Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15
  1. #1

    Standaard Nieuwe akoestische gitaar kopen, 'laagdrempelige' modellen?

    Ik heb al een tijdje een akoestische gitaar, de Tanglewood TW28 CSN, en hoewel ik het geluid mooi vind merk ik dat het nogal een bakbeest is voor me (ben zelf maar 1.74m, geen enorme handen of armen) en dat een belemmering lijkt om er echt wat mee te gaan doen. Oftewel, ik doe nooit wat met dat ding.

    Zit nu toch te overwegen een andere akoestische gitaar te kopen, vooral 1 die wat makkelijker zou spelen en die ik dus ook daadwerkelijk zou kunnen gaan gebruiken. Heeft iemand tips van modellen/merken waar ik naar kan kijken?

    Budget is niet heel groot, niet dat ik niet meer kan betalen maar ik moet maar zien of ik er daadwerkelijk wat mee ga doen dus wil er niet meteen een bak geld aan uitgeven. Zeg max 300e, evt 400e.

    Ik denk aan een model met cutaway, iets makkelijk bespelen bij de hogere frets...

    Zit hier een keymusic in de buurt, maar die heeft niet heel veel op voorraad lijkt het.

    Zelf wat rond zitten te kijken en modellen die ik genoemd zie worden en aan denk:

    Fender CD-60SCE
    Fender CC-60SCE
    Taylor BBT Big Baby (eigenlijk buiten budget)

    Tips en aanraders?

  2. #2

    Standaard

    ik zou een ouwe ibanez zoeken, dat zijn kwalitatief hele goede gitaren, en redelijk goedkoop.
    wel een ouwe, want die moderne zooi is doorgaans niks.
    net als wat je al hebt.

  3. #3

    Standaard

    Thanks voor de tip! Ga ik me daar ook wat meer in verdiepen.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Recording King heeft leuke instapgitaren. Kijk verder naar Lag, Sigma, Yamaha en Ibanez. De Ibanez AW300 serie is best goed.
    Ga eens testen, met name om de hals en (de breedte van) het fretboard te voelen.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    De artwood serie (aw en ac types) zijn echt mooie gitaren van ibanez.
    Heb zelf de ac3000, die niet meer gemaakt wordt. Een OOO model, superfijn gitaartje. Engelmann sparren massieve top, massieve mahonie zij -en achterkant en massieve mahonie hals. Betaalde ik in 2011 inclusief koffer onder de 500 euro voor.
    De opvolger is volgens mij de AV of AW serie. Bax heeft er wat online staan.
    Ook zou ik eens bij Souman kijken voor akoestische gitaren. Richwood hebben ze daar groot op voorraad, bovenblad massief zijkanten gelamineerd, voor rond de 400-500.
    Ben benieuwd wat je kiest!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Nog eentje: ik heb een Seagull CW6 gehad met Fishman elektronica. Als je een goede gebruikte kunt vinden, is dat zeker een aanrader. Prachtige rijke klank met veel definitie.
    Seagull is een merk van de Canadese gitaarbouwer Godin. Simon & Patrick en Art & Lutherie komen uit dezelfde fabriek en zijn grosso modo hetzelfde als danwel verwant aan Seagull.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  7. #7

    Standaard

    Oef! Genoeg om uit te zoeken!

    Zit even te bedenken hoever ik wil gaan qua financieen, bepaalt natuurlijk ook een hoop. Dan kijken wat er 2e hands nog te krijgen is... Maar hoe dan ook, fijn wat gerichter te kunnen gaan kijken naar reviews en wat er te verkrijgen is

    Thanks voor de info allen!

    Anders eerst maar eens die oude te koop aanbieden, verantwoordt dat alweer een beetje de nieuwe aanschaf

  8. #8
    Super Moderator
    Geregistreerd
    6 februari 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    3.415

    Standaard

    Speelgemak is voor een groot deel ook afhankelijk van een goede afstelling, die vooral bij goedkopere gitaren vaak niet optimaal is. Kun je zelf doen als je eens goed zoekt op Youtube, maar ook voor een paar tientjes laten doen. Van de gitaren die je noemt klinkt de Taylor verreweg het beste, denk ik.

  9. #9

    Standaard

    Vandaag de maxguitarstore in Utrecht binnnegelopen (wetende dat ze daar de taylor hadden) en uiteindelijk is dat hem ook geworden!

    Een of twee andere kleinere modellen geprobeerd maar de taylor klonk het volst en voelde als een echte gitaar nog (anders werd het echt een beetje een kindergitaargevoel). Qua formaat ook prima te doen voor me, goed geluid dus en tja... ik had deze al een beetje in mijn hoofd zitten.

    Wel rond gekeken naar 2ehands opties maar blijft lastig (eerlijk gezegd ook geen zin om allerlei kanten op te reizen om wat uit te proberen om er evt achter te komen dat het hem toch net niet is).

    Tips in dit topic wel meegenomen, maar niet tegengekomen in het wild (tenminste... meeste niet) en was eigenlijk dus al redelijk in de richting van de taylor big baby aan het denken.

    Nu doen mn vingertoppen alsnog pijn btw! Maar dat ligt niet aan de taylor, maar ook aan de gewone elektrische die ik weer fanatiek aan het pakken ben Nogmaals bedankt voor het meedenken allemaal!

    Oh ja, qua budget wat (erg) aan de bovenkant maar ja... als ik hem er regelmatig bij ga pakken het zeker waard

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Feli! En tien tekens

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top