Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 10 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 91
  1. #31

    Standaard

    Ach kom op zeg....als ze dadelijk in de winkel hangen staan we er allemaal weer bij te kwijlen...
    https://fervid.hearnow.com/
    '' I'm perusing the tracks, and I can confidently say that it's a great listen, . Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Hmm... Als een winkel volhangt met de Fenders en Gibsons heb ik al gauw de neiging om door te lopen eigenlijk. Die Troublemaker tele vind ik nog wel mooi om te zien, dat wel. Vooral de sunburst kan mij wel bekoren.

  3. #33

    Standaard

    Ja, de Troublemaker gaat prima voor mij, maar daar zitten dan weer pups in die ik niet zo plezierig vind klinken. Nee, ik hoop dat ze hun belofte waarmaken.
    Heeeeeeel limited.
    En dan weer eens iets leuks.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    859

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Hmm... Als een winkel volhangt met de Fenders en Gibsons heb ik al gauw de neiging om door te lopen eigenlijk. Die Troublemaker tele vind ik nog wel mooi om te zien, dat wel. Vooral de sunburst kan mij wel bekoren.
    Omdat je ze niet kan betalen ??? of omdat je andere mooier vind. over beter kun je nog niet oordelen zonder ze geprobeerd/bespeeld te hebben lijkt me.

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    859

    Standaard

    Het is met gitaren al net zo als met een nieuw model auto/caravan. Er zijn dan altijd die hun eigendom van een aantal jaren oud mooier vinden. tot ze er zelf 1 hebben en dan is dat weer de beste mooiste. Zal wel altijd zo blijven.

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door motorhan Bekijk bericht
    Omdat je ze niet kan betalen ??? of omdat je andere mooier vind. over beter kun je nog niet oordelen zonder ze geprobeerd/bespeeld te hebben lijkt me.
    Omdat er veel betere alternatieven zijn en ik niet wil blijven hangen op twee merken. Vaak nog voor minder ook. En inderdaad, omdat ik andere alternatieven vaak mooier vind. Komt nog bij dat ik linkshandig ben en er dan sowieso veel betere alternatieven zijn. Bovendien wil ik me niet gebonden voelen aan de fabrieks-af specs. Schroef een Warmoth in elkaar en je hebt bijna op zeker een betere gitaar dan een Fender. Een bouwer als bijv. Zwier bouwt ook betere strats en tele's voor minder en helemaal custom. Deze discussie is hier al erg vaak gevoerd, dus zal er niet helemaal over uitwijden middels een complete discussie, maar persoonlijk vind ik dat een merk als Fender alleen nog maar kan overleven op hun naam, omdat mensen nou eenmaal toch een beetje kuddegedrag vertonen. Het is Fender, dus het zal wel goed moeten zijn, toch? Zelfde geldt voor Gibson, hoewel de scheuren daar wel erg groot worden qua reputatie.

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    ik snap het probleem niet zo goed. Ik vind sommige tof, anderen iets minder, anderen heel erg tof. Hoe veel kan je varieeren binnen een standaard SS, SSS of HSS of HSH combinatietje? Niet veel denk ik... Ik heb liever fender's experimenten dan Gibsons. Robot tuners, ingebouwde overdrive, weet ik veel wat voor onzin nog meer. Hopeloos.

    Wat willen we dan van Fender? Dat ze gaan innoveren ala Ibanez met hun Tosin Abasi singlecut (Tosin is overigens nu weg bij Ibanez en heeft zijn eigen gitaarbedrijf). Of zoals Kiesel en Strandberg: inzetten op headless? Of zoals Aristides, puur houtloos werken? Niks mis met dat allemaal, maar is dat wat we willen van die lui? Ik niet?

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.459

    Standaard

    Ik denk dat je gelijk hebt orpheo.

    Ik denk dat ze beter kunnen inzetten op kwaliteitsverhoging.
    Ik wilde eerst "inzetten op prijsverlaging" schrijven, masr dat redden ze sowieso al nooit tov de chinezen.

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    Wat willen we dan van Fender? Dat ze gaan innoveren ala Ibanez met hun Tosin Abasi singlecut (Tosin is overigens nu weg bij Ibanez en heeft zijn eigen gitaarbedrijf). Of zoals Kiesel en Strandberg: inzetten op headless? Of zoals Aristides, puur houtloos werken? Niks mis met dat allemaal, maar is dat wat we willen van die lui? Ik niet?
    Van mij hoeft Fender niet zo nodig te vernieuwen. Zolang ze maar goede strats blijven maken in het segment 1000-2500 euro ben ik tevreden.

    Als ik vernieuwing wil vind ik dat wel bij een andere merk.
    Laatst gewijzigd door apekop; 13 januari 2018 om 18:02

  10. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Ik denk dat je gelijk hebt orpheo.

    Ik denk dat ze beter kunnen inzetten op kwaliteitsverhoging.
    Ik wilde eerst "inzetten op prijsverlaging" schrijven, masr dat redden ze sowieso al nooit tov de chinezen.
    Terwijl een deel van de productie dan toch ook daar vandaan komt.
    Voor de rest klopt denk ik je inschatting.
    De kwaliteit is niet consistent genoeg en de eindcontrole is helemaal bij de consument (lees klant) komen te liggen. Wat gezien de prijs van deze sport toch wel een beetje bizar is.

    Omdat ze toch niet naar mij luisteren laten ze me bazelen wat ik wil. Dat er zulke variabelen in de kwaliteit zichtbaar en voelbaar zijn, zou ze toch ernstig aan het denken moeten zetten. But no such luck.
    Het idee dat er plenty gitaaar fabriekjes zijn die voor €800,00 een prima werkende (en waarom ook niet???) inelkaar kunnen zetten lijkt ook totaal geen indruk te maken.
    Ik kan dan alleen maar tot het inzicht komen dat het opzettelijk is. Als in gewoon bewuste keus.

    En vernieuwen kan zich op allerlei fronten manifesteren. Dat hoeft nog niet eens perse in de vormgeving te zitten.

    Als ze dit soort wisselvallige troep blijven bouwen, waar moet de volgende generatie gelukkige gitaarspelers dan de vintage planken vandaan halen?
    Leve het vakvrouwschap, de rijsttafels en de heerlijk spelende gitaren uit Indonesië. Allemaal dingen met wel een fatsoenlijke QC in de standaardkostensysteem.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top