Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 10 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 91
  1. #41
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Zijn de Fender usa strats van nu dan echt zo slecht als jullie doen voorkomen? Ik geloof er niks van.
    Laatst gewijzigd door apekop; 13 januari 2018 om 18:01

  2. #42
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Vernieuwen is prima, maar ten eerste gaat het hier om Fender, een bedrijf dat mensen aanspreekt vanwege hun klassieke modellen, en ten tweede wordt er hier helemaal niets vernieuwd, behalve het uiterlijk. Dus..... het gaat hier om uiterlijk.
    Tuurlijk, ieder z'n ding, smaken verschillen en zijn aan verandering onderhevig.
    Maar als voormalig grafisch vormgever (en ook als Jan Lul) springen de vullingen me uit de kiezen van deze gedrochten. De esthetiek is hier volledig losgelaten. Dit zal besproken zijn in een vergaderruimte, maar men heeft de vormgever blijkbaar ontslagen. Ik kan wel roepen dat de gitaren allemaal kotslelijk zijn, maar er zijn altijd mensen die de lelijkheid kunnen waarderen. En toch onderschatten we hier de rol van een goede vormgever.
    Dit is geen kunst, dit is huisvlijt. Kitsch. Sommige mensen houden van kitsch. Ik zal ze niet in de weg staan.
    Maar ik vind deze gedrochten een klap in het gezicht van Bill Schultz en van Leo Fender zelf. Wat zal Leo hier over hebben gezegd? Ik weet het, bij ome Leo moest het vooral functioneel zijn. Maar wat is het functionele nut van deze strontbakken? Niets!
    Dit is weggegooid geld. Waardeloze rotzooi.

    Ik zou ze echt tot waarde kunnen zijn. Wat een clowneske vertoning. Wat een droefheid. Wat een armoede.
    Ik voel een steek in mijn hart. Dit is pijnlijk. Kut, ik ga even 112 bellen.

  3. #43
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Ik zou gewoon een zooitje hotrodded strats en teles maken voor 2018. Strat met slanted humbucker, dikke Floyd Rose, reversed headstock in Lake Placid Blue enzo

    Gepost met Tapaworst
    147-c Guitars

  4. #44
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Dat doet fender al exclusief voor enkele grote gitaarwinkels.
    Zoals deze:

    https://youtu.be/zhmAr5pkRo0

    En bouwt fender zo slecht ? Ik denk toch niet dat de avri series of de customshop scheve nek pockets hebben, slecht gemonteerde halzen of andere bouw horror.
    Wat ik qua fender strats in de handen heb gehad viel qua geluid en nek lak tegen. Dat kunnen custom bouwers inderdaad voor minder geld beter.

  5. #45
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Juist, dat soort dingen, maar dan op grote schaal en voor een goeie prijs.

    Gepost met Tapaworst
    147-c Guitars

  6. #46
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Wat Vulvasonic zegt. Maar dan ook helemaal. Huisvlijt. Gedrocht. Rotzooi.
    Die homemade Cookie frankenstrat in post #13? Letterlijk geboren uit een berg overgebleven onderdelen. Ik was aan het opruimen en ik dacht dat is genoeg spul om een complete gitaar in elkaar te schroeven. Zo gedacht, zo gedaan. Er moest alleen nog een body bij en dat is een badkuip stratbody geworden omdat er drie verschillende pickups lagen. Het enige overgebleven criterium was: past het?
    Waarde? Het was overgebleven losse rommel, maar goed, hang daar eens een totaalprijsje van 125 euro aan, dan is 't wel mooi lijkt me. Speelt als een gitaar, klinkt als een gitaar. Wauw.
    Ik kan me niet voorstellen dat dit de weg is die Fender wil blijven bewandelen. Dat gaan ze niet volhouden, dat lijkt me evident. Er zijn teveel gitaarproducenten die wel hun best doen.
    Laatst gewijzigd door Midwolda; 13 januari 2018 om 18:33 Reden: linkje erbij.
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  7. #47
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2013
    Locatie
    wild-westland
    Berichten
    716

    Standaard

    Nou, ik wil toch wel een ander geluid laten horen: ik vind die "Tele Thinline Super Deluxe" met de Filtertron's zelfs echt leuk.

    Ik denk dat Fender en ook Gibson met deze modellen niet op ons vastgeroeste gitaristen met te veel "verleden" mikken maar iets proberen te maken voor de volgende generatie om zich te kunnen onderscheiden en daar lijkt me niets mis mee. De toekomst leert of ze gelijk hebben of niet en als je ze lelijk vind laat je ze gewoon hangen, die klassieke Strat en Tele blijven ze ook gewoon maken dus verder niets aan de hand.

    Financieel staat Fender er wel wat beter voor dan Gibson maar het blijft een krimpende markt dus te veel investeringen heeft niemand meer zin in......

  8. #48
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.424

    Standaard

    Dat heeft toch niks met vastgeroest en volgende generatie te maken?
    Zal Fender een worst zijn. Ze maken zich enkel druk om maximale revenue.
    Het mix/match doet Fender al heel heel lang, de indie markt leverde al eerder de Vista, Blacktop en Pawn shop series op en dit zie ik min of meer in het verlengde.
    Win some loose some.
    Wie kent de Cyclone nog? Mixmatch van Mustang, strat en jaguar. Destijds niet zo'n succes, ik kan me nog herinneren dat ik echt de ENIGE op dit forum was die ze geinig vond, tegenwoordig moet je er doorgaans diep voor in de buidel tasten.

    Die Hard is geen Kerstfilm!

  9. #49
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Dat heeft toch niks met vastgeroest en volgende generatie te maken?
    Zal Fender een worst zijn. Ze maken zich enkel druk om maximale revenue.
    Het mix/match doet Fender al heel heel lang, de indie markt leverde al eerder de Vista, Blacktop en Pawn shop series op en dit zie ik min of meer in het verlengde.
    Win some loose some.
    Wie kent de Cyclone nog? Mixmatch van Mustang, strat en jaguar. Destijds niet zo'n succes, ik kan me nog herinneren dat ik echt de ENIGE op dit forum was die ze geinig vond, tegenwoordig moet je er doorgaans diep voor in de buidel tasten.

    Pepe raakt een snaar. Alsof de Mustang destijds geen blasfemie was. Om maar te zwijgen van de Performer, Maverick of Marauder.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  10. #50
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Het gebeurt inderdaad al heel lang. Maar meestal op een smaakvolle manier, uitzonderingen daargelaten.
    Dit vind ik toch wel van een andere orde. Dit doet letterlijk pijn aan de ogen.

    Je kunt je afvragen waar ik me druk om maak. Wel, ik denk dat ik gewoon een Fender fan ben. Het is of Radiohead ineens met een country-plaat komt. Een heel album. En dan nog country in z'n lelijkste gedaante.
    Het is of mijn kinderen ineens 'papa' tegen de buurman gaan zeggen en mij links laten liggen.
    Het voelt vies. Alsof ik per abuis even de aandacht er niet bij had toen me onder de douche van het gevang gevraagd werd een zeepje op te rapen.
    Fender gaat te ver. De Cyclone vond ik geinig. Leuk zelfs. Maar dit.....

    Auw, daar gaat mijn hart weer.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top