor mij echt een marketing ding. Waarom zou een gitaar van 90's of van 00's niet net zo goed zijn? Zelf de magneten van de elementen zijn nu "relict".

    Maar plaats ff de "vintage" label ernaast, en opééns gaat iedereen "wooooooooow"...

    Kijk naar gitaarmessen. Alle nieuw kleine gitaar bouwers ("boutique") stellen altijd de zelfde "vintage" label voor. Er is een duidelijke gebrek aan research & dvlpmt in de gitaar industrie. En veel te veel geld. Dat wordt bijna een karikatuur. 50% van het geluid komt toch van de vingers. Dus tussen 2 goede strats of LP's... waarom een "original vintage"?

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.457

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door USofguitar Bekijk bericht
    .. hype voor "vintage" gitaren helemaal niet. Dat blijft voor mij echt een marketing ding...
    Marketing?
    Dat is nieuw voor mij.
    Van wie dan?
    Die Hard is geen Kerstfilm!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top