Zou het net zo gaan als met de Fender Rascal bass?
Ik heb er hier op GN redelijk van langs gekregen, dus ik ben benieuwd wat dit dgaat worden. Die rascal had ik wel oren naar, qua klank, totdat ik het verstandelijk niet 100% bij de tijd zijnde hoofd van de custom shop zag die hem introduceerde. En ik zag dat deze nutcase, de body van een VI had genomen, drie lipsticks uit de bak ‘oud en afgeschreven’ een tail piece van dat heel goede Guild. Meer kon er niet vanaf. Made in Indonesië en rond de €650,00. En alleen in sea green. Nadat de productie rond de 150 stuks bleef hangen, werd de productie naar ik gloof Mexico overgebracht en kostte een vrijwel identieke, maar zeker niet betere Rascal ongeveer €1.100,00.

Door deze strategische move ging de verkoop nog harder naar beneden dan de Titanic.
Nou, rant en rave natuurlijk, maar ik ben benieuwd hoe deze ‘nieuwe modellen’ zullen gaan.
Gibson is volgens de berichten zieltogend, Fender maakt de gekste stuiptrekkingen, de merken die wel innoveren worden niet voor vol aangezien, ik gloof dat ik maar drummer ga worden.

Neem geen strat, is mijn advies. Clapp’s gehoor is naar de filistijnen en dat heeft ie niet op een Ibanez gedaan.
Tot zover een bijzonder goed onderlegde post.
Maar waarom zou ik iets onderbouwen? Hunnie zeggen ook dat de markt erom vraagt. Hoor jij wat?
Vriendelijke groet, Gus