Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 19 van 19

Discussie: Brom in versterker

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Zo simpel zou het kunnen zijn

  2. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Lezen we hier met z'n allen nou overheen?
    Nee. ;-)
    Maar over die positie is nog niets gezegd en met een pedaal aan (ik neem even aan dat het een scheurpedaal is) wordt de brom harder. Dat gaat niet lukken als die brom niet van de gitaar afkomstig is.

    En daarnaast heb ik meer bromspoken meegemaakt die niks met randaarde te maken hebben dan wel...
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  3. #13

    Standaard

    Goed...versterker aan, geen brom. Aangesloten op randaarde. Gitaar inpluggen, lichte brom die niet veranderd met draaien van lichaam en gitaar. Snaren dempen, brom minder. Brom wordt luider naarmate het geluid op de gitaar wordt opengedraaid. Met overdrive pedaal is de brom luider. Ook met P90 elementen wordt het geluid niet minder..dus denkelijk ligt het aan het geluid wat de elementen van mijn gitaren oppikt??????????
    Laatst gewijzigd door komopi; 15 januari 2018 om 12:43

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door komopi Bekijk bericht
    Goed...versterker aan, geen brom. Aangesloten op randaarde. Gitaar inpluggen, lichte brom die niet veranderd met draaien van lichaam en gitaar. Snaren dempen, brom minder. Brom wordt luider naarmate het geluid op de gitaar wordt opengedraaid. Met overdrive pedaal is de brom luider. Ook met P90 elementen wordt het geluid niet minder..dus denkelijk ligt het aan het geluid wat de elementen van mijn gitaren oppikt??????????
    Die conclusie lijkt me idd juist. Mogelijk iets mis met de afscherming in je gitaar. Zou wel zeggen dat verplaatsing van je gitaar effect moet hebben als het door de elementen wordt opgepikt.

    Je kan ook nog eens de netstekker 180 graden draaien hoewel dat met gebruik van randaarde niet logisch is. Proberen kost niks.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Je kan ook nog eens de netstekker 180 graden draaien hoewel dat met gebruik van randaarde niet logisch is. Proberen kost niks.
    Ik heb vroeger een Polytone Mini Brute III of IV gehad, zoiets als deze.



    Die kon je vanuit de middenstand (uit) naar 2 kanten aan zetten, over de buitenste contacten van de lichtnetschakelaar links onder op de foto was de bedrading gekruist zodat je idd fase en nul omdraaide zonder de stekker fysiek om te draaien. De versterker had ook randaarde.

    Nooit verschil gehoord, maar kennelijk kon je het treffen. Waarom zit deze feature er anders op?
    Laatst gewijzigd door Plant; 15 januari 2018 om 20:01
    "Meten is weten, gissen is missen"

  6. #16

    Standaard

    Maar goed.. Ligt dus absoluut niet aan de versterker?

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Misschien even een kort stukje (video) opnemen en posten?
    (het wordt anders een beetje lastig te bepalen of je een normale (enkelspoels) brom niet met
    een 'probleem' verward ...

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Die conclusie lijkt me idd juist. Mogelijk iets mis met de afscherming in je gitaar. Zou wel zeggen dat verplaatsing van je gitaar effect moet hebben als het door de elementen wordt opgepikt.
    Kan dan ook een slecht afgeschermde kabel vanaf de gitaar zijn, steek daar maar eens een andere voor in de plaats.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door komopi Bekijk bericht
    ok..dus een verlengsnoer naar mijn wandcontactdoos..verlengsnoer heeft randaarde en dan zou het over moeten zijn? OF denk ik nou echt te simpel? Ben geen electricieen
    een verlengsnoer, met randaarde, naar een wandcontactdoos met randaarde!!!!!.
    (sorry dat ik het zo benoemd, maar er is al eens iemand geweest die een verdeeldoos met randaarde in een normaal stopcontact deed en dan dacht randaarde te hebben.. in de meeste nederlandse huizen zul je een stopcontact uit de keuken moeten gebruiken om daadwerkelijk te testen)

    verder, als je brom niet verandert door draaien van je gitaar t.o.v. de versterker en andere apparatuur, is het misschien ook niet de afscherming van je gitaar, maar zoals eerder genoemd je kabel.
    misschien kan je van iemand anders even een gitaar lenen om te horen of het effect verandert?
    p90 zijn single coils en die zijn vanuit hun constructie alleen al gevoeliger voor brom

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top