Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 8 van 10 EersteEerste ... 678910 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 71 t/m 80 van 91
  1. #71
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Laat ze maar fuseren.
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  2. #72
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Krijg je strats met een 50ties of slim taper 60s neck met Gibson openbook headstocks, 😝

  3. #73

    Standaard

    Er is trouwens ook een nieuwe reeks gitaren uit Japan aangekondigd, waaronder een Traditional 60s Strat in Candy Tangerine. Leuk kleurtje.


  4. #74
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 november 2001
    Locatie
    Fryslan
    Berichten
    1.380

    Standaard

    Ibanez had in de early 90s al de AANJ neck joint dus zonder neckplate, verzonken schroeven, mooi afgeronde hals/body overgang. Yamaha en Cort idem. Fender doet dat nog steeds niet.

    Verder zou ik wel een Strat willen hebben RH met LH kop, Schaller vaste brug, HSH of zwembad frezing. Liefst 24 3/4 inch schaallengte. Met slagplaten, zonder elektronica, daar red ik me wel mee.

    En waarom gebruiken ze nog steeds zelftappers, houtschroeven zeg maar, om de hals mee op de body te bouten. Inslagmoeren en bouten ofzo zou beter zijn. Dan kan je de neck tig keer van de body afhalen en weer monteren zonder schade aan de hiel vd hals. Idem voor de slagplaatschroeven.

    Dit zijn m.i. zinnige innovaties die 1 nadeel heben, ze kosten geld. En dan houdt het blijkbaar op.

  5. #75

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Tijd voor wat anders, tijd om fender en Gibson te sluiten😆
    Neeeeeeeeeeeeeeeeee!!!!!!! Gibson sluiten? Dat zou weer een leeg kantoorpand zijn in Amsterdam.
    Fuseren, suggestie Mid, lijkt een goed idee. Dan zijn er twee grote industrieën die geen belasting hoeven te betalen. Of dachten we dat ze daar zijn neergestreken vanwege het bijzonder fraaie uitzicht op het IJ?

    Mid kan zo het lezingen circuit in. Verander management, steeds hetzelfde lulverhaal.
    Hatsee! De ideeën worden geboren waar je bij zit.
    Ze mogen GN wel dankbaar zijn.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  6. #76

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TobyW Bekijk bericht
    Er is trouwens ook een nieuwe reeks gitaren uit Japan aangekondigd, waaronder een Traditional 60s Strat in Candy Tangerine. Leuk kleurtje.

    IK ben alvast super benieuwd. Ateng geeft hier op GN (sounds) een videotje ten beste.
    En het ligt niet aan de gitarist, maar ik vind die dingen waarop hij heeft ‘mogen’ spelen niet erg prettig klinken.
    En ik hoop dus dat ze weer eens ernst gaan maken met geluid en Quality control.
    Omdat ik allebei ernstig vind lijden onder de winstmaximalisatie.

    Ik vind het vooral een club, gerund door boekhouders en managers die oude letteren hebben gestudeerd. De enige manier om te overleven - iets dat nog maar kantje boord gebeurt - is het in oude luister (woordkeuze opzettelijk) herstellen van een eens terecht beroemd bedrijf.

    Zoals het er nu aan toegaat, zou ik mijn fiets voor het plakken van een lekke band, nog niet achterlaten.

    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  7. #77
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door munkie Bekijk bericht
    En waarom gebruiken ze nog steeds zelftappers, houtschroeven zeg maar, om de hals mee op de body te bouten. Inslagmoeren en bouten ofzo zou beter zijn. Dan kan je de neck tig keer van de body afhalen en weer monteren zonder schade aan de hiel vd hals. Idem voor de slagplaatschroeven.
    het Ikea principe zeg maar. Nee danku. Niks fout met schroeven in het hout. En mocht een schroefgat versleten zijn, wat ik overigens nog nooit heb meegemaakt, is het altijd te fixen. zo'n neck met prefab inserts kan je ook niks anders meer mee. Ik vind het juist goed dat Fender niet op moderne spoor springt, unlike Gibson met hun printplaatjes en etuner gedoe.

  8. #78
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Tijd voor wat anders, tijd om fender en Gibson te sluiten😆
    Niks mis mee. Bovendien kun je je zeker van Gibson afvragen wat voor bedrijf het inmiddels is.

  9. #79
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.562

    Standaard

    Ik heb het hier al eerder gezegd, het zou me niet verbazen als Gibson een Fender brand wordt.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  10. #80
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Die Japanse gitaren zijn geen nieuwigheidje hoor, die bestaan al 30+ jaar voor de Japanse markt, maar bepaalde modellen (lees: de meest saaie) worden nu wereldwijd beschikbaar gemaakt. Qua houtwerk en afwerking zijn ze belachelijk goed, maar de electronica (pickups, schakelaars, potmeters, jack,...) zijn standaard Azië-kwaliteit. Perfecte modplatformen dus voor zelf goede pickups & electronica naar smaak in te lepelen.
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top