Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1

    Standaard Audio streamen via studio monitoren?

    Hoi,

    Ik heb een vraag waar ik niet uitkom en wellicht weten jullie raad.

    Voor mijn home recording studio die ik aan het opzetten ben wil een paar studiomonitoren aanschaffen. Ik denk dat ik ga voor een set JBL LSR 305 die ik aansluit op mijn Focusrite 2i2. Via de pc kan ik dan audio afspelen maar ik wil ook audio kunnen streamen vanaf mijn telefoon (o.a. Spotify/YouTube maar ook ook mp3's) zonder al teveel gedoe. Liefst rechtstreeks van m'n phone naar speakers zonder eerst talloze apparaten aan te hoeven zetten.

    Ik heb alleen geen idee hoe ik dit het beste kan aansluiten. Is een Chromecast Audio een optie? Op de JBL LSR 305 zit echter alleen een balanced input die ik nodig heb om ze op de Focusrite aan te sluiten. Zie ik iets over het hoofd of is er dan geen mogelijkheid om de chromecast op de set aan te sluiten zodat ik audio kan streamen vanaf mijn telefoon?

    Misschien hebben jullie andere opties om audio streamen mogelijk te maken op een eenvoudige manier. Ik ben benieuwd! Alvast bedankt voor het meedenken.

    Cheers

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.734

    Standaard

    Ik heb een uad twin aan een mac book hangen. Spotify kan vanaf de Mac zo afgespeeld worden. GSM kan gewoon via de uad. Draait ook zonder de Mac aan te zetten.

    Kabeltje in je focusrite en gaan zou ik zeggen.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bates15 Bekijk bericht
    Ik heb een uad twin aan een mac book hangen. Spotify kan vanaf de Mac zo afgespeeld worden. GSM kan gewoon via de uad. Draait ook zonder de Mac aan te zetten.

    Kabeltje in je focusrite en gaan zou ik zeggen.
    Phone output naar jackinput Focusrite bedoel je? De Focusrite kan niet gebruikt worden als standalone. De pc moet aanstaan om 'm te gebruiken..
    Laatst gewijzigd door ArtOfShredding; 7 januari 2018 om 23:31

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.734

    Standaard

    Ja. Dat is jammer inderdaad. Anders een input switch scoren? Fovusrite op 2 in gangen. GSM op 2 andere en output naar speakers?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Wellicht handig als input selector en volume knop:https://www.bax-shop.nl/studio-monit...itorcontroller

  6. #6

    Standaard

    Oke, dat is een optie! Maar: kan ik dan direct (lees: zonder focusrite/pc aan te zetten) vanaf mijn mobiel muziek streamen op de studio monitoren ? Of moet de focus daar nog tussen zitten steeds?

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.734

    Standaard

    Ik lees 2 x jack in en 1 x stereo mini-jack. Dus nee die focusrite hoeft niet aan. Jacks naar je focusrite en gsm op mini-jack en gaan.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top