Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 oktober 2006
    Locatie
    Omgeving Roffa
    Berichten
    428

    Standaard Songs opnemen met POD studio als interface, welke software heb ik nodig?

    Hoi allemaal,

    Ik ben mijn POD studio een beetje aan het afstoffen, ik haal daar best leuke sounds uit.

    Wat ik nu graag zou willen is de geluiden uit de pod opnemen, daar wat drums onder knallen en zo een beetje kloten met recording. Ik heb weleens zoiets gedaan in FL studio , maar dat is zo elektronisch georienteerd dat ik het gewoon niet handig vindt voor de gitaar.

    Ik zoek dus eigenlijk een software programma waarin de pod studio sowieso werkt voor mijn gitaartone en waarin ik ook makkelijk drums e.d. kan programmeren. Weten jullie wat handig is om te gebruiken?

    Mvg
    Michael

  2. #2

    Standaard

    Ik ben achteraf blij dat ik wat tijd heb gestoken in het ontdekken van een best moeilijk programma, Cubase, want nu kan ik er mee lezen en schrijven, Maar ooit ben ik begonnen met een eenvoudiger programma genaamd Magix, dat was een prima start om het multitracken onder de knie te krijgen.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.734

    Standaard

    Magix had die cd''s met loopjes toch? Leuk inderdaad. Waar ga je op installeren. Er zijn heel veel opties. Ik ben ook ooit begonnen met magix maar ben via audacity (gratis) naar pro-tools overgestapt.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Hier ook een UX1, ooit met Audacity opgenomen, dat ging prima maar ik weet niet of en hoe je een drumkit in Audacity aan de praat krijgt. Heb nu Ableton Lite, die heeft zelf drums aan boord. Werd/wordt de POD Studio niet standaard met Cubase LE geleverd? Die zal dat ongetwijfeld ook kunnen.
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  5. #5
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bates15 Bekijk bericht
    Magix had die cd''s met loopjes toch? Leuk inderdaad. Waar ga je op installeren. Er zijn heel veel opties. Ik ben ook ooit begonnen met magix maar ben via audacity (gratis) naar pro-tools overgestapt.
    Met welke sample rate neem je op? 44.1, 48 of zelfs 96K?

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 oktober 2006
    Locatie
    Omgeving Roffa
    Berichten
    428

    Standaard

    Ik ga het gebruiken op een windows computer, maar ik zoek dus wel software waar ik drums in kan programmeren, het liefst een beetje simpel. Dat kan dus niet in Audacity? Is cubase is dan een aardige optie?

    En is het zo dat wanneer ik studio monitoren aan de pod studio hang, dat ik dan mee kan jammen met het geluid van drums e.d. in zo'n muziekprogramma ?
    Laatst gewijzigd door gitaarmike; 14 januari 2018 om 10:13

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.734

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Met welke sample rate neem je op? 44.1, 48 of zelfs 96K?
    Thuis 48 en op werk afhankelijk van het project.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gitaarmike Bekijk bericht
    Ik ga het gebruiken op een windows computer, maar ik zoek dus wel software waar ik drums in kan programmeren, het liefst een beetje simpel. Dat kan dus niet in Audacity? Is cubase is dan een aardige optie?

    En is het zo dat wanneer ik studio monitoren aan de pod studio hang, dat ik dan mee kan jammen met het geluid van drums e.d. in zo'n muziekprogramma ?
    "het liefst een beetje simpel" is (vind ik) maar betrekkelijk als het over thuis opnemen en DAW's en VST's gaat. Lees bijvoorbeeld hier wat meer daar over: klik en klik.
    Er bestaan trouwens ook online drumkits: klik.
    Misschien passen backingtracks beter in jouw straatje? Klik en klik.
    Laatst gewijzigd door Midwolda; 14 januari 2018 om 13:17
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gitaarmike Bekijk bericht
    En is het zo dat wanneer ik studio monitoren aan de pod studio hang, dat ik dan mee kan jammen met het geluid van drums e.d. in zo'n muziekprogramma ?
    Ja, dat is zeker mogelijk. Misschien overbodig maar op Youtube kun je veel instructie filmpjes vinden over de DAW van je keuze en de werkwijze.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gitaarmike Bekijk bericht
    Ik ga het gebruiken op een windows computer, maar ik zoek dus wel software waar ik drums in kan programmeren, het liefst een beetje simpel. Dat kan dus niet in Audacity? Is cubase is dan een aardige optie?
    Misschien eens Hydrogen proberen ? Kan je diverse drumkits importeren, dus geluid wat je bevalt kan je dan kiezen.
    Je kan elke onderdeel van de kit via een soort matrix plaatsen op elk moment in de track.
    En dan kan je de hele track exporteren naar een .wav-file, of elk van de onderdelen van de kit apart.
    Die weer importeren in een DAW.

    Is o.a. hier te vinden :
    https://sourceforge.net/projects/hyd...e=typ_redirect
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top